טוען...

גזרדין

גיל קרזבום07/04/2013

בפני כב' השופט גיל קרזבום

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אנטולי קומרוב

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד אלי גורן

ב"כ הנאשם – עו"ד גב' טטיאנה סולטן

הנאשם – בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

הנאשם נוהג משנת 2002 ולחובתו 11 הרשעות קודמות.

גיליון הרשעות – ת/1.

מדובר בעבירה חמורה, נהיגה בשכרות, כשהכמות היא 930 מיקרוגרם. לאור חומרת העבירה, מבקש מביהמ"ש הנכבד להחמיר ולגזור על הנאשם עונש של פסילה ממושכת מאד, פסילה ע"ת, קנס ומאסר ע"ת וגם עונש מאסר של ממש.

ב"כ הנאשם טוענת לעונש:

מבקשת מביהמ"ש להתחשב בלקיחת האחריות של הנאשם על העבירה. מדובר בעבירה מספטמבר 2008, כאשר הכפירה בתיק נעשתה רק בשנת 2010. לקח זמן גם להגיש את כתב האישום. אציין, שעבר זמן רב מאז קרות האירוע. מדובר באדם נורמטיבי. שנים רבות על הכביש, כאשר לחובתו מס' לא גבוה של עבירות. כולן ברירות משפט, גם ברף הנמוך. נפל פגם בניהול התיק, כאשר עו"ד ארבל סבר, שהגיע להסדר עם המאשימה, אך מאחר שזה נעשה בטלפון, התברר לנו, כי ההסדר לא נרשם. הנאשם הפקיד רישיונו לפני שנה ביום 15.3.2012. הנאשם אב לשניים, נורמטיבי, כפי שטענתי, בן 32. אבקש מביהמ"ש להתחשב ולהקל בעונשו ככל האפשר, במיוחד כשמדובר באירוע חד פעמי בהחלט. הנאשם הביע חרטה עמוקה על האירוע, למד את הלקח לכל החיים. נבקש שהנאשם יאמר כמה מילים לביהמ"ש.

הנאשם:

אני מתחרט על מה שעשיתי ומאד מצטער על המעשה. אני אבא לשני ילדים. כרגע אני עובד במפעל בתור איש אחזקה. אבקש שתהיה הסתייגות בפסילה ויישאר בידי הרישיון על הטרקטור. מדובר ברישיון על טרקטור בלבד. אני עובד כאיש אחזקה, אבל יש במפעל מלגזות שאנו בעזרתן מעבירים סחורות.

ב"כ הנאשם:

הנאשם הבין את חומרת המעשה. הוא פסול עד תום ההליכים.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, עבירות מיום 27.9.2008.

המאשימה עותרת למאסר בפועל, מאסר ע"ת, פסילה ממושכת, פסילה ע"ת וקנס משמעותי, זאת נוכח חומרת העבירה וכמות האלכוהול, בה נתפס הנאשם נוהג.

ב"כ הנאשם ביקשה שלא להטיל מאסר בפועל ולהסתפק בפסילה מתונה, אשר תשקף את הזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירה, האיחור שבהגשת כתב האישום ועברו התעבורתי, אשר אינו כולל עבירות דומות. כן הפנתה לנסיבותיו האישיות, להיותו מפרנס יחיד לאשתו ושני ילדיו, ונזקקותו לרישיונו. הנאשם עצמו הביע חרטה על האירוע וביקש, כי הפסילה תסויג, באופן שלא תחול על טרקטור, על מנת שיוכל לעבוד בשטח המפעל כמפעיל טרקטור ו/או מלגזה.

מדובר בעבירה חמורה, שיש בה כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך ואת הנאשם עצמו. כמו כן, יש בביצוע העבירה כדי ללמד על הלך נפש של פזיזות אצל הנאשם.

הנאשם נוהג משנת 2002 ולחובתו 11 הרשעות קודמות ללא עבירה דומה.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירות, נסיבות ביצוען (כמות האלכוהול הגבוהה-930 מיקרוגרם), עברו התעבורתי של הנאשם, האינטרס הציבורי שנפגע, הודאתו, הבעת החרטה, הזמן שחלף מאז ביצוע העבירות וטיעוני הצדדים, הנני גוזר על הנאשם כדלקמן:

- אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך  2000  ש"ח או   20  ימי מאסר.

 

הקנס ישולם ב-   10    תשלומים שווים ורצופים החל מתאריך 7.5.2013 ובכל 7 בחודש שאחריו. אם תשלום אחד לא ייפרע במועדו, יעמוד כל הקנס לפירעון מידי.

הנאשם הונחה לגשת למזכירות לקבל שוברי תשלום.

- אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של    30      חודשים בפועל, החל מיום 15.3.2012, מועד הפקדת רישיונו בתיק זה ובניכוי 30 ימי הפסילה המנהלית בהם היה נתון.

- אני פוסל את הנאשם מקבל או מהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 חודשים על תנאי למשך  3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

- הנני גוזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 5 חודשים שלא יעבור בתוך 3 שנים עבירה של נהיגה בשכרות ו/או עבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ו/או נהיגה בפסילה.

לא מצאתי לנכון לסייג את הפסילה כבקשת הנאשם, מהטעם שסיוגהּ ייעקר מתוכן את עונש הפסילה, מה בפרט, שהמבקש אינו מחזיק ברישיון מלגזה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

<#5#>

ניתן והודע היום כ"ז ניסן תשע"ג, 07/04/2013 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

הוקלד ע"י כהן ויהיניאק מירב

הוקלד על ידי מירב כהן ויניאק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/06/2010 הוראה לנאשם 1 להגיש הפקדת ערבות גיל קרזבום לא זמין
10/11/2010 הוראה לנאשם 1 להגיש הפקדת ערבות גיל קרזבום לא זמין
07/04/2013 גזרדין גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיר אורניק
נאשם 1 אנטולי קומרוב אשר ארבל