טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש הודעת התובע

מירית פורר19/12/2013

בפני

כב' השופטת מירית פורר

תובעת

איילת נאה

נגד

נתבעות

1. הפניקס חברה לביטטוח בע"מ

2. הברבור ספא חיטוב ויופי בע"מ

החלטה

התובעת הגישה בקשה למתן פסק דין חלקי בשאלת האחריות וביקשה להורות כי טענות הנתבעות בדבר שאלת האחריות והכחשת חבות תימחקנה. התובעת הטעימה בקשתה וטענה כי הנתבעות לא מילאו אחר צו גילוי מסמכים ספציפי, ואף לא ביקשו ארכה לקיימו. בנוסף עתרה התובעת להוצאות.

מנגד, טענו הנתבעות כי המסמכים המבוקשים הועברו אל ב"כ התובעת וכי ניתנה הצעת בית המשפט לסילוק התביעה בפשרה ביום 18.2013 ובכלל זה הצעה הנוגעת לסוגיית האחריות.

התובעת טענה כי הנתבעות לא מילאו באופן מלא אחר הצו לגילוי מסמכים ספציפי, ובכלל זה לא גילו הנתבעות את המסמכים הנוגעים לשיפוץ לרבות תוכניות ומפרטים וכי התיעוד האמור התקבל אצל התובעת לאחר שניתנה הצעת בית המשפט.

התובעת גורסת כי מטרת גילוי המסמכים הייתה לאפשר לה להציג בפני בית המשפט ראיות לרשלנות הנתבעת, והפנתה לכך כי הנתבעת רכשה במסגרת השיפוץ אריחים מסוג מונעי החלקה. עוד נטען כי עדות התובעת אינה עדות יחידה, אליה תצטרפנה עדויות ספק האריחים אשר יעיד על סוג וטיב האריחים ועדותה של מנהלת הנתבעת. לפיכך מבקשת התובעת לאפשר לה להביא את כל ראיותיה בטרם תינתן הצעת פשרה.

לעומתה, טענה הנתבעת כי לאחר התאונה מושא התובענה, בוצע שיפוץ מלא בספא כדי לחדשו ובמסגרת זו הוחלף גם הריצוף. לשיטת הנתבעות, למרות העדר קשר בין החלפת האריחים לבין טענות התובעת, לא התנגדו לבקשת התובעת להמצאת המסמכים הנוגעים לשיפוץ והבקשה התקבלה. למרות שהתחייבו בפני התובעת לפעול בנושא ולמרות שלא נקבע מועד לביצוע ההחלטה, עתרה התובעת למתן פסק דין חלקי.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים מצאתי כי דין הבקשה למתן פסק דין חלקי להידחות. מחיקת כתב טענות של בעל דין עקב מחדלו לציית במועד לצו בית המשפט היא סנקציה חריפה, אשר ככלל, נזהר בית המשפט מלנקוט אותה. (ראו: א. גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, מהדורה עשירית, עמ' 217)

במקרה דנא, ככל שלדעת התובעת הנתבעות לא מילאו אחר צו גילוי מסמכים ספציפי שנוסח "כל מסמכי השיפוץ שנערך במקלחות, לרבות קבלות על רכישת רצפות." היה עליהן להגיש בקשה למסמכים נדרשים מסויימים ועל כן אין מקום לקבל את טענת התובעת. זאת במיוחד, לאור נכונות הנתבעות שהבהירו כי פנו אל ב"כ התובעת התחייבו לפעול בנדון וכך עשו אף שלטענתן אינם רלוונטיים ושמדובר במסמכים שקשה לאתרם.

בשלב זה מוטב היה כי הצדדים ישלימו את ההליכים המקדמיים ללא התערבות בית המשפט. על הצדדים להידבר ביניהם בעניין באופן שייתר הכרעה שיפוטית. ככל שזו תידרש היא תלווה בפסיקת הוצאות.

עד ליום 1.1.14 תודיע התובעת עמדתה להצעת בית המשפט, וככל שמבקשת להוסיף לתחשיב מטעמה טענות תגיש בקשה מתאימה עד למועד האמור.

הוצאות הבקשה ישקלו בתום ההליך.

המזכירות תשלח את ההחלטה אל ב"כ הצדדים.

ניתנה היום, ט"ז טבת תשע"ד, 19 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/11/2011 הוראה לתובע 1 להגיש תשובות הבהרה מירית פורר לא זמין
15/06/2012 הוראה לתובע 1 להגיש חוות דעת מירית פורר לא זמין
19/12/2013 הוראה לתובע 1 להגיש הודעת התובע מירית פורר צפייה
29/01/2014 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר מירית פורר צפייה