טוען...

החלטה מתאריך 06/11/12 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי06/11/2012

6276-07-12

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמת

רחל פרץ (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד פינצ'ובר

ב"כ הנאשמת – עוה"ד מירי אוזן

הנאשמת – הובאה ע"י שב"ס

פרוטוקול

<#3#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה :

הגענו להסדר כולל במסגרתו נעתור במשותף למאסר בפועל למשך שנה מיום המעצר 2.7.12, מאסר על תנאי והתחייבות.

במסגרת הסדר הודתה הנאשמת בכלל תיקיה דהיינו 5 תיקים ובכך "ניקתה" שולחן. הנאשמת ילידת 1973, לחובתה הרשעה קודמת אחת ישנה משנת 95. אז נדונה בגין 8 תיקים שעניינם היה עבירות סמים ואלימות לתקופת מאסר של 21 חודשים. מאז ועד האירועים נשוא כתבי האישום בהם הודתה היום שעניינם עבירות בין השנים 08' עד 2012 לא עמדה לדין בבית המשפט.

גליון הרשעות קודמות מוגש ומסומן ע/4.

אין ספק שמדובר בעבירות שמבוצעות על רקע היותה מכורה לסמים ואלכוהול. כיום הנאשמת עצורה. לא מדובר בתקופת מאסר קצרה, אך יחד עם זאת, אנו לקחנו בחשבון את העובדה שבתיק בגינו היא עצורה היום האלימות הופנתה כלפי אימה ובוודאי שבעצם העובדה שהיא חסכה את הצורך מהאם לבוא ולהעיד הוא חסכון לא רק בזמן אלא גם הוא חסכון שהוביל להקלה מצידה של האם שבוודאי לא קל היה לה לפנות למשטרה דבר שהביל למעצרה של הנאשמת. תיקים אחרים עניינם תקיפת עובד ציבור, תקיפת שוטר, שוב על רקע היותה מטופלת בבית החולים ומפאת צנעת הפרט לא ארחיב. אני סבורה שההסדר מקל אך עדיין מדובר בהסדר שלקח בחשבון את כלל נסיבותיה של הנאשמת, החסכון בזמן ציבורי. מדובר בנאשמת עם נסיבות חיים קשות, שבין היתר בגינם אנו לא עותרים לעונש קנס או פיצוי ובאופן חריג אנו נמנעים מעתירה עונשית זו. נבקש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשמת:

מדובר בנאשמת בת 39, הרקע לאירועים זה למעשה תקופה בה הנאשמת היתה מכורה לסמים. הנאשמת היתה מכורה שנים ארוכות, למעלה מ-3 שנים היא שומרת על נקיון מסמים. הנאשמת בעזרת בני משפחה שנמצאים כאן באולם, אימה ושתי אחיותיה הובילו אותה לקהילה סגורה, היא התקדמה שם. כתב האישום המדבר על העבירות כלפי הצוות בבית החולים לב השרון היה כאשר הנאשמת היתה מאושפזת, הנאשמת נכנסת ויוצאת מבית החולים במשך 7 שנים. לפני מספר שנים הנאשמת נפלה מקומה שלישית של בניין, הכל כחלק מבעיית ההתמכרות. המשפחה הרימה אותה ותמכה בה. התיק האחרון מיולי 2012 זה תיק שגם המשפחה, הנאשמת וגם אני רואים בה מעין מעידה שמצד אחד שמרה על נקיון מסמים אך מצאה פתרון באלכוהול. מאז מעצרה היא עוברת הליך במעצר. היא רוצה להשתלב במסגרת אגף טיפולי בין כותלי המעצר. במעצר עצמו נעשו נסיונות לשלב את הנאשמת במרכזים לתחלואה כפולה אך זה לא צלח בשל העובדה שמדובר בנאשמת הסובלת מרקע פסיכיאטרי, היתה בעיה של שימוש בכדורים ובאלוכוהול והדבר לא איפשר לאף מרכז לקבל אותה ובסופו של יום נותרה במעצר. לאור כל הנתונים ההסדר גובש ואנו נבקש לכבד את ההסדר, ההסדר מאוזן וראוי. לגבי הרכיבים הכספיים ביקשנו להסתפק בהתחייבות ונקוה שהיא תצמח מהמצב הזה.

