טוען...

גזר דין

גיל קרזבום12/12/2012

בפני כב' השופט גיל קרזבום

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמת

אנסטסיה וולמן

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד גב' דקלה שגיא

ב"כ הנאשמת – עו"ד קלוגרמן (מטעם הסנגוריה הציבורית)

הנאשמת - בעצמה

פרוטוקול

<#3#>

גזר דין

הנאשמת הורשעה בעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה (בלתי מורשית לנהיגה), התנהגות בדרך הגורמת נזק לרכוש וחבלה של ממש לאדם, נהיגה רשלנית, סטייה שלא בבטחה, ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בת תוקף, עבירות מיום 20.10.08.

המאשימה עתרה להטלת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה ארוכה, פסילה על תנאי וקנס. הפנתה לחומרת העבירות לחבלות הקשות שנגרמו להולכי הרגל. לגב' שאדיה אבו סאלח נגרמו שברים באגן, קרע בטחול, ונזקקה לאשפוז ושיקום ארוכים. להולכת הרגל השנייה נגרם שבר בטיבייה והיא ואושפזה למשך 11 ימים. שתי הולכות רגל נוספות נחבלו. הדגישה כי במקרה זה יש להעדיף את הפן ההרתעתי והאינטרס הציבורי על פני נסיבותיה האישיות של הנאשמת.

ב"כ הנאשמת ציין כי אכן מדובר בתאונת דרכים קשה וחמורה אך ביקש לאמץ את המלצות שרות המבחן ולהימנע מהטלת מאסר בפועל. הדגיש את העובדה כי התנהלותו של בעל הרכב מר קיבריק חמורה יותר משל הנאשמת מאחר והוא זה שישב לידה, הנחה אותה כיצד לנהוג ואף היה מעורב בנהיגה. בהקשר זה טען לאכיפה בלתי שוויונית מצד המאשימה אשר לא מצאה לנכון להגיש כנגד מר קיבריק כתב אישום בעבירות הקשורות בתאונה ותוצאותיה, למרות מעורבותו הממשית בתאונה.

הוסיף וטען כי על בית המשפט לשקול שיקולים נוספים בעת גזירת דינה של הנאשמת והפנה לאמור בתסקיר שירות המבחן ממנו עולות נסיבותיה האישיות הקשות של הנאשמת, הזקוקה להתערבות ותמיכה טיפולית. ציין כי לנאשמת אין עבר פלילי או תעבורתי למעט מקרה זה ומאז ועד היום לא הייתה מעורבת בעבירות תעבורה ואף ניתקה את קשריה עם מר קיבריק. לאור כל האמור לעיל, ביקש לאמץ המלצת שירות המבחן, לגזור על הנאשמת מאסר על תנאי מרתיע, פסילה מידתית, פסילה על תנאי ולהעמידה בצו מבחן לתקופה ארוכה מזו שהוצעה ע"י שירות המבחן. בכל הנוגע לרכיב הקנס, ציין כי מצבהּ הכלכלי של הנאשמת קשה במיוחד וביקש להטיל התחייבות כספית במקום.

הנאשמת עצמה הצטערה על מעשיה, הבטיחה כי לא תחזור עליהם וציינה היותה אם חד הורית לילדיה, וכן העובדה שהיא נתמכת ע"י המל"ל.

בתסקירי שירות המבחן פורטו נסיבות חייה הקשות מאוד של הנאשמת ואין מקום לפרטן כאן.

שירות המבחן התרשם כי הנאשמת מתחרטת על מעשיה, אך מדובר בחרטה המונעת בעיקר מפחד מתוצאות ההליך המשפטי ופחות מיכולת אמיתית להתחבר לחומרת מעשיה. כיום הנאשמת מטופלת בשיחות פרטניות במסגרת המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה (עקב אלימות שהיא עצמה חוותה. בנוסף הנאשמת מתמידה בקשר טיפולי האינטנסיבי ושומרת על קשר הדוק ורציף עם העובדת סוציאלית המטפלת בה וניכרים שינויים חיוביים בחייה ולאחרונה החלה ללמוד במכון וינגייט. בנסיבות אלו, ולאור ההליך השיקומי העמוק בו הנאשמת מצויה, שירות המבחן המליץ על הטלת צו מבחן לתקופה של 18 חודשים, הטלת התחייבות להימנע מעבירה, פסילה בפועל , והטלת מאסר מותנה. שרות המבחן התרשם כי הנאשמת תתקשה לבצע עבדות של"צ, זאת נוכח ההתמודדויות הרבות הניצבות בפניה.

הנאשמת הורשעה בביצוע עבירות חמורות של נהיגה ללא רישיון נהיגה לאחר שמעולם לא הוציאה רישיון ובגרימת תאונת דרכים בה נגרמו חבלות של ממש לשתי הולכות רגל וחבלות נוספות לשתי הולכות רגל נוספות. הסכנה שבנהיגה ללא רישיון נהיגה התממשה במקרה ואך במזל לא הסתיימה התאונה בתוצאות קשות עוד יותר.

