טוען...

החלטה על בקשה דחופה ביותר להארכת מועד לתשלום הוצאות

נועם רף06/03/2015

מספר בקשה:9

בפני

כב' הרשם הבכיר נועם רף

מבקש

שמעון בר-לב

נגד

משיב

תיאודור קריסטיא ורנסקו

החלטה

1. לפני בקשות לעיכוב הליכי הוצל"פ ולמתן ארכה לתשלום הוצאות שנפסקו כתנאי לביטול פסק הדין בתיק. יש לציין שהבקשה הוגשה לאחר שננקט נגד המבקש הליך של עיקול מיטלטלין במסגרת תיק ההוצאה לפועל.

2. ביום 22.6.09 ניתן פסק דין נגד המבקש.

3. המבקש הגיש בקשה לביטול פסק הדין. בדיון מיום 5.6.11 נקבע שפסק הדין יבוטל בכפוף לתשלום הוצאות המשיב בסך של 5,000 ₪ וזאת תוך 45 ימים.

4. אין מחלוקת על כך שההוצאות הנ"ל לא שולמו.

5. בבקשת המבקש, שאינה נתמכת בתצהיר, טען המבקש שסבר שמהמבקש זנח את דרישתו לתשלום.

6. בתגובת המשיב טען הנ"ל, בין היתר, שבימ"ש סיים את מלאכתו זה מכבר וככל שהמבקש מבקש לטעון נגד החוב עליו למצות הליך זה במסגרת ההוצל"פ – לאחר שנפתח תיק הוצל"פ. זאת ועוד, המבקש לא נתן כל הסבר בבקשתו מדוע לא שילם את הכספים עד היום וכן שהתנהלו הליכים בבימ"ש מחוזי שם התחייב המבקש לשלם את חובו ואף נעשה ניסיון לפתוח בהליך פשיטת רגל נגד המבקש. כל אותה עת היה המבקש מודע לכך שהמשיב נוקט נגדו הליכי גבייה.

7. במסגרת תגובתו של המבקש, שנתמכה בתצהיר, מעלה המבקש טענות בנוגע למהות ההליך והתביעה נגדו ולכך שאין כל מקום לחייבו בחוב נשוא תיק זה.

8. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים הגעתי למסקנה לפיה יש לדחות את בקשות המבקש.

9. פסק הדין נגד המבקש ניתן בשנת 2009. המבקש הגיש בקשה לביטול פסק הדין ובשנת 2011 בדיון בנוכחותו נקבע שפסק הדין יבוטל בכפוף לתשלום סך של 5,000 ₪ תוך 45 ימים.

10. המבקש הגיש את בקשתו לארכה ועיכוב הליכים בשנת 2015 אך בעקבות הליך עיקול מיטלטלין שננקט נגדו במסגרת תיק ההוצל"פ שנפתח בעקבות פסק הדין בתיק זה ואי תשלום ההוצאות.

11. נגד המבקש נפתח תיק הוצל"פ והתנהלו נגדו הליכים נוספים מאז הדיון משנת 2011 בבקשה לביטול פסק דין. במסגרת הליכים אלו התחייב המבקש לשלם את חובו, נעשה ניסיון לנקוט נגדו בהליכי פשיטת רגל וננקטו הליכים בהוצל"פ.

12. לאור משך הזמן שעבר מאז ניתן פסק הדין וההחלטה בביטול פסק הדין, שהמבקש לא פעל לפיה, והטעמים המפורטים לעיל, דין בקשתו של המבקש להידחות.

13. במקרה דנא גובר העיקרון של סופיות ההליך וגובר האינטרס של הותרת פסק הדין על כנו על פני טענותיו של המבקש. המשיב הסתמך על פסק הדין ושינה את מצבו בעקבותיו.

למבקש ניתן יומו בפני בית המשפט עת ניתנה החלטה שמאפשרת את ביטולו של פסק הדין בכפוף לתשלום הוצאות, אך המבקש בחר שלא לפעול לפיה ועל כך אין לו להלין אלא על עצמו.

14. זאת ועוד, מקובלת עלי טענתו של המשיב לפיה ככל שמהמבקש טוען נגד החוב, באפשרותו לעשות כן במסגרת תיק ההוצל"פ ובכפוף להוראות הדין וכל זאת מבלי שיש בהחלטה זו בכדי להוות קביעה כלשהי או הבעת עמדה בסוגיות אלו.

15. לסיכומו של דבר, בקשות המבקש לעיכוב הליכים וארכה לתשלום הוצאות נדחות בזאת.

16. אך לפנים משורת הדין ולאור מצבו הנטען של המבקש, איני עושה צו להוצאות.

המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ט"ו אדר תשע"ה, 06 מרץ 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/06/2009 פסיקתא צבייה גרדשטיין פפקין לא זמין
12/07/2009 פסיקתה צבייה גרדשטיין פפקין לא זמין
05/06/2011 החלטה מפרוטוקול דן סעדון לא זמין
06/03/2015 החלטה על בקשה דחופה ביותר להארכת מועד לתשלום הוצאות נועם רף צפייה