טוען...

החלטה מתאריך 07/07/14 שניתנה ע"י ניצה מימון שעשוע

ניצה מימון שעשוע07/07/2014

בפני כב' השופטת ניצה מימון שעשוע

המאשימה

1. מדינת ישראל

1. מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. חאלד טהה

1. חאלד טהה

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד עמית מיכלס ועו"ד נדב רייכמן

ב"כ הנאשם עו"ד אנוואר פריג'

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: בדיון בחודש מרץ התקבל תסקיר חיובי , התובע הסכים לקיים את הסדר הטיעון בתנאי שלא יצורף תיק התעבורה בגין עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים.

התיק שביקשנו לצרף אינו מפעיל תנאי. בית משפט ביקש מאתנו לטעון, טענו את הטיעונים, מאחר ובתסקיר נאמר שהוא התחיל בהליך טיפולי בית המשפט הורה כי יתקבל תסקיר משלים.

הנאשם ממשיך ומבקש לצרף את התיק כפי שצורף ביום 23.11.13 וזאת במסגרת רצונו לנקות את השולחן. לא יתכן שתובע יבוא וינסה לכפות עלי לחזור בי מהצירוף.

ההסדר מתייחס לתיק של של פחות מגרם שמפעיל את התנאי משנת 2006, לענין זה הגענו להסכמה על הארכת המאסר על תנאי – זה לגבי ת.פ. 8530

תיק התעבורה הוא תיק שביקשו ממנו לבצע בדיקה ונמצא כי השתמש בסם.

ב"כ המאשימה: תיק מס' 50285-10-12 נכלל בהסדר הטיעון אך הנאשם מעולם לא הורשע בו.

ההסכמה בנינו לכל נושא הארכת התנאי מתייחס לשלושת התיקים למעט תיק התעבורה, הנאשם מעולם לא הורשע ב ת.פ. 50285-12-12 , אם חברי רוצה לעמוד בתנאי הסדר הטיעון , כפי שאנו מבקשים לעמוד בתנאי הסדר הטיעון , צריך להיות מורשע בשלושת התיקים הפליליים, להוציא את תיק התעבורה מהמשוואה ולטעון לעונש לפי הסדר הטיעון .

אם חברי רוצה לצרף את תיק התעבורה, עמדתנו כפי שהובעה בדיון קודם ובדיונים אחרים שהעתירה שלנו תהיה מאסר בפועל בגין תיקים אלה, הפעלת מאסר על תנאי במצטבר ורכיבים נוספים. על חברי לבחור את המתווה.

ב"כ הנאשם: מרשי מבקש להודות בתיק השלישי שבכותרת , שהיה חלק מהסדר הטיעון אך בפועל לא נרשמה בו הרשעה.

<#2#>

הכרעת דין

על יסוד הודאת הנאשם אני מרשיעה אותו בעבירות של החזקת סם לצריכה עצמית ושיבוש הליכי משפט ב ת.פ. 50285-10-12 .

<#3#>

ניתנה והודעה היום ח' תמוז תשע"ד, 06/07/2014 במעמד הנוכחים.

ניצה מימון שעשוע, שופטת

ב"כ המאשימה: אני טוען שאין לנו הסדר לענין העונש מאחר והנאשם עומד על צריף תיק התעבורה אשר צורף ביום 26.11.13 , וזאת למרות שהתרענו כי תיק זה אינו כלול בהסדגר.

הנאשם יליד 1984, הודה והורשע בצירוף של 4 תיקים , 3 תיקים של בית המשפט השלום בפתח תקוה, תיק נוסף של בית משפט לתעבורה, מדובר בצירוף תיקים בעבירות אלימות ובעבירות סמים כולל נהיגה תחת השפעת סם . הערך החברתי הנפגע בשל מעשיו של הנאשם – שלומו של אדם , סם מסוכן שיש בו השפעה כללית וסיכון המשתמשים בדרכים.

מתחם ענישה ראוי לגבי צבר התיקים המצורפים בנסיבות הענין ינוע בין 8 חודשי מאסר עד 18 חודשי מאסר.

