טוען...

החלטה מתאריך 23/10/12 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש23/10/2012

בפני כב' השופטת רונית בש

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון הגליל המרכזי

נגד

הנאשם

מוחמד עמאר

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד עמנואל בן ציון

הנאשם – נוכח

הסנגורית – עו"ד רמאל מדיחה עיסא

פרוטוקול

הסניגורית:

הקראתי לנאשם את כתב האישום, והוא הבין את תוכנו. והנאשם מודה בעובדות וטוען כי הסיר מיוזמתו את כל הבנייה הנזכרת בכתב האישום המתוקן ולגבי מה שנשאר הוציא היתר.

הנאשם:

אני מאשר את דברי הסניגורית. אני מודה בעובדות כתב האישום המתוקן.

ב"כ המאשימה:

לאור הודאת הנאשם, אבקש להרשיעו בעבירות המפורטות בכתב האישום המתוקן.

<#3#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בעובדות שבכתב האישום המתוקן מיום 7/11/10.

לפיכך - הנני מרשיעה את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום, עבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, בסטייה מהיתר ועל קרקע חקלאית, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א)+(ב)+(ג), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965. <#4#>

ניתנה והודעה היום ז' חשון תשע"ג, 23/10/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

מדובר בבניית מבנים בהיקף נרחב בשטח חקלאי. יצוין שלנאשם ניתר היתר והבנייה הינה בעיקרה בסטייה מהיתר. מציג את ההיתר שניתן לנאשם בשנת 2008 שעל פי ההיתר הותר לו להשתמש בדיר צאן ובמחסן חקלאי בשטח כולל של 178 מ"ר, אולם הנאשם המשיך ובנה מעבר לכך את כל רכיבי הבנייה הנזכרים בכתב האישום המתוקן – ההיתר המקורי הוגש וסומן ת/1.

מגיש קובץ תמונות משנת 2010 המתארות המשך הבנייה במקרקעין לאחר הגשת כתב האישום בתיק זה – הוגשו וסומנו כאחד ת/2.

הנאשם עשה דין לעצמו עת שהחליט לבנות ללא היתר ובסטייה מהיתר על קרקע חקלאית ובכך לקח את החוק לידיים. מאשר שנכון לאפריל 2012 מרבית המבנים הוסרו, כאשר באפריל 2012 על פי מזכר הפיקוח היו קיימות בשטח שתי מכולות.

לאחר שראיתי תמונות שצילמה חברתי במכשיר פלאפון שלה, אני מניח שגם המכולות הללו הוסרו, ומכן לצאת מנקודת הנחה שכזו, אף כי לא אוכל לאשר באופן סופי בהעדר בדיקה של הפיקוח.

נוכח חומרת העבירה, היקף הבנייה, הפגיעה בערך המוגן ובשלטון החוק והמתחם התכנוני, מדובר בקרקע חקלאית, אבקש להשית על הנאשם קנס כספי הולם והתחייבות כספית, צו הריסה לגבי הבנייה במידה ולא כולה הוסרה וצו איסור שימוש שלא על פי כללי ההיתר.

הסניגורית טוענת לעונש:

במכשיר הפלאפון שברשותי צילמתי את כל השטח ואני מראה כעת לביהמ"ש את הצילום המלמד על שטח נקי ממבנים. הנאשם הסיר את כל המבנים מיוזמתו חלק עוד לפני הגשת כתב האישום. גם לגבי המכולות שנראו בחודש אפריל 2012 הם היו על גלגלים וגם אותם הוא הסיר. הדבר מצדיק הקלה משמעותית בקנס. אין מדובר בשינוי הנוגע לבניין ולשינוי החזיתי שלו או ברכוש משותף.

