טוען...

גזר דין

גיל קרזבום05/12/2012

בפני כב' השופט גיל קרזבום

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ניקיטה צוקר

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד גב' חני דגן

ב"כ הנאשם – עו"ד מונדר ג'אבר

הנאשם - בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

לאור חומרת העבירה, נבקש פסילה ארוכה מעבר לפסילת המינימום, קנס, מאסר ע"ת, וכן מאסר בפועל. לנאשם רישיון נהיגה משנת 2005, ולחובתו 5 הרשעות קודמות. מדובר בעבירה שמהחמורות בעבירות התעבורה. עבירה זו מהווה מסוכנות, ויש לאיינהּ על מנת לשמר את ביטחון המשתמשים בדרך. אבקש שגזר הדין שיינתן ישקף את חומרת העבירה והצורך בהטלת העונשים המבוקשים.

מגישה גיליון הרשעות קודמות – ת/8.

ב"כ הנאשם:

אני מסכים עם חברתי, שבעצם נהיגה בשכרות הינה עבירה חמורה. אף סנגור לא יטען בניגוד לכך. ברם, נעלם מעיני חברתי, שהענישה הינה אינדיבידואלית. אמנם נשמעו ראיות, אך אין בכך כדי להוות נסיבה לחומרה. כוונתי לכך היא, שאמנם לא הצלחנו להוכיח את הכשלים, אך הם עדיין קיימים בצורה שכזו במאזן הסתברותי. הכשלים שהפנינו אליהם לכל הפחות צריכים להתבטא בגזר הדין. חברתי לא חסכה באף מרכיב ממרכיבי הענישה, והתעלמה באופן מוחלט מזמן ביצוע העבירה, אופן ביצועהּ והעבר התעבורתי של מרשי. חלפו 3 שנים מאז שהעבירה בוצעה, ולא נרשמה לחובתו של מרשי אף עבירה חמורה אחת מאז. כמו כן, גם הזמן הבדיקות בעניין העבירה, הנאשם לא הרחיק עצמו, וזה מלמד על כך, כי הנאשם לוקח אחריות ואינו מסוג האנשים ששאננים ואין להם שום אחריות בנהיגה. לבוא ולטעון היום את קשת הענישה המבוקשת ע"י התביעה, זו הגזמה מיותרת בנסיבות העניין. אני ער לעובדה, שישנה חובה מינימלית לגבי הסעיף, ואנו מקבלים אותה, אבל יש לזכור, שבעצם שלילת רישיונו לתקופת המינימום היא מרחיקת לכת לאותו אדם, מאחר שמדובר ב-24 חודשים והיא מכבידה עליו, כאשר מקום עבודתו נמצא במרחק די משמעותי ממקום מגוריו, וכן אשתו עומדת ללדת, וכן הנאשם הינו אדם נורמטיבי המתנהג בצורה חיובית ועצם לקיחת הרישיון הוא ענישה די מספקת בנסיבות העניין. אני סבור, שלבוא ולבקש מאסר בפועל זה מוגזם, לאור היעדר עבר דומה באותה עבירה. בנוסף, הדרישה לענישה זו אינה מידתית לנאשם שעומד בפנינו ולזמן שחלף מאז ביצוע העבירה. אשר על כן, אנו נבקש להסתפק בפסילת החובה+קנס לשק"ד.

הנאשם:

היום זה תאריך שאשתי צריכה ללדת בן. זו התחלה חדשה מבחינתי. מדובר בבן ראשון. אני נמצא כאן בביהמ"ש, בזמן שהייתי צריך להיות עם אשתי. אני מבקש שהעניין הזה יסתיים כבר. ברשותי רישיון תקף היום. אני עובד כמסגר/רתך ליד נצרת, ואני מתגורר בחיפה. קרוב להדר. אני אצטרך לנסוע בתחבורה ציבורית כל יום, וכן יהיה לי קשה כעת עם הלידה של אשתי. אני מבקש לדחות לי את הפסילה לפחות בחודש כדי שאוכל להסיע את אשתי לביה"ח ובחזרה ולסידורים הראשונים עם הילד. לאשתי אין רישיון נהיגה. היא הייתה אמורה לעשות, אבל בגלל הלידה לא עשתה. אנו נישאר בלי רישיון. יש לנו רכב. אני אצטרך למכור אותו. אני משתכר לחודש סך של 5,500 – 6,000 ₪ לחודש. אשתי עכשיו לא עובדת. היא עבדה בסלון של מניקור-פדיקור, לטיפוח היופי. אני מבקש שביהמ"ש יתחשב בעניין הקנס. באם יוטל, אני מבקש לחלק אותו לכמה שיותר תשלומים. זה כמובן לא יחזור על עצמו מה שהיה, ומאז ועד היום זה לא חזר על עצמו, ואני נהג זהיר.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של נהיגה בשכרות, עבירה מיום 31.1.2009.

