טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל23/07/2015

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

תמיר נמני

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובאת כוחו עו"ד חן מאירי

ב"כ המשיב עו"ד ליאור קורן

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

יש הרבה אי דיוקים בלשון המעטה בכתב התשובה. ראשית מדובר באסיר שמסווג לקטגוריה ב /2 המשמעות שהוא רשאי כל 14 יום לצאת לחופשה באותו ודש, האסיר יצא לאחרונה לחופשה ב - 2.7, כשלמעה הוא זכה לשחרור מוקדם ואלמלא החישוב של המנהלי ששונה רק לאחרונה, כבר ביום 20.7 הוא היה צפוי להיות מחוץ לכותלי בית הסוהר. בנסיבות אלו מתקיימות אותן נסיבות חריגות, בפרט שמדובר בעותר חיובי שיצא לעשרות אם לא מאות חופשות, מדובר באירוע שהוא לא אירוע שמחה. מדובר ברב הקהילה שמארגן את האירוע, מדובר בסעודת הודייה ולא במסיבה, אירוע שכל כולו נועד לצורך תפילות בשיתוף של רבנים שנקבע מבעוד מועד. העותר לא יכול היה לדעת שהוא לא צפוי להשתחרר במועד זה. העותר לא מעוניין לקבל רווח כלשהו, הוא בסך הכל מבקש שאותן שעות שינתנו לו יקוזזו מ - 96 השעות. ממילא עברו 14 יום ואין מניעה להקדים את חופשתו ולחילופין לתת לו מס' שעות שיקוזזו מהחופשה הבאה.

בנסיבות אלו אבקש להגיש את טופסי השהייה שמראים שהוא הסתמך על אותו מועד מנהלי, ובנסיבות אלו ולאור המסמך הרפואי שהוצג לבית המשפט שמראה על סיום הטיפולים הרפואיים של אביו, הוא ריצה למעלה משלוש וחצי שנים ולא היה יכול לתמוך באביו החולה שנפל למשכב, אותו אירוע מדובר אינו קשור לתשעה באב, לא מדובר באירוע שמחה, העותר עומד בקריטריונים של הפקודה הן להקדמת חופשות והן לאור העובדה שמדובר בנושא חריג בשל העובדה שהאסיר טכנית יושב על המנהלי. אני סבורה שבנסיבות אלו לצד העובדה שמדובר בעותר שתרם רבות לשב"ס, רק חבריי יכולים להעיד שהעותר השתמש בכישוריו כקבלן לבצע פרויקטים במיליוני שקלים לשב"ס, גם לאחרונה כשידעו שהוא צפוי להשתחרר בשחרור מוקדם הם האיצו פרויקט נוסף כדי שיסיים אותו לפני שחרורו, מכל הטעמים יש מקום כן לאפשר את זה ולקזז את אותם ימים מחופשת אוגוסט ולחילופין, להקדם את אותה חופשה. הדבר עולה מהפקודה. כך או כך עברו 14 ימים מחופשתו הקודמת והמכשול היחיד שעומד בפנינו שאיננו בפתחו של חודש אוגוסט.

זו חופשה חריגה. במכלול הנסיבות בעובדה שהעותר נמצא בסבב חופשות, מדובר גם באירוע שגם בנסיבות עצמן, אם זה היה לוויה כן היו מאפשרים, אבל מדובר בסעודת הודייה והרבנים הוזמנו מראש והעותר לא יכול היה לכוון חופשתו לאותו מועד ואם היה יכול היה עושה כן. האירוע נקבע מבעוד מועד והעותר ידע שבתאריך זה הוא יהיה בחוץ.

ב"כ המשיב: לגבי חוות הדעת של הרב של שב"ס, עם כל הכבוד בעתירה נכתב הילולה והתרגום של הילולה הוא שמחה. זה אירוע שאינו חוסה תחת חופשה חריגה. האירוע יכול להידחות בדיוק כמו שהוא התקיים עכשיו וחברתי הודתה שהאירוע תוכנן זמן רב מראש זאת אומרת שהעותר כן יכול היה להתאים את חופשתו למועד הזה. מתוך 24 אלף אסירים בשב"ס עם כל הכבוד לכל אחד יש הילולה, יום הולדת, וכו', אי אפשר להוציא אסיר בכל רגע נתון לכל חופשה כאשר מדובר בחופשה שלא חריגה. האחידות היא מאוד חשובה.

ב"כ העותר: כיצד העותר היה אמור לצפות שהמנהלי יסגר לפתע?

ב"כ המשיב: יש פסיקה מפורשת של בית המשפט העליון שלא ניתן להסתמך על המועד השחרור המנהלי.

ב"כ העותר: העותר ששמע את דברי בית המשפט, חוזר בו מהעתירה.

החלטה

בהסכמת העותר, אני מוחק את העתירה.

ניתנה והודעה היום, ז' אב תשע"ה, 23 יולי 2015, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא