טוען...

הוראה לבא כוח מערערים להגיש ערר מתוקן

עמית יריב07/10/2019

בפני

כבוד השופט עמית יריב

מערערים

פלוני

נגד

משיבים

קצין התגמולים-משרד הבטחון-אגף השיקום

החלטה

מתוקף סמכותי לפי סעיף 28 לחוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט – 1959 [נוסח משולב], ולפי הוראות סעיף 20 לחוק בתי דין מנהליים, תשנ"ב – 1992, אני מורה כדלקמן:

  1. על העורר להגיש ערר מתוקן, שיכלול את הפרטים הבאים:
    1. שמו של העורר, מספר הזהות שלו, מענו, מספר הטלפון שלו והמען להמצאת הודעות ומסמכים.
    2. התאריך שבו הומצאה לעורר ההחלטה שעליה מוגש הערר.
    3. העובדות שעליהן מסתמך העורר.
    4. הנימוקים שעליהם מבסס העורר את עררו, לרבות נימוקים משפטיים, כל נימוק בפסקה מיוחדת ובניסוח תמציתי.
    5. רשימת מסמכים שעליהם מסתמך העורר, בציון המסמכים שאינם מצויים ברשותו.
    6. הסעד המבוקש.
  2. על העורר לצרף לערר המתוקן העתק של החלטת קצין התגמולים, שעליה מוגש הערר וכל מסמך אחר שהעורר מסתמך עליו והמצוי ברשותו. מסמך שהעתקו לא יצורף, אף שהוא מצוי ברשות העורר, לא יוכל העורר להסתמך עליו בדיון, אלא ברשות הוועדה ומטעמים מיוחדים. כן יצרף העורר לערר המתוקן, תצהיר מפורט שלו ושל עדים אחרים לאימות טענותיו וחוות דעת מומחה ככל שבדעתו לטעון טענה שברפואה.
  3. על העורר להעביר את הערר המתוקן, התצהירים וחוות הדעת, לא יאוחר מיום 29.12.2019 כדלקמן:
    1. המקור לוועדת הערר, בית משפט השלום בתל אביב - יפו רחוב ויצמן 1.
    2. העתק – למשיב, פרקליטות מחוז תל אביב, בית קרדן, דרך מנחם בגין 154, תל אביב.
  4. עורר שכלל את הפרטים האמורים בסעיפים 1 ו-2 לעיל, במסגרת הגשת הערעור לבית המשפט ואין ברצונו לצרף ולהוסיף עליו דבר, יודיע על כך לוועדה, ישלח עותק מהודעתו לידי ב"כ המשיב ויהיה פטור מהגשת ערר מתוקן.
  5. המשיב יגיש לוועדה תשובה מנומקת לא יאוחר מיום 29.3.2020 העתק מכתב התשובה ישלח במישרין לבא כוח העורר.

כתב התשובה יכלול את כל הטענות המקדמיות שבכוונת המשיב להעלות ביחס לערר. לכתב התשובה יצורפו כל תצלומי המסמכים שעליהם מבקש המשיב להסתמך בעת הדיון בערר, ובכלל זה, חוות דעת רפואיות וכן תצהירי עדים ו/או הודעות בדבר המצב העובדתי שעליהם הסתמך כבסיס למתן החלטתו, או שעליהם יבקש להסתמך. בנוסף, יגיש המשיב לתיק בית המשפט, העתק התיק הרפואי של המערער כדי שבמועד הדיון הראשון הוא כבר יהא מונח בפני בית המשפט.

צד המבקש לזמן עד שאין ביכולתו לקבל ממנו תצהיר יגיש, ביחד עם תצהיריו ובמועד שנקצב להגשתם, גם הודעה בדבר שמות העדים שזימונם מתבקש, תפקידם, מהות עדותם, ומדוע לא ניתן להגיש תצהיר מטעמם. מובהר כי לא תתאפשר העדת עדים שלא בתצהיר אלא אם התבקשו ליתן תצהיר וסירבו.

  1. אם מאזכרת חוות הדעת הרפואית חומר רפואי (מן הספרות הרפואית או ממאמרים), יצרף הצד המגיש את חוות הדעת, צילומים של הקטעים הרלוונטיים, שעליהם הסתמך נותן חוות הדעת.

עם הגשת חוו"ד רפואית מטעם המערער וחוו"ד מגיבה מטעם המשיב (ככל שתוגש) - אין להגיש חוות דעת נוספות מטעם הצדדים, אלא ברשות הוועדה בהתאם לבקשה מסודרת שתוגש.

  1. ניתן בזה צו גילוי ועיון במסמכים הדדי הנוגעים לעורר לרבות מתן אפשרות לעורר לצלם בפרקליטות את מלוא התיק הרפואי בתוך 30 יום מהיום, בכפוף לנהלי צילום התיק לרבות תשלום בעבור העתקתו. כל צד יהא רשאי לעיין ולצלם כל חומר הנוגע לעורר גם אם החומר הנ"ל איננו כלול בתיק הרפואי. היה והמדובר בחומר סודי, יפעל המתנגד על פי פקודת הראיות ויגיש צו בעניין זה חתום על ידי השר הנוגע לעניין. עורר שלא ניצל זכותו לצלם את התיק במועדים שנקצבו, לא יישמע בבקשה מאוחרת לבצע השלמות חוות דעת.
  2. התיק הרפואי של העורר או כל חומר אחר הנוגע אליו, הנמצא אצל המשיב או בשליטתו על כל תוכנו, יהיה חלק מחומר הראיות בערעור. אין בכך כדי למנוע מכל צד להתנגד להסתמכות על ראיה כלשהי שבתיק הרפואי, או לבקש להביא ראיות להפרכתה.
  3. היה בדעת הצדדים לטעון טענת התיישנות או טענת סף אחרת, תוגש בקשה בכתב נפרדת.
  4. דין המועדים הקבועים בהחלטה זו כדין המועדים שנקבעו להתייצבות במשפט.
  5. חיסיון התיק: אם יבקש העורר כי ההליך יתנהל בדלתיים סגורות, וכי תוכנו יהיה חסוי – יש להגיש בקשה נפרדת ומפורטת, בצירוף עמדת המשיב.
  6. קדם משפט יתקיים לפניי ביום 22.4.2020 בשעה 9:00. חובת התייצבות אישית למערער.

המזכירות תמציא העתק מהחלטה זו לידי הצדדים.

ניתנה היום, ח' תשרי תש"פ, 07 אוקטובר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/10/2019 הוראה לבא כוח מערערים להגיש ערר מתוקן עמית יריב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 פלוני עמיקם חרל"פ
משיב 1 קצין התגמולים-משרד הבטחון-אגף השיקום ליאורה חביליו