טוען...

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופט אורן אליעז

מבקש

י.ב.

נגד

משיבה

א.ב

בעניין

ש. , ילידת ______ (בת 8 וחצי).

ש.י, ילידת _______ (בת 6)

ע. יליד _________ (בן 4 וחצי)

(להלן וביחד: "הקטינים").

החלטה

בקשה להפחתת מזונות זמניים שנפסקו ביום 25.5.2020.

  1. בהחלטה למזונות זמניים נקבע כי המבקש ישלם לידי המבקשת כך: 3,800 ₪ עבור מזונות הקטינים (1,000 ₪ עבור ש., 1,400 ₪ עבור ש.י ו-1,400 ₪ עבור ע.); 1,600 ₪ עבור מדור הקטינים ובנוסף נקבע כי הצדדים יישאו במחצית מהוצאות החינוך והרפואה החריגות.
  2. החלטה זו התבססה על כך שבאותה עת חלוקת זמני השהייה של הקטינים עם כל אחד מהצדדים עמדה על יחס של 35% ל- 65%, כך שבפרק זמן של שבועיים שהו עם המבקש חמישה ימים.
  3. ראוי לציין כי אף באותה העת המשיבה הייתה מחוץ למעגל ההכנסה וקיבלה לידיה דמי אבטלה. הכנסתו החודשית של המבקש נקבעה בהחלטה למזונות זמניים על סך של 20,994 ₪ (בערכי 'נטו').

הבקשה

  1. כפי שפורט בהחלטה מיום 19.1.2022, המבקש סומך ידיו על כך שהמבקשת שבה לשוק העבודה ועתה היא משתכרת סך של 14,000 ₪; המשיבה טענה שאין לדבר חשיבות שכן לא נקבע פוטנציאל השתכרותה בהחלטה למזונות זמניים.
  2. משהצדדים לא תמכו טענותיהם הם נדרשו להגיש תצהירים ובמסגרתם לפרט כל מקור הכנסה ב-12 החודשים טרם מועד הגשת התצהיר האמור.

דיון והכרעה

  1. הצדדים הגישו תצהירים כאמור ועל כן יש לבחון האם חל שינוי בהכנסות הצדדים. יצוין כי כפי העולה מתלושי השכר של המשיבה היא החלה לעבוד במקום עבודתה הנוכחי בחודש פברואר x202 (כזכור במועד ההחלטה למזונות זמניים המשיבה לא עבדה).
  2. מעיון בתלושי השכר שצרף המבקש אני מוצא לשנות את הקביעה בעניין יכולת השתכרותו החודשית והשתכרותו בפועל ולהעמידה על 25,000 ₪ (בערכי 'נטו' ולאחר הפחתת ניכויי חובה).
  3. מעיון בתלושי השכר שצרפה המשיבה אני מוצא לקבוע את יכולת השתכרותה החודשית והשתכרותה בפועל על סך 17,000 ₪ (בערכי 'נטו' ולאחר הפחתת ניכויי חובה).
  4. על מנת שלא להרחיב שלא לצורך יצוין בתמצית כי זמני השהות של הקטינים עם כל אחד מהוריהם הינם שווים (ראו החלטה מפורטת מיום 19.1.2022 בתיק תלה"מ 21396-06-20).
  5. במכלול הנסיבות המפורטות דכאן דומני כי יש מקום לשקול מחדש את חיובו של המבקש במזונות ועל כן נקבע כלהלן–
  6. המבקש ישלם עבור הקטינים, בשלב זה, דמי מזונות זמניים בסך כולל של 2,000 ₪ לחודש, החיוב עבור הבן ע. יישא האב בסך של 1,000 ₪ והחיוב עבור הבנות ש. וש.י יעמוד על 500 ₪ עבור כל אחת מהקטינות.
  7. דמי המזונות ישולמו מידי חודש בחודשו, עד ה-10 לחודש עבור החודש השוטף, ישירות לחשבון הבנק של המשיבה שפרטיו יימסרו למבקש על ידי המשיבה, כשהסכום הנקוב בסעיף זה לעיל, יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן על בסיס המדד הידוע היום ויעודכן אחת ל-3 חודשים, ללא עדכונים למפרע.
  8. בנוסף, משהמשיבה מתגוררת בבית הצדדים והצדדים נושאים בהחזר המשכנתא בחלקים שווים, דומני כי בכך יוצא המבקש כדי חובתו לדאוג למדור הקטינים בעת שהותם אצל המשיבה (כאמור הקטינים שוהים בבית אביהם מחצית מהזמן); ומשכך, המבקש יישא בנוסף לדמי המזונות אף בחלק יחסי של עלויות אחזקת הבית ובסך של 300 ₪ לחודש.
  9. הצדדים יישאו בכל הוצאות החינוך של הקטינים, מכל מין וסוג שהוא (מעון, צהרון עד סיום כיתה ג', מטפלת, ציוד לבית הספר, חוג אחד, קייטנה בקיץ במחזור אחד בעלות מתנ"ס, שיעורי עזר, תנועת נוער, וכיו"ב), בחלקים שווים ביניהם, תשלומים אלה יבוצעו כנגד קבלות או אישורים, ובמקרה של מחלוקת בדבר נחיצות ההוצאה יכריע בכך הגורם החינוך הרלוונטי.
  10. בנוסף לדמי המזונות הזמניים, יחלקו הצדדים בחלוקה שווה בהוצאות הרפואיות החריגות של הקטינים, אשר אינן מכוסות על-ידי הביטוח הרפואי הממלכתי או הביטוח הרפואי המשלים שבו הם מבוטחים, לרבות טיפולי שיניים, משקפיים, טיפול פסיכולוגי וכיו"ב.
  11. קצבת הילדים המשולמת מטעם המוסד לביטוח לאומי תתווסף לדמי המזונות ותשולם לידי המבקשת.
  12. תוקף ההחלטה החל מהיום. הצדדים יתבקשו להודיע נכונותם כי להחלטה זו יינתן תוקף של פסק דין; וזאת בתוך 14 ימים.

ניתנה היום, י"ח אדר ב' תשפ"ב, 21 מרץ 2022, בהעדר הצדדים.