טוען...

החלטה על בקשה של תובע 2 בקשה למתן צו מניעה וצו עיקול זמני

חוי טוקר30/06/2020

מספר בקשה:1

בפני

כבוד השופטת חוי טוקר

המבקשים:

1. יוסף גד בן בונאן

2. אבנר סאלם

3. רקל בן נעים

על-ידי עוה"ד רותם עמדי זאבי

נגד

המשיב:

דוד גולדמן

החלטה

  1. המבקשים הגישו תובענה לפינוי מושכר (בנין מגורים המורכב משש דירות ומחסן המצוי ברח' גבע 5 פינת באר שבע 4 בירושלים; להלן: "הבניין" או המושכר").
  2. המבקשים השכירו את המושכר למשיב לפי הסכם שכירות מיום 30.7.19. תקופת השכירות עליה הוסכם בין הצדדים היתה מיום 1.9.19 ועד ליום 31.8.21. דמי השכירות עליהם הוסכם בין הצדדים הועמדו על סך של 45,000 ₪ לחודש (הסכם השכירות צורף כנספח 2 לבקשה).
  3. הדירות במושכר מיועדות להשכרה על-ידי המשיב לצדדים שלישיים.
  4. עיקר טענת המבקשים בבקשתם הינה כי המשיב לא שילם דמי שכירות למשך ששה חודשים, מינואר 2020 עד יוני 2020. כן נטען כי המשיב לא החתים את הערב על הסכם השכירות ולא העביר את החשבונות על שמו וצבר חובות חשמל, מים וארנונה.
  5. בבקשה לסעד זמני עתרו המבקשים לשניים: צו מניעה האוסר על המשיב להמשיך ולהשכיר את המושכר ועיקול דמי השכירות המתקבלים משני צדדים שלישיים שצוינו בבקשה.
  6. ביום 4.6.20 התקיים דיון במעמד צד אחד לאחר שהמשיב הגיש בקשה לדחיית מועד הדיון אשר בית המשפט נתוודע לה רק במעמד הדיון. בתום הדיון ניתן צו לעיקול דמי השכירות אצל שני המחזיקים שצוינו בבקשה. כן נקבע כי הבקשה ככל שהיא נוגעת לסעד האוסר על המשיב להמשיך ולהשכיר את הנכס לצדדים שלישיים הינה מוקשית, ולמצער לא ניתן להיעתר לה במעמד צד אחד.
  7. במעמד הדיון שהתקיים ביום 4.6.20 נקבע דיון נוסף במעמד הצדדים, אשר התקיים ביום 10.6.20. לאחר הדיון ניתנה לצדדים האפשרות להשלים טיעוניהם בכתב. ב"כ המשיב הודיע על הסרת הייצוג, והמשיב לא השלים טיעוניו בכתב.
  8. כבר בפתח הדברים ייאמר כי בקשת המבקשים שהוגשה לאחר הדיון לצרף את הסעדים שנתבקשו במסגרת בקשה שהוגשה בת.א. 59742-06-20 דינה להידחות על הסף, ולוּ מפני כך שלא נתקבלה עמדת המשיב לסעדים שנתבקשו שם והבקשה הוגשה לאחר שהתקיים דיון במעמד הצדדים.
  9. באשר לבקשה למתן צו מניעה שיאסור על המשיב להמשיך להשכיר את הנכס, הרי שקבלת הבקשה משמעותה הינה פינוי המשיב מהמושכר באופן מיידי, דהיינו, מתן הסעד הסופי שנתבע בתובענה, ורק מפני כך דין הבקשה להידחות. מכל מקום, לא ברור מהו הנזק שייגרם למבקשים אם המשיב ימשיך להשכיר את המושכר, שממילא מיועד להשכרה, וכיצד המשך השכרת המושכר על-ידי המשיב תסכל את ביצוע הפינוי ככל שהתובענה תתקבל.