כפי שבית משפט נוכח מדובר בכתבי אישום שנעברו על פני תקופה של מס' שנים שבהן הנאשם צורך סמים , הוא נתפס , מוזהר, חוזר על מעשיו , חרף מאסר על תנאי משמעותי למשך 7 חודשים שתלוי ועומד נגדו , לרבות פסילה מותנית למשך 8 חודשים ואולם הנאשם חוזר על מעשיו.

הנאשם מבצע עבירות אלימות גם בתוך המשפחה נגד בת זוגו, בעוד המתלוננת נמצאת בחודשי הריון, לא מדובר באלימות חד פעמית כי אם חוזרת במס' מועדים. מעבר לכך צירף הנאשם גם כתבי אישום בעבירות סמים, לרבות שיבוש מהלכי משפט , מדובר בכתב אישום ביחד עם אחר.

אני מפנה בית משפט את בית המשפט לתיק השלישי שבכותרת, לתעוזת הנאשם באשר לדברים שהוא מבקש מאותו בלש שנמצא במקום ותופס אותו עם הסמים.

הנאשם נשלח במסגרת הסדר שבסוף לא יצא לפועל עקב צירוף תיק התעבורה על ידי הנאשם, נשלח לתסקירי שרות המבחן , התסקירים נושאים תאריך – 9.3.14 ו – 2.7.14 , הנאשם הביע נכונות להשתלב בטיפול, בדיקות שתן שבוצעו במסגרת התסקיר הראשון נמצאו נקיות .

הנאשם הגיע למפגשים , השתלב וגילה מוטיבציה לטיפול.

בתסקיר הנוסף שהתקבל ביום 7.7.14, שרות המבחן מציין כי הנאשם ממשיך להגיע לקבוצה הטיפולית, לוקח אחריות על התמכרותו, שרות המבחן מציין כי הנאשם מתקדם בטיפול, שרות המבחן ממליץ להאריך את המאסר על תנאי ולהורות על מתן צו של"צ.

כאן שרות המבחן בהחלט מתייחס לאינטרס הפרטי של הנאשם הגם שעבר שיקום , מדובר בצבר של עבירות מגוונות, הן מתחום האלימות, הן מתחום הסמים, על בית המשפט לשים לנגד עיניו את האינטרס הציבורי ולהעדיפו על האינטרס הפרטי.

בנסיבות אלה , אנו נטען להשתת מאסר בפועל בגין תיקים אלו שלא יהיו ברף העליון של המתחם , זאת לאור הטיפול שעבר הנאשם ותסקיר שרות המבחן, להפעיל את המאסר על תנאי שתלוי ועומד נגד הנאשם במצטבר בגין תיקים אלה. מאסר על תנאי שירתיע את הנאשם מלשוב ולחזור על העבירות בהן הורשע.

הנאשם בעצם מנקה שולחן, עברו הפלילי של הנאשם כולל 3 הרשעות קודמות , גם כן בצירופי תיקים בעבירות רבות של רכוש ועבירות של סמים, הרשעה אחרונה משנת 07', מגיש לבית משפט את הרישום הפלילי. פסילה בפועל, הפעלת פסילה על תנאי של 8 חודשים אשר תלוייה ועומדת יחד עם המאסר על תנאי מ ת.פ. 2003-07 , מגיש מאסר על תנאי ופסילה מותנית, בנוסף קנס כספי שיהא בו כדי להרתיע את הנאשם.

בגין תיק התעבורה – נבקש פסילה שלא תפחת משנתיים ימים ופסילה על תנאי.

ב"כ הנאשם לעונש: מגיש עותק מפרוטוקול בו אומרת התביעה כי הסדר הטיעון חי ונושם, הסדר הטיעון מדבר על הארכת התנאי . לבוא ולפרוט את האישומים שצורפו.

האישום מ ת.פ. 853-02-09 הוא מלפני התנאי שניתן לנאשם בשנת 2007 ולכן אינו מפעילו, שני האישומים שבתיק 6738 – 50285 מדובר בכמויות מזעריות של חשיש.

בעניינו של הנאשם התקבלו מס' תסקירים, תחילה תסקירים שלא המליצו , לאחר מכן הגיע תסקיר לקראת הדיון שהיה קבוע ליום 11.3. שם מפנה את בית המשפט לטיעונים שלנו, שם טענו בפרוטרוט לגבי הסדר הטיעון , תולדות הסדר הטיעון, תולדות התיקים ואיך הגענו הלום כאשר דבר אחד הוצהר על ידי התביעה שלא לצרף תיק שתלוי ועומד בבית משפט לתעבורה תיק ממרץ 2013, היינו לפני כשנה וחצי.

