טוען...

גזד

גיל קרזבום19/09/2012

בפני כב' השופט גיל קרזבום

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מוחמד טראבולסי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד גב' ליאת דרי

ב"כ הנאשם – עו"ד לוטפי דיאב

הנאשם - בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

הנאשם הורשע בעבירות של אי ציות לרמזור אדום, עבירת שכרות, נהיגה בקלות ראש. הנאשם חצה את הצומת באור אדום כשהוא שיכור. השוטרים סימנו לו לעצור. הוא המשיך בנסיעה. היה מרדף רגלי אחרי הנאשם. הנאשם נכנס למפעל לאזור התעשייה. היה מרדף, והשוטרים שהצליחו להדביק אותו, בנס לא נגרם נזק לנפש. מדובר בעבירות חמורות מאד. אנו נבקש פסילה, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס. יש לנאשם עבר תעבורתי. מגישה גיליון הרשעות קודמות – מוגש ומסומן ת/10.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:

בניגוד למה שנטען ע"י חברתי, בכתב האישום אין שום התייחסות לעניין המרדף, לכן אבקש מביהמ"ש הנכבד להתעלם מטענת התביעה בכל הקשור לעניין המרדף אחרי הנאשם. מדובר באירוע שלפני יותר מארבע שנים. התביעה לא ביקשה אז לפסוק לנאשם עד תום ההליכים כי ראתה בתיק נסיבות מיוחדות ולא היה מקום לפסוק לו זאת. התביעה בעצמה ציינה, שאינה עותרת למאסר בפועל של התיק, בשל נסיבותיו המיוחדות. ביהמ"ש זה טען שאין לסמוך על בדיקת המאפיינים, שבוצעה לאחר שהנאשם טען שהותקף ונחבל, לאחר שנפל מהחומה. לנאשם אין עבר מכביד. לנאשם יש 7 הרשעות, ואין לו שום הרשעה בעבירה חמורה, ואף פעם לא נפסל מנהיגה. הנאשם עובד כנהג משאית, חי ומתפרנס מרישיון הנהיגה. הוא התחתן לאחרונה והקים משפחה, ואשתו כעת נתונה בהיריון מתקדם.

אישור מעביד – מוגש ומסומן נ/1

אישור לגבי מצבה של אשתו של הנאשם – מוגש ומסומן נ/2

באשר לנסיבות המיוחדות של הנאשם, אבקש לאפשר לנאשם לשקם את חייו. פסילה ארוכה תפגע בנאשם ובבני משפחתו. אבקש להורות על סוג הפסילה, כך שלא תחול על משאית, על מנת שיוכל להמשיך ולעבוד. לנאשם אין שום התנגדות שתיקבע תקופת פסילה מעל המינימום, במידה והפסילה תסויג. אבקש שהפסילה תחל בעוד כחודשיים ימים, על מנת לאפשר לנאשם להתארגן בעבודתו.

ב"כ המאשימה:

אני מתנגדת לסיוג. שנית, חברי אמר שעקב נסיבות מיוחדות בתיק לא הגשנו בקשה לפסילה עד תום ההליכים. התביעה לא מצאה נסיבות מיוחדות בתיק, ואם ישנן כאלו, שיפרט אותן ב"כ הנאשם.

הנאשם:

אין לי מה לומר. אני מתפרנס מרישיון הנהיגה ויש לי חובות. התחתנתי לאחרונה, ואני עובד כנהג משאית. אבקש שביהמ"ש יתחשב בי.

ב"כ הנאשם:

הנאשם הפקיד 1000 ₪ במסגרת צו ההבאה. אבקש כי סכום זה יקוזז מהקנס שייקבע.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, ואי ציות לאור אדום ברמזור, עבירות מיום 15.3.2008.

המאשימה עותרת לפסילה ממושכת, שתעלה על פסילת המינימום הקבועה בחוק (24 חודשים), פסילה על תנאי, מאסר על תנאי וקנס, וזאת נוכח חומרת העבירות, נסיבות ביצוען כפי שעלו במהלך שמיעת הראיות ועברוֹ התעבורתי.

