טוען...

בפני

כב' הנשיא רון שפירא

מערער

פלוני

נגד

משיבים

1. מרכז בריאות הנפש -מעלה הכרמל

2. הוועדה הפסיכאטרית המחוזית

3. נציג היועץ המשפטי לממשלה

4. מדינת ישראל

5. מרכז פורום יושבי ראש ועדות פסיכיאטריות

הערת בית משפט:

פסק הדין בתיק זה ניתן כחלק מפרוטוקול הדיון ביום 7.6.22. לבקשת הצדדים החלט לאשר את פרסום פסק הדין. נוסח זה של פסק הדין, ממנו הושמט פרוטוקול הדיון, מותר בפרסום.

המזכירות תעביר לב"כ הצדדים את הנוסח המותר בפרסום

פסק דין

למרבה הצער, המערער לא הובא לבית המשפט בשל תקלה בבית החולים.

באי כח הצדדים אינם חלוקים ביניהם בכל הנוגע לעובדה כי הדיון שהתקיים בפני הוועדה ביום 26/05/2022 – התקיים בפני וועדה שחבריה לא היו בהתאם לנדרש בחוק.

סעיף 24ג' לחוק טיפול בחולי נפש תשנ"א 1991 מורה כי הרכב הוועדה יהא משפטן, פסיכיאטר בשירות המדינה ופסיכיאטר נוסף שאינו משירות המדינה.

הרכב הוועדה שהתכנסה ביום 26/05/2022 כללה משפטנית העומדת בתנאי הכשירות (פרקליטת מחוז לשעבר), ושני פסיכיאטרים שיש להם את ההכשרה המקצועית הנדרשת ואולם, שניהם היו פסיכיאטרים שאינם בשירות המדינה. כפי שהובהר הייתה אמורה לשבת בוועדה ובשל העדר אפשרות ליטול חלק בוועדה באותו יום, ועל מנת שלא לבטל את הדיונים, צורף פסיכיאטר אחר שאינו משירות המדינה.

מדובר בפגם. עם זאת, ראוי להדגיש כי אין המדובר בפגם בדרגה קיצונית במובן זה שכל אנשי המקצוע שהיו בוועדה אנשי מקצוע ראויים. עם זאת, הוראת החוק מחייבת ויש לפעול בהתאם.

אשר על כן, ובשים לב לאמור, אני מורה כי עניינו של המערער יוחזר לדיון בפני וועדה קרובה ( הודע לבית המשפט כי מתכנסת וועדה ביום 09/06/2022). הוועדה תדון בעניינו ותחליט, כפי שתמצא לנכון.

למען הסר ספק יובהר כי לגופו של עניין (ככל שהדבר נוגע לקביעות המקצועיות של הוועדה מיום 26/05/2022) בית המשפט לא הביע כל עמדה. עניינה של החלטה זו, מתמקדת אך ורק בצורך והחובה של הקפדה על הרכב הוועדה, בהתאם להוראות החוק.

יש להעביר עותק ההחלטה לבית החולים מעלה כרמל וכן לגורם האמון על שיבוץ חברי וועדה בוועדות מסוג זה בבתי החולים שבמחוז.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ח' סיוון תשפ"ב, 07/06/2022 במעמד ב"כ הצדדים.