  10. גם דין הבקשה לעיקול דמי השכירות ומתן הוראה על הפקדתם בקופת בית המשפט או בידי המבקשים להידחות. התובענה שבכותרת אינה תביעה כספית, ולא הוברר כיצד הפקדת הכספים בקופת בית המשפט או בידי המבקשים תשרת את הפינוי, ככל שהתובענה שבכותרת תתקבל, ולחילופין – ככל שלא יינתן הסעד הזמני, כיצד יהיה בכך כדי להביא לסיכול ביצוע הפינוי.
  11. למעלה מן הצורך אציין לגוף הבקשה לעיקול הכספים, כי טענת המבקשים בכל הנוגע למאזן הנוחות הינה כי אי מתן הצו יביא לכך שהמשיב ימשיך להשכיר את הנכסים בעוד הוא לא משלם דמי שכירות, וזאת בד בבד שהמבקשים נדרשים לשאת בתשלומי משכנתא בגין הנכס, הממומנים על-ידי דמי השכירות. לטענת המבקשים "עיקול הכספים ומניעת ההשכרה ללא עיקול הכספים הינם הדרך היחידה להבטיח את המצב הנכון עד להכרעה בתביעה " (ר' פיסקה 28א לבקשה).
  12. כלל ידוע הוא כי סעד כספי הינו הפיך על דרך ההשבה. לא נטען, וממילא שלא הוכח, כי ככל שלא יינתן הצו לא ניתן יהיה לפרוע את החוב.
  13. די בכך כדי לדחות את הבקשה על שני ראשיה אף מבלי להידרש לשאלת סיכויי התובענה.
  14. עוד אציין, ואף זאת למעלה מן הצורך, ביחס לעילת התביעה כי מההתכתבויות שבין הצדדים שצורפו לבקשה וכן מטיעוני הצדדים במעמד הדיון עלה כי המחלוקת ביחס לתשלום דמי השכירות נובעת מהתחשבנויות שבין הצדדים ביחס לתחילת תקופת השכירות והשאלה מתי הנכס היה מוכן להשכרה. כמו כן, פנה המשיב למבקשים בבקשה להתחשב בדמי השכירות שחלו בתקופת מצב החירום, לאור כספים שאותם נדרש המשיב להשיב לשוכרים. במעמד הדיון אף הצהיר המשיב כי אינו מתחמק מתשלום דמי השכירות וכי לאחר ביצוע ההתחשבנויות, יכסה את החוב הנדרש.
  15. המבקשים טענו, ואף צירפו התכתבות הנוגעת לעניין, כי הוסכם בין הצדדים כי המשיב יפנה את הנכס ביום 1.6.20. המשיב טען במעמד הדיון כי המבקשים איימו עליו וכי מכל מקום דרישת המבקשים מהמשיב לפנות את המושכר ביום 1.6.20 אינה מתיישבת עם הסכמת הצדדים ביחס לתקופת הגרייס שבתחילת השכירות. טענות אלה דינן להתברר בהליך העיקרי.
  16. סוף דבר, דין הבקשה להידחות על שני ראשיה להידחות, מפני שמתן צו המניעה משמעותו מתן סעד הפינוי, שהוא הסעד הסופי שנתבע בתובענה ואילו הבקשה לעיקול דמי השכירות לא נועדה לשרת את הסעד הסופי שנתבע בתובענה, שהוא פינוי המושכר, וממילא שאי מתן הצו לא יסכל את ביצועו של פסק הדין, ככל שהתובענה תתקבל.
  17. צו העיקול מיום 4.6.20 מבוטל.
  18. המזכירות תשלח העתק ההחלטה לצדדים (תשומת לב המזכירות כי ב"כ המשיב הסיר את הייצוג).
  19. המבקשים יישאו בהוצאות המשיב בגין הגשת הבקשה בסך 2,000 ₪.

ניתנה היום, ח' תמוז תש"פ, 30 יוני 2020, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/06/2020 החלטה על בקשה של תובע 2 בקשה למתן צו מניעה וצו עיקול זמני חוי טוקר צפייה