מדובר בנסיבות חמורות ביותר ולא יכולה להיות מחלוקת כי ככלל הענישה במקרים מסוג זה צריכה לכלול גם רכיב של מאסר בפועל.

עם זאת יש להביא במקרה זה בחשבון את נסיבותיה האישיות החריגות של הנאשמת כמפורט בתסקיר שרות המבחן. שליחתה היום לכלא, משמעהּ פגיעה בלתי הפיכה בהליכי השיקום המוצלחים בה היה מצויה ופגיעה קשה בשני ילדיה אותם היא מגדלת לבדה בתנאים קשים.

בנוסף לא ניתן להתעלם מהעובדה שבמקרה זה לא הוגש כתב אישום כנגד בעל הרכב בעבירות הקשורות בתאונה ותוצאותיה, למרות שהיה מעורב באופן פעיל בנהיגת הנאשמת ואף אחז בעצמו בהגה בזמן התאונה. יש ממש בטענות ב"כ הנאשמת באשר לאחריותו המוגברת של מר קיבריק לאירוע ותוצאותיו. יצוין כי נגד מר קיבריק הוגש כתב אישום בעבירה של "התרה לאחר" לפיה התיר לנאשמת לנהוג ללא רישיון, אך עדיין מדובר באכיפה בלתי שוויונית כלפי הנאשמת ויש להביא זאת בחשבון במסגרת גזר הדין.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירות ותוצאות התאונה, האינטרס הציבורי, נסיבותיה האישיות החריגות של הנאשמת כמפורט בתסקירי שרות המבחן, המלצות שרות המבחן, הזמן הרב שחלף מאז אירוע התאונה וטענות הצדדים אני מחליט שלא להטיל על הנאשמת מאסר בפועל. עם זאת בדעתי להחמיר ברכיב הפסילה והמאסר המותנה.

לאור כל האמור לעיל אני גוזר על הנאשמת את העונשים הבאים:

אני פוסל את הנאשמת מקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של  5 שנים בפועל החל מהיום.

המזכירות תוציא לנאשמת אישור הפקדה ללא צורך בהפקדת תצהיר.

אני פוסל את הנאשמת מקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשמת לא תעבור עבירה של נהיגה בזמן פסילה.

אני גוזר על הנאשמת עונש מאסר על תנאי לתקופה של 8 חודשים שלא תעבור בתוך 3 שנים עבירות של נהיגה בפסילה ו/או נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף בניגוד לס' 10.א לפקודת התעבורה כשהיא בלתי מורשית לנהיגה.

אני מטיל על הנאשמת צו מבחן לתקופה של 18 חודשים החל מהיום במסגרתו הנאשמת תמשיך בהליכי השיקום בהתאם להנחיות שרות המבחן ורשויות הרווחה.

מוסבר לנאשמת כי במידה ולא תשתף פעולה עם שרות המבחן רשאי בית המשפט לבטל את צו המבחן ולהטיל על הנאשמת עונש נוסף במקום הצו שבוטל.

שרות המבחן למבוגרים יחתים את הנאשמת על צו המבחן ויעביר עותק מהצו החתום למזכירות בית המשפט בתוך 14 יום מהיום.

הנאשמת תחתום על התחייבות כספית בסך 10,000 ₪ להימנע במשך 3 שנים מהיום מביצוע עבירות של נהיגה בזמן פסילה ו/או נהיגה ללא רישיון נהיגה כשהיא בלתי מורשית לנהיגה. לא תחתום על ההתחייבות היום תיאסר למשך 20 ימים.

המזכירות תעביר עותק מגזר הדין לשרות המבחן למבוגרים.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

גזר הדין מוסבר לנאשמת הן בשפה העברית והן בשפה הרוסית באמצעות בא כוחהּ, עו"ד קלוגרמן.

<#4#>

ניתן והודע היום כ"ח כסלו תשע"ג, 12/12/2012 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום, שופט

הוקלד על ידי מירב כהן ויניאק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/01/2010 החלטה גיל קרזבום לא זמין
21/09/2010 החלטה על בקשה של נאשם 1 כללית, לרבות הודעה הודעה 21/09/10 גיל קרזבום לא זמין
28/10/2010 החלטה על בקשה של נאשם 1 שינוי / הארכת מועד 28/10/10 גיל קרזבום לא זמין
27/02/2011 הוראה לבא כוח מאשימה להגיש תגובת המשיבה גיל קרזבום לא זמין
28/11/2011 הוראה לעד מאשימה 17 להגיש הפקדת ערבות גיל קרזבום לא זמין
04/12/2011 הוראה למאשימה 1 להגיש תגובה תוך 7 ימים גיל קרזבום לא זמין
28/02/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מבחן גיל קרזבום לא זמין
01/03/2012 הכרעת דין מתאריך 01/03/12 שניתנה ע"י גיל קרזבום גיל קרזבום לא זמין
12/12/2012 גזר דין גיל קרזבום צפייה
12/12/2012 גזר דין גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיר אורניק
נאשם 1 אנסטסיה וולמן בוריס שרמן