טוען...

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד

תמצית גזר דין בתפ"ח 54908-05-22 מדינת ישראל נ' אברהם טשומה

הרכב בית המשפט המחוזי מרכז-לוד גזר היום עונש של 16 שנות מאסר בפועל על צעיר כבן 25, אשר הורשע, על פי הודאתו, בעבירות אינוס, מעשה מגונה, התפרצות לדירת מגורים ואיומים.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן בו הודה, התחזה הנאשם לאדם אחר, יצר קשר באמצעות אפליקציה בטלפון עם קטינה כבת 13, עמה לא היה לו כל הכרות קודמת, וקיבל לידיו את הכתובת בה היא מתגוררת, ביחד עם בני משפחתה, במרכז הארץ. בהמשך, הגיע הנאשם לבית המשפחה, בעת שהקטינה שהתה בו לבדה, התפרץ לבית בדרכי עורמה, תקף אותה בברוטליות וביצע בה מעשה אינוס באמצעות אצבעותיו. הקטינה התנגדה למעשיו וזעקה לעזרה, אך ללא הועיל. בטרם עזב את הדירה והותיר את הקטינה חבולה ומדממת, אף איים הנאשם על הקטינה על מנת שלא תחשוף את מעשיו.

בגזר הדין עמד בית המשפט על מרכיבי החומרה הרבים שבמעשיו של הנאשם, ובראשם הפגיעה הקשה שהסב הנאשם לשלומה הגופני והנפשי של הקטינה בתוך ביתה-מבצרה, מקום בו הייתה היא זכאית לשלווה, ביטחון והגנה. בית המשפט הגדיר את הנאשם כמי שביצע מעשי התעללות קשים ביותר, וקבע כי את אירועי אותו יום יש לראות "כהתגשמות הסיוט הגדול ביותר של כל נערה צעירה ושל כל הורה לנערה שכזו. הנאשם התפרץ במרמה לבית בו שהתה לבדה קטינה כבת 13, תקף אותה בבוטות בגילויי אלימות ממשיים, הפשיט אותה בכוח, תוך התעלמות מופגנת מזעקותיה ומניסיונות ההתנגדות שלה, התבונן בגופה ועשה בו כרצונו, משל הייתה אך חפץ ולא ילדה בשר ודם, ולבסוף אנס אותה אונס אכזרי באצבעותיו, בעודו חוסם את פיה בידו השנייה על מנת להשתיקה".

עוד צוין בגזר הדין כי לצד הפגיעה הפיזית המידית שנגרמה לקטינה, מעיד התסקיר שהוגש בעניינה "על נזקים נפשיים חמורים וארוכי טווח מהם סובלת הקטינה עד עצם היום הזה, ואשר צפויים עוד ללוות אותה שנים ארוכות, בתקווה כי ברבות הימים יובילו הליכי הטיפול והשיקום שהיא עוברת, בעזרתם המסורה של בני משפחתה האוהבים, למזור, ולו חלקי, מפגיעתו הרעה של הנאשם." על רקע נתונים אלה נקבע כי מדובר באירוע המצוי ברף העליון של מדרג החומרה בעבירות המין, וכי על העונש שיוטל לשקף מסקנה זו. יחד עם זאת, ניתן משקל מסוים ומוגבל לקולא לנתוניו של הנאשם ובהם גילו הצעיר, עברו הפלילי המצומצם, נסיבותיו האישיות והמשפחתיות, שאינן פשוטות, ובעיקר הודאתו בכתב האישום, אשר חסכה מהקטינה ומבני משפחתה את הצורך במתן עדות בבית המשפט, על כל הקשיים הכרוכים בהכרח לשחזר פעם נוספת את הטראומה הקשה שחוו.

לפיכך, ולאחר סקירה מקיפה של העונשים שניתנו במקרים דומים לאורך השנים, הטיל בית המשפט על הנאשם עונש מאסר ממושך בן 16 שנים, לצד מאסר מותנה ופיצוי לקטינה בסך 100,000 ₪.