הנאשמת:

אין לי מה להוסיף.

<#4#>

גזר דין

הנאשמת הודתה והורשעה ב-5 כתבי אישום, חלקם מתוקנים במסגרת הסדר, ברצף של עבירות רכוש ואלימות אותן ביצעה בין השנים 2008 עד 2012. עיון בעובדות כתבי האישום שבכותרת מגלה כי בסוף חודש אוקטובר 2008 היתה מעורבת בשני אירועים אלימים, האחד כלפי בן זוגה באותה עת והשני כלפי רופא ומאבטח בבית החולים לב השרון. בהמשך במהלך שנת 2010 ביצעה שתי עבירות גניבה, האחד בחנות בנתניה והשניה בחוף הים. לבסוף הורשעה הנאשמת בכתב אישום מתוקן המתייחס לאירוע מתחילת חודש יולי 2012, בו תקפה את אימה ואיימה עליה.

מדברי ב"כ הצדדים עולה כי מדובר בכל התיקים הפתוחים התלויים ועומדים נגד הנאשמת. עיון בגליון הרשעות קודמות מגלה הרשעה קודמת אחת ויחידה משנת 1995, כלומר מזה שנים ארוכות הצליחה הנאשמת להימנע מביצוע עבירות. את העבירות הנוכחיות מייחסים הצדדים להתמכרותה של הנאשמת עד לאחרונה לסמים ולהתנהלות עבריינית המאפיינת מכורים. העבירה האחרונה בוצעה לאחר הליך טיפולי מסוים, אך ככל הנראה החלה הנאשמת להשתמש לרעה באלכוהול ועל רקע זה שבה והסתבכה. נסיונות טיפוליים במהלך תקופת המעצר לא הביאו לפתרון בקהילה והנאשמת עושה מאמצים לשנות את דרכיה על ידי קבלת טיפול במהלך המעצר.

מעשים כגון אלה שביצעה הנאשמת הנפרשים על פני תקופה ממושכת וכרוכים בגילויי אלימות ממשיים ואף בגרימת חבלות, מחייבים מתן מענה עונשי משמעותי. ב"כ הצדדים גיבשו במקרה זה הסכמה במסגרתה עתרו במשותף להשתת עונש של מאסר בפועל למשך שנה, לצד ענישה נלווית הצופה פני העתיד. לאור העובדות שפורטו לעיל ונוכח נכונותה של הנאשמת להודות בכל התיקים, לקחת אחריות ולחסוך זמן ציבורי משמעותי, אני סבור כי ההסדר שגובש סביר ועל כן אכבדו.

אשר על כן הנני דן הנאשמת לעונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך 12 חודשים מיום המעצר – 2.7.12.

2 8 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורה מהמאסר לא תעבור עבירות רכוש או אלימות מסוג פשע.

3. 4 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורה מהמאסר לא תעבור עבירות רכוש או אלימות מסוג עוון.

4. הנאשמת תחתום על התחייבות בסך 2,000 ₪ שלא לעבור בתוך שנתיים מיום שחרורה מהמאסר אחת העבירות בהן הורשעה בהליך זה או כל עבירת רכוש או אלימות. לא תחתום – תאסר למשך 20 יום.

המזכירות תסרוק את המסמך ע/4.

זכות ערעור בתוך 45 ימים

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"א חשון תשע"ג, 06/11/2012 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/09/2010 החלטה מתאריך 12/09/10 שניתנה ע"י שירה בן שלמה שירה בן שלמה לא זמין
06/11/2012 החלטה מתאריך 06/11/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 רחל פרץ