טוען...

החלטה שניתנה ע"י מרב חבקין

מרב חבקין10/12/2015

10 דצמבר 2015

לפני:

כב' הרשמת מרב חבקין

התובעת:

Mahari Daba

-

הנתבעת:

צלול ניקיון ואחזקה בע"מ

החלטה

  1. בפני בקשה לשמיעת עדותה המוקדמת של התובעת (להלן – הבקשה). כתב התביעה והבקשה הוגשו אתמול. הבקשה הובאה לעיוני היום, יום חמישי, סמוך לשעה 8:00 בבוקר.
  2. התובעת, מבקשת לגבות את עדותו המוקדמת לכל המאוחר ביום 13/12/15 - יום ראשון הקרוב, שכן בתאריך 14/12/15 בשעה 01:00 היא צפויה לצאת מישראל לקנדה ביחד עם בעלה במסגרת פרויקט יציאה מרצון. בבקשה נטען כי רק ביום 8/12/15 נודע לתובעת מועד היציאה מישראל ואין אפשרות לדחות מועד זה. לבקשה לא צורף תצהיר התומך בה. עוד אעיר, כי גם לא צורף תצהיר עדות ראשית.
  3. הלכה היא כי לבית הדין שיקול דעת נרחב להתיר גביית עדות מוקדמת בכל עת לאחר הגשת תובענה.
  4. בעת הפעלת שיקול דעת זה, יש לבחון מחד מהו הנזק העלול להיגרם לבעל הדין העותר לשמיעת העדות המוקדמת למול הנזק הצפוי לבעל הדין שכנגד, אשר בשלב מוקדם ביותר של ההליך נאלץ לחקור בחקירה נגדית בעל דין או עד, כאשר לא תינתן אפשרות נוספת לגבות עדותו.
  5. לאחר שעיינתי בבקשה מצאתי כי בנסיבות הקיימות אין מקום להיעתר לה שכן משמעות הדבר פגיעה בלתי מבוטלת בזכותה של הנתבעת להיערך כראוי לדיון ולחקירת התובעת במסגרת עדות מוקדמת. בפרק הזמן הקיים – היינו כיום עבודה אחד בהנחה כי הבקשה תומצא עוד היום בשעות הבוקר – לא יהא די על מנת לאפשר לנתבעת ללמוד את טענות התובעת ולגבש הגנתה ולו באופן בסיסי. על כן, קבלת הבקשה תביא לפגיעה קשה בזכות הנתבעת לקבל את יומה בבית הדין. יש לתמוה גם על כך שלא הוגש תצהיר בתמיכה לטענות העובדתיות בנוגע לעיתוי הבקשה. כמו כן, היה על התובעת לפנות לבית הדין מיד עם פנייתה לרשויות במסגרת הליך פרויקט יציאה מרצון ולא להמתין ל"רגע האחרון". יש להניח כי התהליך של אישור הבקשה אינו מסתיים תוך ימים ספורים גם אם תאריך הטיסה המדויק נמסר רק בסמוך (כאשר בשלב זה מדובר בטענה שאינה נתמכת בתצהיר). מחדלה זה של התובעת מן הדין שייזקף לחובתה.
  6. ערה אני לכך כי משמעות החלטה זאת עלולה להיות, כי התובעת לא תוכל לקבל את יומה בבית הדין, אך זכות זאת אינה מוחלטת ואל מולה ניצבת זכות הצד שכנגד לקבל יומו בבית הדין.
  7. האיזון הראוי לטעמי יהא בכך שתינתן לתובעת האפשרות – ככל שתבקש וככל שהדבר אפשרי – לדחות את מועד הטיסה ולהגיש בקשה נתמכת בתצהיר ובמסמכים. ערה אני לכך שהתובעת טענה שהדבר אינו אפשרי, אלא שלא צורף אישור או תצהיר לתמיכה בטענה. אף אם אניח כי אין אפשרות לעשות כן, לא ישנה הדבר מהתוצאה אליה הגעתי נוכח עיתוי הגשת הבקשה, וקל וחומר לאור העובדה שהיה על התובעת לפעול ללא שיהוי ולהגיש בקשתה במועד מוקדם יותר עת החלה בתהליך לקבלת אשרה לקנדה.
  8. ב"כ התובעת ידאג להמציא במסירה אישית לנתבעת כתב התביעה, הבקשה והחלטה זאת, עוד היום 10/12/15 בשעה 12:00.
  9. המזכירות תשלח ההחלטה בפקס לב"כ התובעת ותוודא קבלתה טלפונית.


ניתנה היום, כ"ח כסלו תשע"ו, (10 דצמבר 2015), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/12/2015 החלטה שניתנה ע"י מרב חבקין מרב חבקין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 Mahari Daba נביל מדאח
נתבע 1 צלול ניקיון ואחזקה בע"מ חן דיין שלום