טוען...

לפני כבוד השופט עדי הדר

המבקשים:

1. יעקב דביר

2. שושנה כהן

נגד

המשיבה:

ישראייר תעופה ותיירות בע"מ

החלטה

לפני ביהמ"ש טענת המשיבה בבקשה לאישור תובענה כייצוגית (להלן: "ישראייר") לפיה יש להאריך מועד הגשת תשובה לבקשה לאישור תובענה כייצוגית בחמישה ימים בשל הודעת מנהל בתי המשפט לפיה מיום 25.5.22 עד יום 30.5.22 התקיימה שביתה במערכת בתי המשפט.

ישראייר מסתמכת על תקנה 5 לתקנות בתי המשפט, בתי הדין לעבודה ולשכות ההוצאה לפועל (סדרי דין בתקופת שביתה או השבתה של עובדים), תשמ"א-1981 בה נקבע כלהלן: "תקופה שתקנות אלה חלות עליה לא תובא במנין הימים לגבי חישוב מועד או זמן לעשיית דבר שבסדר הדין או שבנוהג שנקבע בחיקוק או בהחלטת בית המשפט, בהחלטת הרשם או בהחלטת רשם ההוצאה לפועל."

הטענה שובת לב, אך ביהמ"ש דוחה אותה. מטרת התקנה הינה למנוע מצב דברים בו על פי מניין הימים, יהיה על בעל דין להגיש כתב בי דין, אך ייבצר ממנו להגישו עקב שביתה במערכת בתי המשפט.

אין בין שביתה במערכת בתי המשפט ובין הזמן לו זקוק בעל דין לצורך הגשת כתב בי דין, דבר וחצי דבר. זאת, להבדיל מפגרת סוכות, פסח ופגרת בתי המשפט, ימי חג וסופי שבוע, שנועדו לאפשר לבעלי הדין ובעיקר לעורכי הדין ליהנות מפגרה, מחג או משבת.

גם כך, יש ביקורת ציבורית על התמשכות הליכים ולכן אין מקום לדחות מועדים בשל סיבה לא מוצדקת.

לכן, ביהמ"ש קובע כי מניין הימים של תקופת השבתה במערכת בתי המשפט מופסק אך ורק ככל שמועד ההגשה נופל בתוך תקופת ההשבתה ולא במועד מאוחר יותר, בבחינת פגרה נוספת או יום חג, או סוף שבוע.

אשר על כן, המשיבה תגיש התשובה ביום 18.9 שכן יום הגשת התשובה, הוא יום 16.9, הינו יום שישי.

ניתנה היום, י"ט תמוז תשפ"ב, 18 יולי 2022, בהעדר הצדדים.