טוען...

גזר דין מתאריך 05/11/12 שניתנה ע"י דלית שרון-גרין

דלית שרון-גרין05/11/2012

בפני כב' השופטת דלית שרון-גרין

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אחמד אבו לאשין

<#2#>

נוכחים:

מטעם המאשימה: עו"ד ענבל אוטמזגין

הנאשם: בעצמו

מטעם הנאשם: עו"ד יוסף עאוני

פרוטוקול

ב"כ המאשימה טוענת לעונש: מדובר בתאונת דרכים בה נסע הנאשם מכיוון קאנטרי קלאב לכיוון צומת כיבוי האש ופגע בהולכת רגל גב' נעמי אווט שחצתה את הכביש במעבר חצייה. ההולכת רגל אושפזה בבית חולים רמב"ם 4 ימים. סבלה מהמטומה בראש. מגישה את החומר הרפואי. כמו כן, מעברו התעבורתי של הנאשם עולה כי הוא אוחז ברישיון נהיגה משנת 2004 וצבר לחובתו 10 ה"ק הכוללות בין היתר סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה באור אדום, מהירות מופרזת, נהיגה בזמן שרישיון הרכב פגע ועוד. מגישה ה"ק. מוגש ומסומן ת/1 לפיכך נעתור לעונש פסילה ארוך וממושך, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי מרתיעה וקנס משמעותי. מגישה פס"מ. מוגש ומסומן ת/2.

ב"כ הנאשם טוען לעונש: תחילה אנו מאחלים לנפגעת החלמה מהירה. אמנם אני מבקש מבית המשפט שיתחשב בנסיבותיו האישיות שאפרט להלן בנוגע לעניין פסילת הרישיון נהיגה. מדובר בנאשם שהודה וחסך זמן יקר למערכת. הוא מחזיק ברישיון נהיגה משנת 2004 ולחובתו 10 ה"ק. כנהג משנת 2004 10 הרשעות קודמות זה לא עבר מכביד ומסוכן. הנאשם נפסל רישיונו מנהלית לחודשיים ואני מבקש מבית המשפט להתחשב בפסילה המנהלית. מדובר באדם אחראי. מדובר במעידה חד פעמית. הוא תומך בהוריו הקשישים, לאחרונה הוא נפגע בתאונת עבודה ונפל מגובה. נשברה ידו. בית המשפט יכול להתרשם. מגיש תיעוד רפואי המדבר בעד עצמו. לנאשם אין מקור פרנסה אחר חוץ מרישיון הנהיגה. לכן, אבקש מבית המשפט להתחשב בגובה הפסילה.

הנאשם: מה שקרה קרה, אני מתנצל על זה. אני אב לארבעה ילדים. אני מגיע לעבודה ברכב שלי. אם ישלל רישיוני לא אוכל להתפרנס. אני מתנצל על מה שקרה. זה באמת כואב לי.

<#6#>

גזר דין

הנאשם הורשע עפ"י הודאתו בנהיגה בחוסר זהירות תוך אי מתן זכות קדימה להולכת רגל במעבר חצייה, בפגיעה בה ובגרימת חבלות של ממש.

מעיון בעובדות כתב האישום ובחומר הרפואי שהוגש, עולה כי הנאשם פגע בהולכת רגל בת 64 אשר חצתה את הכביש במעבר חצייה. כתוצאה מהפגיעה נחבלה הולכת הרגל בראשה ואושפזה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם.

אין ספק שפגיעה בהולכת רגל במעבר חצייה הינה עבירה חמורה, אין ספק שהחבלה שנגרמה להולכת רגל הינה קשה.

הנאשם הורשה לנהיגה בשנת 2004, ומאז צבר לחובתו 10 הרשעות קודמות, האחרונה שבהן משנת 2011 בגין הסעת נוסע בלתי חגור. עוד בעברו סטייה מנתיב הנסיעה, נהיגה באור אדום, במהירות מופרזת ועוד.

בהתחשב בחומרת המעשה, בנסיבותיו, במידת אשמו של הנאשם, בערך החברתי שנפגע, במידת הפגיעה בו ובמדיניות הענישה הנוהגת, מתחם העונש ההולם למעשה העבירה שביצע הנאשם הינו:

פסילה בפועל לתקופה שבין 3 חודשים לבין 8 חודשים * קנס שינוע בין 500 ₪ לבין 2,500 ₪.

לאחר ששקלתי את נסיבות המקרה ואת טיעוני הצדדים אני מטילה בזה על הנאשם את העונשים הבאים:

אני גוזרת על הנאשם 3 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים והתנאי הוא שלא יעבור עבירה של נהיגת רכב בזמן פסילה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה או גרימת תאונת דרכים באופן שיגרמו חבלות של ממש.

 

אני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה בפועל לתקופה של 5 חודשים בניכוי 60 ימי פס"מ. הפקדת רשיון הנהיגה תיעשה עד ליום 6.12.12 שעה 12:00 במזכירות בית משפט השלום בנצרת.

 

אני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה על תנאי לתקופה של 4 חודשים למשך שנתיים.

 

אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך -. 1,000 ₪ או 10 ימי מאסר שיישא בנוסף לכל מאסר אחר שהוטל עליו.

הקנס ישולם ב- 4 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 15.01.13 ואילך. איחור בתשלום אחד יעמיד את הקרן לפירעון מידי.

 

הודע על זכות ערעור בבית משפט המחוזי בנצרת תוך 45 יום מיום הודעת גזר הדין.

<#3#>

ניתן והודע היום כ' חשון תשע"ג, 05/11/2012 במעמד הנוכחים.

דלית שרון-גרין, שופטת

(המסמך נערך סופית בתאריך 13.11.12)

הוקלד על ידי אפרת גור

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/09/2012 עד - 11.9.12 דלית שרון-גרין לא זמין
05/11/2012 גזר דין מתאריך 05/11/12 שניתנה ע"י דלית שרון-גרין דלית שרון-גרין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מורן קסוס דהאן
נאשם 1 אחמד אבו לאשין מחמוד זועבי