טוען...

64329-12-2119315-01-22

מספר פל"א 878359/2021

לפני כבוד השופטת אליאנא דניאלי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אסיר 9099046 GEBREYESUS TASFIT (עציר) ת"ז 103199907

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד ליטל שירי

ב"כ הנאשם עו"ד גיל תן עמי

הנאשם הובא באמצעות שב"ס

נפגעת העבירה

מתורגמן לשפה הטיגרית מר שלמה מלכי

<#3#>

הכרעת דין

על יסוד הודאת הנאשם שבפניי אני מרשיעה אותו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, מעשה מגונה בכוח בניגוד לסעיף 348 (ג) (1) לחוק העונשין וניסיון למעשה מגונה בכוח בניגוד לסעיף 348 (ג) (1) ביחד עם סעיף 25 בחוק.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ח תמוז תשפ"ב, 17/07/2022 במעמד הנוכחים.

אליאנא דניאלי, שופטת

<#5#>

גזר דין

הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע מעשה מגונה בכוח וניסיון למעשה מגונה בכוח. מעובדות כתב האישום המתוקן עולה כי המתלוננת הכירה את הנאשם וביום 20.12.21 נפגשו בפאב. הנאשם ניסה לחבקה מחוץ לתא השירותים, אולם המתלוננת הדפה אותו ובהמשך ניסה שוב לחבקה והיא הדפה אותו שוב. בסמוך לשעה 6:00 בבוקר עזבו את הפאב, והנאשם הציע למתלוננת כי תבוא לדירתו והמתלוננת אשר חשה בעייפות הסכימה. לאחר שהגיעו לדירה, נרדמה המתלוננת ובעת שישנה נצמד אליה וניסה לפתוח את כפתור מכנסיה, הוא עשה כן ביודעו כי המתלוננת ישנה וללא הסכמתה.

המתלוננת נבהלה, כאשר התעוררה ממעשה הנאשם תפסה את מכנסיה וניסתה לעצור מהנאשם מלהורידם, אולם הנאשם שב וניסה להסירם. בשלב זה, קמה המתלוננת אולם הנאשם דחף אותה בכתפה והיא נפלה. הנאשם הסיר מעליה את הג'ינס, את הטייץ ואת תחתוניה חרף התנגדותה ובשלב מסוים נאחזה בוילון וזה נפל. בתגובה, נתן הנאשם מכת אגרוף לחלון. מיד לאחר מכן, נשכב הנאשם מעל המתלוננת חרף התנגדות המתלוננת וניסיונה להזיזו מעליה. המתלוננת המשיכה לצעוק ובעטה בנאשם, וכאשר נאבקה בו כשהיא בוכה חסם הנאשם את פיה והיכה אותה בלחיה השמאלית, בלחיה הימנית ובעינה במכות אגרוף. כתוצאה מהמעשים, נפלה המתלוננת מהמיטה ואז חדל הנאשם לזמן קצר ממעשיו ואולם מיד לאחר מכן אחז בגרונה ואמר לה שהוא יכול להרוג אותה (או דברים דומים).

המתלוננת אשר סובלת ממחלת האסטמה התקשתה לנשום וביקשה מהנאשם כי יתן לה את המשאף הנמצא בתיקה, אך הנאשם המשיך לחנוק אותה, ביקש ממנה כי תאפשר לו לקיים איתו יחסי מין ורק בהמשך חדל ממעשיו ונתן לה את המשאף כשהיא מתנשמת ובוכה.

בעקבות המעשים, נגרמו למתלוננת סימני חבלה בפניה.

עסקינן באירוע מתמשך במסגרתו הפר הנאשם את האמון אותו נתנה בו המתלוננת כשהוא מנסה לכפות את עצמו עליה ותוקף אותה במכות ובחניקה.

שמעתי את הטענות בדבר הגעת המתלוננת בהסכמה לבית הנאשם, ובדבר העובדה כי הנאשם היה מצוי תחת השפעת אלכוהול ואין בטענות אלה כדי להקהות מעוצמת הפגיעה במתלוננת, הן הפיזית והן הנפשית.

