טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש השלמת מסמכים ותצהירים

סיגל אלבו06/04/2016

מספר בקשה:1

בפני

כב' הרשמת הבכירה סיגל אלבו

מבקשת

אושרה אוחיון

נגד

משיבה

טוביה אברילינגי

החלטה

לפני בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות וכן התנגדות לביצוע שטר.

  1. המשיב הגיש לביצוע שלושה שיקים, אשר נמשכו על ידי המבקשת. המדובר בשיקים ע"ס 2,500 ש"ח כל אחד, שמועדי פירעונם ביום 28.4.15, 28.5.15 ו-28.6.15.
  2. עפ"י הרישומים במחשבי ההוצאה לפועל, הומצאה האזהרה למבקשת ביום 4.1.16. ביום 4.2.16 הוגשה הבקשה שלפני.
  3. המבקשת טוענת כי הבקשה לביצוע שטר נעדרת פרטים מהותיים, אינה מפרטת את העובדות המהוות עילה לבקשה, ודי בכך על מנת לקבל את ההתנגדות.
  4. כן טוענת המבקשת, כי אינה מכירה את המשיב, מעולם לא התקשרה עמו ולא קיבלה ממנו תמורה בעבור השיקים. לטענת המבקשת, מדובר בשיקים שנמסרו על ידי קרוב משפחתה בשם מר אלי אוחיון (להלן: "אלי") במסגרת עסקאות למתן הלוואות שנערכו בין אלי לבין המשיב. אלי שילם למשיב את מלוא תמורת השיקים, כאשר המשיב התחייב להשיב את השיקים לאלי, אך בפועל לא עשה כן. עוד נטען, כי אף אלי לא קיבל תמורה עבור השיקים, וכי המשיב חייב כספים לאלי.
  5. כן טוענת המבקשת, כי לאחר שנודע לה על קיומו של תיק ההוצאה לפועל, פנתה למשיב על מנת לברר את פשר העניין, וזה מסר לה כי יפעל לסגירת תיק ההוצאה לפועל. המבקשת בטחה במשיב, ולא בדקה אם אכן התיק נסגר, ועל כן הגישה את ההתנגדות באיחור.
  6. המבקשת מוסיפה וטוענת כי המשיב הוא בעל עסק למתן הלוואות חוץ בנקאיות ועל כן חלות עליו הוראות חוק הלוואות חוץ בנקאיות, התשנ"ג-1993. במקרה זה, המשיב לא הציג חוזה הלוואה בכתב.
  7. ביום 10.2.16 ביקשתי את תגובת המשיב לבקשה. תגובה זו לא התקבלה, ועל כן בהתאם להחלטה מיום 10.2.16, יש לראות בכך הסכמה להארכת המועד להגשת ההתנגדות. לפיכך, אני נעתרת לבקשה להארכת המועד להגשת ההתנגדות.
  8. אשר להתנגדות עצמה, הרי שטענת העדר התמורה שהעלתה המבקשת עשויה להקנות לה הגנה לכאורה בפני התביעה, ועל כן אני מורה על קבלת ההתנגדות, בהתאם לסמכותי על-פי תקנה 205(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984.
  9. לנוכח סכום התביעה היא תישמע בסדר דין מהיר והצדדים ינהגו כדלקמן: התובע ימציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה לפי תקנות 214ג ו-214ח לתקנות, בתוך 30 יום, וכן יפרע את הפרשי האגרה אותם עליו לפרוע על-פי דין. הנתבעת תמציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב ההגנה בהתאם לתקנות 214ג ו-214ח לתקנות, בתוך 45 יום מיום קבלת מסמכי התובע כאמור. היה והתובע לא יגיש את המסמכים ולא יפרע את הפרשי האגרה בחלוף פרק הזמן שנקצב כאמור תמחק תביעתו.

ניתנה היום, כ"ז אדר ב' תשע"ו, 06 אפריל 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/04/2016 הוראה לתובע 1 להגיש השלמת מסמכים ותצהירים סיגל אלבו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 טוביה אברילינגי
נתבע 1 אושרה אוחיון מוטי ישר