אני עומד כאן ורואה איך המדינה משנה עורה לאור צירוף תיק תעבורה, שמדבר על נהיגה תחת השפעת סם והראיתי לבית משפט את הדברים, כל אדם שנשפט ובית משפט שופט אותו בעישון סם לצריכה עצמית אם היו בודקים את השתן שלהם היו מוצאים סם בתוך השתן, לא חידשנו מבחינת המהות מאומה, ואם היינו פורטים את התיקים אחד לאחד לא היינו זוכים לשמוע דריה למאסר בפועל, אנו מדברים על חשיש ולא על סם מהסמים הקשים, מדברים על כמויות מזעריות ועל אדם שמבקש להיות מטופל.

לגבי עברו – יש לראות את התסקיר, דובר אז על נרקומן, היום את רואה אדם אחר שעבר הערכה פסיכולוגית וטופל החל משנת 2011 שאז החל בהליך הטיפולי, מגיש מסמך.

הנאשם התחתן , הקים משפחה, נולדה לו בת הוא עובד באופן מסודר מזה יותר משנה , היתה לו תאונת עבודה שנת 2006 שנקבעו לו אחוזי נכות, היו לו פלטינות ביד כך שהתקופה המשברית חלפה לה מאז. בימ"ש על אף התסקיר החיובי מה אמר ? בית משפט רצה לראותו לאורך זמן, ביקש לקבל תסקיר משלים על מנת לראות את ההתקדמות וההשתלבות של הנאשם בטיפול.

הנאשם משתתף בקבוצות טיפוליות החל מיום 16.2.14 , הוא נמצא בייפול קבוצתי מזה כ – 5 חודשים, הוא מקפיד לבוא למפגשים הקבוצתיים, מקפיד לקחת חלק בכל הטיפול, משתף פעולה ויותר מכל כיום לוקח אחריות על התמכרותו לאורך השנים שעברו. הוא משתף את הקבוצה בהשלכותיה על אורחות חייו ומביע נכונות להמשך.

ההליך הטיפולי נמשך 3 שנים. התסקיר של היום הוא פרי עבודה מאומת שנמשכה כשנתיים.

לפיכך, אני מבקש לאמץ את המלצות שרות המבחן, להאריך את התנאי שרק תיק אחד מפעילו – 6738/09/10 יתר התיקים אינם מפעילים אותו. לתת כתף להליך השיקומי שעובר ובכך להטיל צו מבחן למשך שנה. צו המבחן היה אמור להיות כבר בדיון הקודם והיינו חוסכים 4 חודשים.

לבית משפט הכח לתת ולהביא את הנאשם לדין באם יטעה.

<#4#>

החלטה

נדחה למתן גזר דין ליום 15.7.14 שעה 08.30.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ח' תמוז תשע"ד, 06/07/2014 במעמד הנוכחים.

ניצה מימון שעשוע, שופטת

הוקלד על ידי אלינור שבו

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/10/2009 החלטה מיום 25.10.09: להקראה 21.1.2010 ב- 08:30 אהרן ד. גולדס לא זמין
22/06/2010 החלטה 22/06/2010 לא זמין
17/10/2010 החלטה מתאריך 17/10/10 שניתנה ע"י ניצה מימון שעשוע ניצה מימון שעשוע לא זמין
07/12/2010 החלטה מתאריך 07/12/10 שניתנה ע"י ניצה מימון שעשוע ניצה מימון שעשוע לא זמין
07/07/2014 החלטה מתאריך 07/07/14 שניתנה ע"י ניצה מימון שעשוע ניצה מימון שעשוע צפייה
15/07/2014 החלטה מתאריך 15/07/14 שניתנה ע"י ניצה מימון שעשוע ניצה מימון שעשוע צפייה
15/07/2014 גזר דין מתאריך 15/07/14 שניתנה ע"י ניצה מימון שעשוע ניצה מימון שעשוע צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירי וידן
נאשם 1 חאלד טהה