מדובר בבחור צעיר שהתחתן לפני כמה חדשים והוא רוצה לפתוח דף חדש בחיים שלו. הוא משתכר בשכר מינימום, אבקש להתחשב. מגישה לעיון את תלושי השכר של הנאשם.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, בסטייה מהיתר ועל קרקע חקלאית, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א)+(ב)+(ג), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

הנאשם הורשע בביצוע עבירה, אשר יש להתייחס אליה בחומרה, הן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה שיש בה משום פגיעה בשלטון החוק במדינת ישראל והן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה הפוגעת במערך התכנוני של מדינת ישראל.

להמחשת האמור לעיל יצוין כי הנאשם ביצע בנייה על קרקע שייעודה חקלאי, זאת בהיקפים נרחבים (הנחת קרוואן בשטח של כ-30 מ"ר, בניית רצפה וגגון בצמוד לקרוואן קיים בשטח של כ-30 מ"ר, בניית משטח בטון בצמוד למחסן קיים בשטח של כ-22 מ"ר, בניית מחסן מלוחות פח בשטח של כ-54 מ"ר ובניית סככות והנחת מכולות בשטח של כ-230 מ"ר, כל זאת ללא היתר בנייה ובסטייה מההיתר ת/1 שניתן כדין).

בהתחשב בערך המוגן שנפגע כתוצאה מביצוע העבירה בתיק זה ,וכן בשטח הנרחב של הבנייה הלא חוקית על קרקע שייעודה חקלאי, הרי מתחם הענישה ההולם בתיק זה מגלם בחובו קנס משמעותי וחתימה על התחייבות כספית מרתיעה, זאת בצד צו הריסה וצו איסור שימוש.

עם זאת, לטובת הנאשם, בקביעת העונש המתאים, יש לציין כי הנאשם הסיר, לטענת ההגנה, שלא הוכחשה על ידי המאשימה, את מלוא הבנייה נשוא כתב האישום, ובכך פעל מיוזמתו להסרת המחדל, דבר המצדיק התחשבות בדינו של הנאשם.

עוד יש להוסיף לאמור לעיל, כי הנאשם הודה בכתב האישום המתוקן בהזדמנות הראשונה, וכן כי עסקינן בנאשם שהינו בחור צעיר אשר מצבו הכספי אינו טוב.

אשר על כן, לסיכום, לאחר ששקלתי את טיעוני באי כוח הצדדים, אני דנה את הנאשם, כדלקמן:

לתשלום קנס בסך 10,000 ש"ח או 50 ימי מאסר תמורתם.

בהתחשב במצבו הכספי הקשה של הנאשם , ישולם הקנס ב - 25 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, בסך 400 ₪ כל אחד, וזאת החל מיום 25/11/12 ואילך.

אי עמידה באחד מתשלומי הקנס במועדו, תביא את מלוא יתרת הקנס לפרעון מיידי.

הריני מחייבת את הנאשם להרוס את המבנה המתואר בכתב האישום וזאת עד ליום 25/11/12, זאת במידה וחלק מהבנייה טרם נהרס.

אני מחייבת את הנאשם בהוצאות ביצוע ההריסה וכן מצווה אני שצו ההריסה ירשם בפנקסי המקרקעין ע"י המאשימה.

ניתן בזה צו איסור שימוש, האוסר על הנאשם לעשות במקרקעין נשוא כתב האישום שימוש, שלא על פי דין, הנוגד את ייעוד המקרקעין שהינו חקלאי.

צו איסור השימוש ייכנס לתוקפו באופן מיידי.

כמו כן, אני מורה לנאשם לחתום היום על התחייבות כספית ע"ס 15,000 ₪ או 75 ימי מאסר תמורתה, להימנע למשך שלוש שנים מביצוע עבירה בניגוד לסעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

כתב ההתחייבות הנ"ל יחתם היום , שאם לא כן יאסר הנאשם למשך 15 יום.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ז' חשון תשע"ג, 23/10/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/10/2012 החלטה מתאריך 23/10/12 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
17/01/2021 החלטה על בקשה של נאשם 1 הסבת מוטב והחזר פיקדון זיאד סאלח צפייה