טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לאישור המשך הליכי מימוש משכנתא 10/05/13

יעקב פרסקי10/05/2013

בפני

כב' השופט יעקב פרסקי

בעניין החייב:

יורי מירזייב

נגד

ובעניין:

1. בנק הפועלים – הנושה המובטח

2. כונס נכסים רשמי באר שבע והדרום

3. עו"ד רונן וינברג (נאמן)

החלטה

בקשת נושה מובטח להמשך הליכי מימוש דירת המגורים של החייב.

1. הנושה המובטח, הגיש בקשתו להמשיך במימוש דירת החייב בהוצל"פ. בית המשפט אפשר לחייב ולנאמן להתייחס למבוקש. החייב לא הגיש תגובה. הנאמן הכיר בכך שהחוב לנושה המובטח אינו מבוטל, כ – 400,000 ₪, אולם ביקש כתנאי להתקדמות בתהליך, הצגת שומת מקרקעין.

2. בהתאם להלכה הפסוקה, נושה מובטח שבידו שעבוד קנייני להבטחת חוב, יכול להיפרע מחייב באמצעות מימוש הנכס המשועבד במנותק מההליכים האחרים, לרבות הליכי פשיטת הרגל, (ראו: רע"א 102/00 קוזצ'י נ' בנק עצמאות, פ"ד נד(4) 761, (30.10.00, כב' השופטת פרוקצ'יה) וכן רע"א 8122/08 ריקי ישראלי נ' עו"ד פביאן סלמן (17.10.08, כב' השופט מלצר)). זכותו של הנושה אינה שוללת את פקוח ביהמ"ש של פש"ר, על הליכי המימוש, להבטחת איזון האינטרסים שבין הנושה המובטח, להיפרע מהחייב באמצעות הערובה, אך גם של הנושים הבלתי מובטחים להיפרע ולו את מקצת חובם מנכסי החייב, ושל החייב לזכות בהפטר, באמצעות פירעון חלק מהחובות. דרך כלל ימומש נכס משועבד בהליכי ההוצאה לפועל כאשר פקוח בית המשפט של פשיטת הרגל, יעשה באופן מצומצם ובעיקר לשם מניעת פגיעה שאינה מחויבת באינטרסים של החייב והנושים הבלתי מובטחים או ניצול כוח הנושה המובטח ונשייתו לרעה.

3. בנסיבות בהן הדירה בבעלות החייב ואשתו שאינה בפש"ר, הליכי המימוש בהוצל"פ יביאו "לחיסכון" בכול הנוגע לפירוק השיתוף שבין החייב לאשתו, שכן הנושה המובטח נושה הן בחייב והן באשתו ויכול לפעול ללא צורך בבירור הסוגיה האמורה. עוד יאמר כי על פני הדברים, לאור החוב לנושה המובטח בהיקף 400,000 ₪ ולאור כך שמדובר בדירת מגורים בקרית גת, גם אם שווי הדירה לאחר המימוש יעלה באופן מסוים על גובה החוב המובטח, אין ענייננו באותם מקרים חריגים ויוצאי דופן, אשר הטיפול במימושם יוחרג ויעשה בבית המשפט המחוזי, כבית המשפט של פשיטת רגל, ולא מצאתי כי ענייננו מצדיק חריגה מהכלל ולפיו הנושה המובטח זכאי לפעול בהוצל"פ למימוש זכותו.

לפיכך, אני נעתר לבקשת הנושה המובטח ומתיר המשך הליכי מימוש הנכס.

4. באשר לפקוח הנאמן, הכונ"ר ובית המשפט, אני מורה לבנק להעביר לנאמן עותק חוו"ד שמאי מקרקעין באשר לשווי הדירה, אשר יוגש בהוצל"פ כחלק מהתהליך למימוש הדירה. כמו כן, כל בקשה שתוגש ללשכת ההוצל"פ למימוש הנכס, עותק הימנה יועבר לנאמן אשר יהיה רשאי להגיש בהתאם כל בקשה מתאימה לרשם ההוצל"פ או לבית משפט זה. הנושה המובטח ו/או כונס הנכסים מטעמו, ישתפו פעולה באופן מלא עם הנאמן.

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, א' סיון תשע"ג, 10 מאי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/01/2012 החלטה מתאריך 22/01/12 שניתנה ע"י יעל רז-לוי יעל רז-לוי לא זמין
30/05/2012 הוראה למשיב 3 להגיש חוות דעת המנהל המיוחד אריאל חזק לא זמין
10/05/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לאישור המשך הליכי מימוש משכנתא 10/05/13 יעקב פרסקי צפייה
25/06/2018 פסק דין שניתנה ע"י ישראל פבלו אקסלרד ישראל פבלו אקסלרד צפייה