ב"כ המאשימה עותרת למאסר בפועל, מאסר ע"ת, פסילה ע"ת, פסילה ממושכת וקנס, זאת לאור חומרת העבירה, הסיכון הנובע מהתנהגות הנאשם ועברו התעבורתי.

ב"כ הנאשם מבקש להימנע מהטלת מאסר, זאת נוכח הזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירה וכשלים בחומר הראיות, כפי שטען להם במסגרת סיכומיו, נסיבותיו האישיות של הנאשם, המשמעות הקשה שתהיה לגזה"ד על הנאשם ועברו התעבורתי המקל.

הנאשם עצמו הביע חרטה על האירוע, ציין שלא יחזור בו שנית, וכן ציין כי מאז ביצוע העבירה ועד היום לא חזר על כך. לעניין נסיבותיו האישיות ציין, כי אשתו צפויה היום ללדת, והוא עובד כמסגר/רתך בנצרת, ואיבוד הרישיון משמעו שעליו לנסוע כל יום בתחבורה ציבורית לנצרת לעבודה. כן ציין, כי לא יוכל לעזור לאשתו לאחר הלידה, מאחר שלאשתו אין רישיון נהיגה, והמשמעות היא, שגם היא והתינוק ייאלצו לעשות שימוש בתחבורה ציבורית. כמו כן, ביקש כי הקנס שיוטל יהא נמוך ככל האפשר ויחולק לתשלומים, לאור מצבו הכלכלי, והעובדה שנכון להיום הינו המפרנס היחידי ומשכורתו אינה גבוהה.

הנאשם הורשע בעבירה חמורה של נהיגה בשכרות בכמות גבוהה של 730 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף. יש בביצוע העבירה כדי להוות סכנה של ממש לציבור המשתמשים בדרך ולנאשם עצמו. כמו כן, יש בביצוע העבירה כדי ללמד על הלך נפש של פזיזות אצל הנאשם.

הנאשם נוהג משנת 2005 ולחובתו 5 הרשעות קודמות ללא עבירה דומה.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירה, האינטרס הציבורי שנפגע, נסיבות ביצוע העבירה, ובפרט העובדה שמדובר בכמות גבוהה של אלכוהול והפסיקה הנהוגה, אני סבור כי מתחם העונש ההולם במקרה זה צריך לכלול פסילה שלא תפחת מ-26 חודשים בפועל ולא תעלה על 36 חודשים, מאסר על תנאי מרתיע, קנס משמעותי ופסילה על תנאי משמעותית.

לקולה אני מביא בחשבון את עברו התעבורתי של הנאשם אשר אינו כולל עבירה דומה, נסיבותיו האישיות כמפורט לעיל והזמן שחלף מאז ביצוע העבירה.

לאור כל האמור לעיל, הנני גוזר על הנאשם כדלקמן:

- אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך  1500  ש"ח.

 

הקנס ישולם ב-3       תשלומים שווים ורצופים החל מתאריך 15.1.2013 ובכל 15 בחודש שאחריו. אם תשלום אחד לא ייפרע במועדו, יעמוד כל הקנס לפרעון מיידי.

הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שוברי תשלום.

- אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או לקבל ו/או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של      30    חודשים בפועל בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית.

ריצוי הפסילה יחל ביום 15.1.2013 שעה 13.00.

בית המשפט מסביר לנאשם כי עליו להפקיד את רשיונו - גם אם פקע תוקפו - במזכירות בית המשפט, ואם אין בידיו רשיון נהיגה עליו להפקיד תצהיר ערוך כדין.

- אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים על תנאי למשך  3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

- הנני גוזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 5 חודשים שלא יעבור בתוך 3 שנים עבירה של נהיגה בשכרות ו/או עבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ו/או נהיגה בפסילה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

<#4#>

ניתן והודע היום כ"א כסלו תשע"ג, 05/12/2012 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

הוקלד על ידי מירב כהן ויניאק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/04/2011 הוראה לנאשם 1 להגיש הפקדת ערבות גיל קרזבום לא זמין
21/06/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול צו הבאה 21/06/12 גיל קרזבום לא זמין
23/10/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש הפקדת ערבות גיל קרזבום צפייה
05/12/2012 גזר דין גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיר אורניק
נאשם 1 ניקיטה צוקר זיאד דעים