טוען...

בפני

כב' הנשיא רון שפירא

עוררת

משטרת מרחב חוף / מטה מרחב חוף - חיפה

נגד

משיב

טאדילו אסרה
ע"י עו"ד משה נעמן (סנגוריה ציבורית)

החלטה

המשיב פרץ אתמול בסיום משחק ליגת האלופות לכר הדשא באצטדיון סמי עופר וניסה לחבק את מושא הערצתו, שחקן הכדורגל לאו מסי. הוא נבלם והורחק מהמגרש ע"י הסדרנים ומאוחר יותר נעצר ע"י המשטרה. הבוקר, לאחר לילה במעצר, הובא לדיון בבקשת המשטרה להרחיקו ממגרשי הכדורגל לתקופה של שלוש (3) שנים. יודגש כי לא התבקשה הארכת מעצר.

בית משפט השלום שדן בבקשה הורה כי ניתן להסתפק בהרחקת המשיב מהמגרש לתקופה של 6 חודשים. מאחר ולא התבקשה הארכת מעצר, ובצדק, שוחרר המשיב לביתו. המבקשת/עוררת עותרת לבית המשפט המחוזי לדון בערר ולהורות על הרחקת המשיב ממגרשי הכדורגל למשך שלוש שנים.

בטרם אתייחס לגוף העניין ראוי להעיר מספר הערות.

בבקשה שהוגשה בכתב נרשם כי המשטרה מבקשת להרחיק את המשיב ממגרשי הכדורגל למשך שלוש שנים. בפרוטוקול הדיון נרשם, מפי ב"כ המבקשת, כי מתבקשת הארכת המשיב מהמגרשים למשך שלושה ימים. מוכן אני להניח כי מדובר בטעות הקלדה. עם זאת לא הוגשה בקשה לתיקון פרוטוקול.

מעבר לנושא הטכני, ולגופו של ההליך: חוק איסור אלימות בספורט התשס"ח – 2008 (להלן: "החוק")מורה על מדרג הליכי הרחקה. בהתאם לסעיף 13(א) לחוק מוסמך שוטר להרחיק אדם מגרשי הכדורגל לתקופה של עד 72 שעות (שלושה ימים). בהמשך, בסמכותו של קצין משטרה להורות, לאחר עריכת שימוע, על הרחקתו של אותו אדם מגרשי הכדורגל לתקופה של שישים (60) ימים. רק לאחר מיצוי שלב זה, ולבקשת תובע, מוסמך בית משפט להורות על הרחקת אדם ממגרשי הכדורגל לתקופה של עד לשלוש שנים.

במקרה הנוכחי נראה על פניו כי לא מוצו ההליכים המנהליים שיש למצות בטרם פניה לבית משפט. לא צוין כי נערך למשיב שימוע וכי ניתנה החלטה ע"י קצין להרחקה למשך 60 ימים או לכל תקופה אחרת, וממילא לא ניתנה למשיב האפשרות למצות הליכי ערעור על החלטת קצין.

אוסיף כי לא הובהר מדוע היה צורך במעצרו של המשיב, שהוא אולי אוהד משולהב ואולם עד כמה שנטען בבית המשפט ללא עבר פלילי, וזאת במקום מיצוי ההליך המנהלי בשלבים המדורגים בהתאם להוראות החוק. יודגש כי לא נטען שהמשיב נהג באלימות כלפי מי מהסדרנים או השוטרים. לא נתפס על גופו כל סוג של נשק חם או קר. כל שעולה מהבקשה הוא שהערצתו לכוכב הכדורגל העבירה אותו על דעתו וגרמה לו להתנהג בצורה שאינה ראויה והמפרה את הסדר הנדרש וההכרחי במגרשי הכדורגל. מבלי לגרוע מהחשיבות של אכיפת הסדר ושמירה על שלום הציבור, השחקנים והשופטים במגרשי הספורט - הבקשה שהוגשה במסגרת של הליך שחרור מערובה ממעצר אינה ההליך הנכון ואף בית משפט קמא העיר בנושא והפנה את העוררת/מבקשת להוראות החוק.

בהתאם, לא מצאתי כל מקום להורות על דיון בערר היום, ביום שישי, כהליך דחוף. אוסיף עוד כי ראוי שהמבקשת תשקול את עצם הערר ותודיע לבית המשפט עד לא יאוחר מיום 19.9.22 אם היא עומדת על קיום דיון בערר.

ככל שתעמוד המבקשת על קיום דיון בערר הוא יקבע בפני השופט התורן בהתאם לסדרי העבודה של בית המשפט.

המזכירות תשלח החלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, כ' אלול תשפ"ב, 16 ספטמבר 2022, בהעדר הצדדים.