טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם

יונת הברפלד-אברהם07/02/2022

בפני

כבוד הרשמת בכירה יונת הברפלד-אברהם

תובעת

תחריר אבו יונס

נגד

נתבעת

מנורה מבטחים לביטוח בע"מ

פסק דין

  1. התובעת הגישה תביעה כנגד הנתבעת ע"ס של 13,794 ₪ עקב נזקים שנגרמו לרכבה כתוצאה מתאונת דרכים. סכום התביעה כולל פיצוי עבור נזק ישיר, שכ"ט שמאי ובזבוז זמן בסך של 1,000 ₪.
  2. לטענת נהג התובעת בכתב התביעה, כאשר היה רכבו בעצירה מוחלטת, נסע רכב הנתבעת לאחור וגרם לו לנזקים. לטענת הנתבעת בכתב ההגנה, נהג התובעת לא שמר מרחק ופגע ברכב הנתבעת מאחור.
  3. ביום 6/2/22 התקיימה ישיבת הוכחות במסגרתה העידו נהג התובעת ועד מטעם הנתבעת. מי שנהג ברכב, תלמיד נהיגה, לא זומן כעד דרך בית משפט, ולא התייצב לעדות.
  4. לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, התמונות שצולמו ושמעתי את העדים שהופיעו לפני, מצאתי כי דין התביעה להתקבל.
  5. מדובר במקרה של מילה מול מילה. מיקומי הנזקים ומצב הרכבים בכביש, אינם יכולים ללמד האם רכב הנתבעת נסע לאחור או רכב התובעת לא שמר מרחק. שני העדים העידו בצורה אמינה וקוהרנטית ולא נתתי משקל לסתירות קלות בעדויות, היות ולא ניתן לצפות כי כל פרט ופרט יישאר חקוק בזיכרונם של הנהגים, לאחר שכבר חלפה כשנה וארבעה חודשים מאז קרות התאונה. כך למשל לא זקפתי לחובתו של נהג הנתבעת כי בטופס ההודעה ציין כי הרכב עמד לפני מעבר החציה בעוד שבפועל עמד לאחר מעבר החציה, וכן לא זקפתי לחובתו של נהג התובעת כי לא זכר בדיוק אם נסע זמן מה אחרי רכב הנהיגה.
  6. הנתבעת בחרה שלא להעיד את תלמיד הנהיגה שנהג, את זאת יש לזקוף לרעתה ובכך יש להכריע את המחלוקת כנגד גרסת הנתבעת. תלמיד הנהיגה, שלדברי העד מטעם הנתבעת, כבר אינו תלמיד נהיגה, הינו עד שמוחזק כאובייקטיבי בשים לב לכך כי אין לו אינטרס לכאן או לכאן , לגבי התוצאה הסופית. הוא כבר אינו לומד נהיגה וממילא לא למד אצל העד מטעם הנתבעת. אותו עד יכול היה להעיד באופן חד משמעי האם אכן התבלבל ונסע לאחור או לא. העובדה כי הנתבעת בחרה שלא לזמן את העד למתן עדות, תשמש כנגדה , בהתאם להלכה הידועה.
  7. לאור האמור לעיל, קיבלתי את גרסת נהג התובעת לדרך בה קרתה התאונה, כך שדין התביעה להתקבל.
  8. מבחינת נזקי התובעת, יש לקבל את מלוא הנזק הנתבע, מלבד את הסך של 1,000 ₪, שנתבע עבור בזבוז זמן. לא מצאתי מקום לפסוק לטובת התובעת ראש נזק זה.
  9. אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת את הסך של 13,794 ₪, בצירוף אגרות בית משפט בסך של 757 ₪ ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד מועד התשלום בפועל. עוד אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת את הוצאות העד מטעמה בסך של 350 ₪ , את הוצאות התובעת בסך של 500 ₪ וכן שכ"ט עו"ד בשיעור של 2,500 ₪.

התשלום ישולם לתובעת על ידי הנתבעת תוך 30 יום מהיום.

ניתן היום, ו' אדר א' תשפ"ב, 07 פברואר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/05/2021 החלטה שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה
19/01/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 הזמנת עדי הגנה יונת הברפלד-אברהם צפייה
04/02/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי מועד בשל אבל, דיון מקביל, חופשת לידה, מחלה, מילואים יונת הברפלד-אברהם צפייה
07/02/2022 החלטה שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה
07/02/2022 פסק דין שניתנה ע"י יונת הברפלד-אברהם יונת הברפלד-אברהם צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 תחריר אבו יונס אליאס פאנוס
נתבע 1 מנורה מבטחים לביטוח בע"מ דניאל מישור