טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה / פס"ד 14/01/14

נבילה דלה מוסא14/01/2014

מספר בקשה:19

בפני

כב' השופטת נבילה דלה מוסא

מבקש

חסן עטיה

נגד

משיבה

עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ

החלטה

לפני בקשה לביטול פסק הדין שניתן בהעדר הופעה ביום 20.11.13.

1. הבקשה נוגעת לתביעה אשר הגישה המשיבה – עמידר החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ, נגד המבקש ובה עתרה לקבלת סעד של פינוי וסילוק יד מדירת מגורים שמתגורר בה המבקש וכן סעד כספי בגין דמי השכירות שלא שולמו לה לטענתה.

2. ביום 20.11.13 התקיימה ישיבת הוכחות, אולם המבקש לא התייצב לדיון. באותו מעמד ניתן, לבקשת המשיבה, פסק דין בהעדר הופעה, המורה על פינוי המבקש מדירת המגורים תוך חיובו בתשלום סעד כספי.

3. המבקש הגיש בקשתו זו במסגרתה טען כי נבצר ממנו להופיע לאותו דיון בשל מצבו הבריאותי תוך שהוא מפנה לאישור מחלה אשר צורף לבקשתו.

4. מנגד טענה המשיבה כי אישור המחלה שצורף לבקשה מלמד כי המבקש היה בחופשת מחלה יומיים לפני מועד הדיון, כך שעמדה בפניו האפשרות להגיש בקשה לדחיית מועד הדיון. מה גם המבקש לא טרח להגיש תצהירי עדות ראשית ולא הצביע על קיומם של סיכויי הגנה.

דיון

5. לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה הגעתי למסקנה כי יש לקבל את הבקשה תוך חיוב המבקש בהוצאות המשיבה בגין הנזק והטרחה המיותרים שנגרמו לה.

6. הואיל ואין מחלוקת בין הצדדים כי לא דבק פגם כלשהו בהזמנת המבקש לדיון, הרי שביטול פסק הדין, אשר ניתן במעמד צד אחד, ייעשה על פי שיקול דעתו של בית המשפט אשר יציב לעצמו שתי שאלות: האחת, מהי סיבת מחדלו של המבקש ובענייננו - הטעם לאי התייצבותו לדיון והשניה - מהם סיכוייו להדוף מעליו את התביעה באם יוכיח את טענותיו.

7. בצדק נטען ע"י המשיבה כי בקשת המבקש כפי שהוגשה אכן לא התייחסה כלל וכלל לשאלת סיכויי ההגנה. עם זאת, אין לשכוח כי בתביעה זו כבר הוגש כתב הגנה שממנו ניתן ללמוד, מבלי לקבוע מסמרות בעניין, שמדובר בטענות הגנה לגופה של התביעה אשר ראויות לבירור.

8. עיון באישור המחלה שצורף לבקשת המבקש אומנם מגלה כי המבקש היה בחופשת מחלה יומיים לפני מועד הדיון וכי בפני המבקש עמדה האפשרות להודיע למשיבה או לביהמ"ש אודות מצבו הבריאותי ולבקש דחיית ישיבת ההוכחות.

אף על פי כן, וגם אם נראה בהתנהלות המבקש כהתנהגות לקויה, עדיין איני רואה לנכון לשלול מהמבקש את יומו בביהמ"ש במיוחד לאור השלב המתקדם שבו נמצא תיק זה, אלא יש לתת לכך ביטוי בפסיקת הוצאות.

סיכום

9. אשר על כן אני מקבלת את הבקשה ומורה על ביטול פסה"ד שניתן במעמד צד אחד.

המבקש יישא בהוצאות המשיבה בסך של 2,500 ₪, כולל מע"מ, שישולמו בתוך 30 ימים מהיום, שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית כדין עד מועד התשלום בפועל.

ניתנה היום, י"ג שבט תשע"ד, 14 ינואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/05/2009 החלטה על בקשה של נתבע 1 שינוי / הארכת מועד (בהסכמה) 17/05/09 אינעאם דחלה-שרקאוי לא זמין
21/11/2013 החלטה מתאריך 21/11/13 שניתנה ע"י נבילה דלה מוסא נבילה דלה מוסא לא זמין
14/01/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה / פס"ד 14/01/14 נבילה דלה מוסא צפייה