טוען...

החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה

לובנה שלאעטה חלאילה12/02/2023

בפני כב' השופטת לובנה שלאעטה חלאילה

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש] התש"ם-1980

להלן: "הפקודה"

בעניין:

שאדיה אבו חרירי ת"ז 59953307

להלן: "החייבת"

ובעניין:

כונס נכסים רשמי מחוז חיפה

להלן: "הכונ"ר"

ובעניין:

עו"ד קרן אוגינץ

להלן: "הנאמנת"

החלטה

  1. עסקינן בבקשת הנאמנת להורות על העברת כספי קרן השתלמות שנצברו בחברת "רום- קרן ההשתלמות לעובדי הרשויות המקומיות בע"מ", עד חודש 5.19 (היום שנקבע לסיום תוכנית הפירעון) לקופת הכינוס. הבקשה מוגשת לאחר שהחייבת קיבלה הפטר חלוט ביום 16.12.18.

מדובר בכספים שניתן צו למימושם עובר להפטר; הקרן הפכה לנזילה ביום 31.1.23 ובסמוך למועד זה הוגשה הבקשה; הנאמנת הבהירה בבקשתה כי הכספים לא מומשו לפני מועד הנזילות, כדי להימנע מניכוי מס מקסימלי ומפגיעה בנושים.

ב"כ הכונ"ר סבור כי יש להורות על מימוש הכספים שנצברו עד מועד מתן ההפטר, לאמור חודש 12.18.

החייבת התנגדה לבקשה וטענה כי אין מקום למימוש הכספים לאחר שניתן לה הפטר חלוט.

סבורתני כי הדין עם הכונ"ר.

  1. כספי קרן השתלמות נכללים בנכסים בני חלוקה, כמשמעותם לפי סעיף 85 לפקודת פשיטת הרגל, תש"ם – 1980. אופי כספי קרן השתלמות הנו הוני ולא קצבתי ומכאן מוקנים הם לקופת הפש"ר .
  2. ביום 14.10.18 הנאמנת הגישה בקשה למימוש כספים לא מוגנים בצירוף צווים שמופנים למחזיקות: הראל, מגדל, החברה המנהלת של רום- קרן ההשתלמות לעובדי הרשויות המקומיות בע"מ ומנורה מבטחים. הצווים נחתמו באותו יום כמבוקש.
  3. ביום 28.10.18, החייבים הגישו הודעה לביהמ"ש במסגרתה ציינו (בסעיף 8) כי הכספים הצבורים בחברת רום הם מוגנים היות והחייבת ממשיכה לעבוד אצל המעסיקה, עיריית טמרה. ביום 11.11.18, הנאמנת הגיבה לבקשת החייבים והבהירה כי כל צווי המימוש שניתנו, כולל לעניין קרן ההשתלמות, נוגעים לכספים לא מוגנים המוקנים ממילא לקופת הכינוס, והיא צדקה בכך.
  4. ביום 16.12.18, החייבים הגישו הודעה בדבר השלמת התשלומים ובאותו יום ניתן להם הפטר.
  5. על אף שהחייבים קיבלו הפטר, צו המימוש שניתן לפני ההפטר, לא בוטל. כך גם העיקול שהוטל על הכספים. מתן הפטר לחייבת לאחר שהשלימה את התשלומים מכוח תוכנית הפירעון, אין משמעו ויתור על מימוש כספי הקרן, בהתאם לצו שניתן, במועד שהכספים יהיו נזילים. העדר התייחסות לכספים בצו ההפטר אינו מביא מניה וביה לביטול הצו למימוש הכספים, בייחוד כאשר כל הצדדים, כולל החייבת, היו מודעים לקיומה של הקרן ולצו שניתן לפני ההפטר.
  6. אומנם טוב הייתה עושה הנאמנת אם הייתה מבקשת לסייג את צו ההפטר לפי סעיף 62 לפקודה, עם זאת אי התניית ההפטר, שעה שצו המימוש והעיקול על הכספים לא בוטלו, אינה משנה מהעובדה כי מדובר בכספים המוקנים לקופת הכינוס.
  7. אי לכך, אני מורה על העברת הכספים שנצברו בקרן ההשתלמות עד מועד מתן צו ההפטר (חודש 12.18), לקופת הכינוס, ואת היתרה להעביר לידי החייבת. בהעדר התייחסות מפורשת לדבר בזמן מתן ההפטר, אין הצדקה להעביר את הכספים שנצברו עד חודש 5.19, כפי שביקשה הנאמנת.

ככל שנדרשת פסיקתא חדשה לכך, תפעל הנאמנת להגשתה.

המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, כ"א שבט תשפ"ג, 12 פברואר 2023, בהעדר הצדדים.