הנאשם עצמו ביקש להטיל פסילה שלא תפגע בפרנסתו כנהג משאית, ואף ביקש לסייגהּ, כך שלא תחול על רכב זה. בהקשר זה הדגיש את העובדה שהוא התחתן זה עתה, ומצוי בחובות.

אשר לנסיבות ביצוע העבירה ציין, כי נושא המרדף אינו חלק מכתב האישום, ויש להתעלם ממנו, הפנה לאישורי מעביד באשר לנחיצות רישיונו וכן לאישור רפואי באשר למצבהּ של אשתו. עוד ציין, כי עברוֹ התעבורתי אינו מכביד, וזאת בהתחשב בעובדה, שאין לחובתו הרשעות בעבירות חמורות, והוא נוהג משנת 2005.

הנאשם עצמו ביקש להתחשב במצבו לאור נסיבותיו האישיות, והעובדה שהוא מפרנס יחיד למשפחתו, וללא רישיונו, לא יוכל להחזיר חובות ולהתפרנס.

מדובר בעבירות חמורות שיש בהן כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך ואת הנאשם עצמו. חומרה מיוחדת יש בעובדה שהנאשם חצה צומת באור אדום, כשהוא שיכור, ואך במזל לא הסתיים האירוע בתוצאות קשות.

הנאשם נוהג משנת 2005, ולחובתו 5 הרשעות קודמות, לרבות הרשעה בתאונת דרכים מיום 21.4.2007.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירות, הזמן הרב שחלף מאז ביצוען, טיעוני הצדדים, נסיבותיו האישיות של הנאשם, נסיבות ביצוע העבירה ועברו התעבורתי – אני סבור שאין מקום להשית פסילה הקצרה מפסילת המינימום הקבועה בחוק, ולא מצאתי טעמים מיוחדים המצדיקים זאת.

באשר לעתירת הנאשם לסיוג הפסילה, כך שלא תחול על משאית, הרי שאין מקום להיעתר לה, מאחר שסיוג שכזה ייעקר מתוכן את עונש הפסילה.

לאור כל האמור לעיל, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

- אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך  1500  ש"ח או  15   ימי מאסר.

 

מסכום זה יקוזז סך של 1000 ₪ אותו הפקיד הנאשם בתיק זה.

היתרה בסך 500 ₪ תשולם בתוך 90 יום מהיום.

הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שוברי תשלום.

- אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של   24       חודשים בפועל בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית.

ריצוי הפסילה יחל ביום 1.11.2012 שעה 13.00.

בית המשפט מסביר לנאשם כי עליו להפקיד את רשיונו - גם אם פקע תוקפו - במזכירות בית המשפט, ואם אין בידיו רשיון נהיגה עליו להפקיד תצהיר ערוך כדין.

- אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 4 חודשים על תנאי למשך  3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

- הנני גוזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים שלא יעבור בתוך 3 שנים עבירה של נהיגה בשכרות, עבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים או נהיגה בפסילה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

<#4#>

ניתן והודע היום ג' תשרי תשע"ג, 19/09/2012 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/03/2009 הוראה לנאשם 1 להגיש ייפוי כח מגי כהן לא זמין
31/10/2010 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי / הארכת מועד 31/10/10 גיל קרזבום לא זמין
21/12/2011 החלטה מתאריך 21/12/11 שניתנה ע"י גיל קרזבום גיל קרזבום לא זמין
28/05/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש סיכומים גיל קרזבום לא זמין
11/07/2012 הוראה למאשימה 1 להגיש תשובה לצ.ה. גיל קרזבום לא זמין
14/08/2012 פרוט' 14.8.12 גיל קרזבום לא זמין
19/09/2012 גזד גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיר אורניק
נאשם 1 מוחמד טראבולסי לוטפי דיאב