טוען...

החלטה שניתנה ע"י בטינה טאובר

בטינה טאובר30/05/2021

בפני

כב' השופטת בטינה טאובר, סגנית נשיא

המבקש

גייבלום זאב

נגד

המשיבים

1. עו"ד יונתן סונדרס בתפקידו ככונס נכסים

2. משכן- בנק הפועלים למשכנתאות בע"מ

3. שיכון ופיתוח לישראל בע"מ

4. האפוטרופוס הכללי מחוז חיפה והצפון

5. הקרן לטיפול בחסויים חיפה

החלטה

1. בפני בקשה שהוגשה על ידי מר גייבלום זאב הטוען כי הינו יורשם החוקי של הגב' בבאיציב פינה ז"ל ומר בבאיציב אלכסנדר ז"ל (להלן: "המבקש"), במסגרתה טען המבקש כי על בית המשפט להורות לעו"ד יונתן סונדרס (להלן: "כונס הנכסים") ולמשכן – בנק הפועלים למשכנאות בע"מ (להלן: "המשיב") להמציא למבקש מסמכים המגובים בתצהיר, לרבות דוח ניהול הנכס, פעולות שנעשו ככל שנעשו, דפי חשבון משכנתא, פרטים בדבר זהותו של הגורם ששילם את המשכנתא, חוזי שכירות לגבי נכס המקרקעין ומהם סך הכספים שהגיעו למשיב לאורך השנים מהשימוש בנכס.

2. כונס הנכסים והמשיב מתנגדים לבקשה. לעמדתם נפתח התיק לשם השלמת רישום זכויות ומשכנתא, ולצורך תכלית זו אף בלבד מונה כונס הנכסים לתפקידו ומשכך ולאחר שהסתיים ההליך לא ניתן לעשות שימוש בתיק זה לצורך קבלת מסמכים וסעדים, אשר אינם נוגעים לתיק ולהליך שהתנהל במסגרתו.

3. המבקש טען בתשובה שהוגשה על ידו כי מאחר וכונס הנכסים הינו נציג המשיב, זכאי המבקש לקבל את המסמכים המבוקשים מכונס הנכסים, לעיונו במסגרת הליך זה.

4. לאחר ששבתי ועיינתי בבקשה, בתגובה ובתשובה סבורני כי לא ניתן להיעתר לבקשה.

5. מעיון בתיק עולה כי התובענה שהוגשה על ידי המשיב הייתה לרישום זכויות בנכס מקרקעין הידוע כגוש 10142, חלקה 4, תת חלקה 7 המצוי בפרדס חנה (להלן: "הנכס") ולשם רישום משכנתא על סך של כ-74,000 ₪ לטובת המשיב. לצורך כך נתבקש מינויו של כונס הנכסים.

6. ביום 24/06/09 נעתר בית המשפט (כב' השופטת שטמר) לבקשה במסגרת פסק דין שניתן על ידה ולצורך ביצוע פסק הדין מנתה את בא כוח המשיב ככונס הנכסים לצורך רישום הזכויות בנכס והמשכנתא לטובת המשיב.

7. כונס הנכסים פעל לרישום הזכויות בנכס ורישום המשכנתא ולאחר שנפרעה המשכנתא פנה ביום 11/05/21 למתן צו לשם מחיקת המשכנתא מרישומי לשכת רישום המקרקעין, שנעתרה בהחלטה מיום 11/05/21. לאחר הסרת המשכנתא עתר המבקש לקבלת המסמכים המבוקשים.

8. על רקע העובדה כי התובענה הוגשה לשם השלמת רישום זכויות ומשכנתא, ומשנסתיימו ההליכים מדובר בתיק סגור. סבורני כי לא ניתן לעשות בתיק זה לאחר סיומו שימוש ולבקש במסגרתו מסמכים וסעדים כאלה ואחרים אשר אינם נוגעים להליך מלכתחילה, מה גם שמדובר בהליך שהסתיים. יתר על כן, לכונס הנכסים הוגדרו סמכויות לצורך רישום זכויות המנוחים בנכס והמשכנתא לטובת המשיב. כונס הנכסים לא תפס חזקה בנכס, לא ניהל אותו ולא השכיר אותו במסגרת ההליך, ומשבוצעו הרישומים לשמם מונה כונס הנכסים, השלים כונס הנכסים את תפקידו.

9. אין באמור כדי לגרוע מהמבקש ככל שזה חפץ במסמכים הנוגעים למשכנתא ולחשבון הבנק של המנוחים להתכבד ולפנות למשיב במישרין לקבלת מסמכים אלה מן המשיב, וזאת תוך צירוף צוואה או צו ירושה.

10. לאור כל האמור דין הבקשה להידחות.

11. כל צד יישא בהוצאותיו.

12. המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, י"ט סיוון תשפ"א, 30 מאי 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/04/2009 החלטה מתאריך 27/04/09 שניתנה ע"י שושנה שטמר שושנה שטמר לא זמין
16/07/2009 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לחתימה על פסיקתא 16/07/09 שושנה שטמר לא זמין
11/05/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה להסרת הערת כונס נכסים בטינה טאובר צפייה
12/05/2021 החלטה על בקשה של משיב 3 גילוי מסמכים בטינה טאובר צפייה
30/05/2021 החלטה שניתנה ע"י בטינה טאובר בטינה טאובר צפייה