טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל30/03/2016

לפני כב' הנשיא אברהם טל

העותר

יוסף מלק

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד אייזנברג

ב"כ המשיב עו"ד ליאור קורן

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

העותר בעוד שנה אמור להשתחרר שחרור מלא. הוא נמצא מתחילת הדרך באגף 4, השתלב בכל טיפול אפשרי שהציעו לו באגף 4 כמו שליטה בכעסים, תקשורת בין אישית, תקשורת, אמפטיה, עושה כל מה שאפשר. מתחילת הדרך הוא מקבל זריקה. מב"ן המליצו על שחרור לתקופה קצרה והסיבה שהוא לא יצא לחופשה קצרה זה בגלל שביקשו ממנו לעבור טיפול ייעודי לעברייני מין בכלא איילון.

העותר, כמו אסירים אחרים שאני נתקל בהם, שנמצאים באגף 4, אגף טיפולי, שמורגלים למקום, כאשר מבקשים מהם לעבור לכלא איילון לטיפול ייעודי לעברייני מין, הם נרתעים. נוצר למעבר הזה מוניטין שלילי, שאנשים עוברים, לא מתקדמים בטיפול, נכנסים לאגפים מעורבים.

אם הטיפול הזה היה באגף 4, אין לי ספק שהוא היה מתחיל בו.

אני ראיתי שני אסירים שעברו לכלא איילון ולא השתלבו בטיפול לעברייני מין.

גם ב-10 החודשים האחרונים מאז העתירה האחרונה הוא השתלב בשני קורסים נוספים של תקשורת ואמפטיה. נכון שהמכשול פה זה הנושא של הטיפול אבל היות שמאז העתירה האחרונה היה בשני טיפולים נוספים והוא לא מפסיק לקחת את הזריקה, מב"ן רואה את השתלבות שלו בקורסים, הם בוחנים את רמת המסוכנות שלו ואומרים שאפשר לשחרר אותו לכמה שעות ספורות.

שני הילדים של העותר נמצאים באולם, שניהם בגירים, מכירים את העבירות ואת ההליך הטיפולי שהעותר עובר והם מתחייבים לפקח עליו בשעות החופש.

יש אסירים שעברו את כל הקבוצות הפסיכו חינוכיות והם יוצאים לחופשה.

בגלל שהטיפול לעבריניי מין ניתן בסוף המאסר, מספיק שהם עוברים קבוצה פסיכו חינוכית אחת, כדי שהם ייצאו לחופשה.

העותר לבסוף ישתחרר. חלק מהרעיון הוא לתת לאסיר את האפשרות להיות בחיים הנורמטיביים. כל המאסר הוא נמצא באגף 4 ועושה מאמץ עליון כדי להשתקם.

אם היה טיפול ייעודי לעבריניי מין באגף 4, הוא היה משתלב בו.

אני מבקש לאפשר לעותר חופשה של מספר שעות, בתנאים מגבילים, ולאמץ את עמדת מב"ן שבחנה את המסוכנות.

אמר לי העותר שעו"סית בשם שלי ממליצה על יציאה לחופשה של מספר שעות כמו מב"ן.

ב"כ המשיב: מדובר בעתירה זהה לעתירה קודמת שהוגשה לפני שנה, עם אותן נסיבות. שום דבר לא השתנה. מב"ן לא ממליצים ואומרים שכל עוד הוא נוטל את הזריקה, אין בעיה. אבל הדבר הוא בכלים שלובים, גם זריקה וגם טיפול.

<#3#>

החלטה

העותר מרצה 5.5 שנות מאסר בגין עבירות מין והוא מבקש לצאת לחופשות על פי המלצת מב"ן ובתנאי ההמלצה.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על עמדת גורמי הטיפול שהוצגה בפניי.

מעמדת גורמי הטיפול עולה כי העותר מקבל אמנם במשך מספר חודשים זריקות, אשר יש בהן כדי להפחית את מסוכנותו המינית ולהצדיק את הוצאתו לחופשות קצרות מטעם מב"ן, אך הוא לא נתרם מקבוצות טיפוליות שבהן השתתף וסירב לעבור לכלא איילון על מנת להשתלב בקבוצה ייעודית לעברייני מין במב"ן, לה הוא זקוק לאור מסוכנותו המינית הגבוהה.

מעמדת גורמי הטיפול עולה כי העותר השתתף במספר קבוצות פסיכו חינוכיות אך גורמי הטיפול התרשמו שהוא לא נתרם מהן והוא נמצא בראשית טיפול וללא תובנות משמעותיות.

לאור האמור הציעו גורמי הטיפול, כאמור, לעותר להשתלב בקבוצה ייעודית לעברייני מין במב"ן המתקיימת בכלא איילון אך העותר סירב לעבור לכלא איילון למטרה הזו ומשכך אין לו אלא להלין על עצמו.

אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, כ' אדר ב' תשע"ו, 30 מרץ 2016, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, נשיא