תצהיר נפגעת העבירה מלמד על קשיים עמם מתמודדת המתלוננת עד היום, עם פחד ובושה וכן עם ניסיונות להביאה לבטל את תלונתה. המתלוננת ציינה כי היא משתדלת להיות אופטימית וחזקה, להיאבק בטראומה ולחזור ולקבל ביטחון ושקט, ועליה לדעת כי מאומה מכל שעשה הנאשם אינה מוטלת לפתחה – לא בהגעתה לביתו, לא בהירדמותה במקום, ולא בכל דבר אחר.

הודאת הנאשם מלמדת אף היא כי האשמה מוטלת לפתחו בלבד ויש לקוות כי המתלוננת אשר לפי דבריה נתמכת במשפחה וחברים תוכל בבוא היום לשים את האירוע הקשה מאחוריה ולהתגבר עליו.

עונש המאסר לו הסכימו הצדדים מבטא את חומרת מעשיהו של הנאשם. הצדדים נחלקים ביניהם בשאלת גובה הפיצוי, כאשר המאשימה עותרת לפיצוי בגובה עשרות אלפי שקלים, ומנגד טוען ב"כ הנאשם כי עסיקנן בעובד זר חסר כל. בהקשר לכך הפנתה המאשימה לעפ"ג 39766-06-21 בעניין ססיי במסגרתו הושתו על נאשם עונשים ובהם פיצוי בסך 5,000 ₪ ובית המשפט המחוזי קבע כי אין במצבו הכלכלי של הנאשם כדי להצדיק הקלה בסכום הפיצוי, והשית עליו פיצוי בסך 25,000 ₪. בעניין זה אני מוצאת להפנות לפסיקת בית המשפט העליון אשר קבעה בהזדמנויות רבות כי בשאלת גובה הפיצוי אין להתחשב בשאלת יכולתו הכלכלית של הנאשם, אלא בעוצמת הפגיעה במתלוננים. בעניין זה אפנה לע"פ 8411/17 בעניין פלוני במסגרתו נקבע כי הפיצוי נועד לספק מעט מזור למתלוננת וכי יכולתו הכלכלית של הנאשם אינה משמשת אמת מידה לקביעת גובה הפיצוי. כן אפנה לע"א 6925/16 בעניין ג'רחי ואחרים, במסגרתו ציין ביהמ"ש העליון את החשיבות הנודעת לפסיקת פיצויים לנפגעי העבירה גם במקרים בהם מתעוררת שאלות באשר להיקפו של הנזק המדויק, וכי יש חשיבות במתן סעד מהיר לנפגע העבירה על מנת לסייע לו בשיקום חייו. בנסיבות אלו, אני סבורה כי חרף הטענות בדבר מצבו הכלכלי של הנאשם, ובהתחשב בנסיבות הקשות של ביצוע המעשים ובתצהיר נפגעת העבירה, יש מקום להשית פיצוי משמעותי לטובת המתלוננת.

נוכח דברים אלו, אני מוצאת לכבד את הסדר הטיעון ומשיתה על הנאשם את העונשים הבאים:

  1. 30 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו בתיק זה. המאסר ירוצה במצטבר לעונש מאסר אחר אותו נושא הנאשם כעת, למעט חודש מאסר אשר ירוצה בחופף.
  2. 9 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים ממועד שחרור הנאשם ממאסר, לבל יעבור עבירת מין או אלימות.
  3. פיצוי למתלוננת בסך 25,000 ₪. הפיצוי ישולם ב-10 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 1.9.22 ובכל 1 לחודש שלאחריו.

מובהר כי אין איסור פרסום בדבר פרטי הנאשם, וכי איסור הפרסום הוא באשר לפרטים המזהים את המתלוננת בלבד. לפיכך, גזר הדין מותר בפרסום.

זכות ערעור כדין

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ח תמוז תשפ"ב, 17/07/2022 במעמד הנוכחים.

אליאנא דניאלי, שופטת

שעת סיום דיון: 14:18

הוקלד על ידי מאיה וקסלר