טוען...

החלטה על תשובה לסיכום טענות הנאמן

חננאל שרעבי12/11/2015

בקשה מס' 43

בפני כב' השופט חננאל שרעבי

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש] התש"ם-1980

להלן: "הפקודה"

בעניין:

רחל בינר ת"ז 025564683

להלן: "החייב"

ובעניין:

כונס נכסים רשמי מחוז חיפה

להלן: "הכונ"ר"

ובעניין:

עו"ד אלון וולך

להלן: "הנאמן"

החלטה

1. בפני בקשת החייבת להפחתת התשלום החודשי (העומד ע"ס של 4000 ₪) לסך של 400 ₪ רטרו אקטיבית מיום מתן צו הכנוס.

2. הנאמן מתנגד לכך, בציינו (בסיכומי טענותיו) כי החייבת מתנהלת שלא בצורה כנה בהליך, אינה חושפת את מלוא הכנסותיה מעסק עצמאי אותו מנהלת לבניית צפורניים, אינה מגישה דוחות בצורה סדירה ואף לא העבירה את מלוא המסמכים שהורה לה ביהמ"ש במסגרת בירור הבקשה.

עוד טוען הנאמן כי החייבת ממשיכה להתגורר באותה דירה עם הגרוש שלה, מר שמעון בינר, שנחקר בפני בישיבת יום 26.11.14, תוך שאינה לוקחת בחשבון תשלומים שמשלם לה ותומך בה, במישרין או בעקיפין, ע"י תשלום תשלומים שונים בהם חבה החייבת

3. המשיבה דוחה את טענות הנאמן (במסגרת סיכומי טענותיה), תוך הדגשה כי מילאה אחר הוראות ביהמ"ש, דיווחה על הכנסותיה לרשויות המס ודחתה את טענות הנאמן באשר לטיב קשריה כיום עם הגרוש שלה מר שמעון בינר (שחובותיה חופפים לשלו, אך הוא כבר קיבל הפטר).

4. כששקלתי את הדברים, ואף התרשמתי בעצמי מהחייבת (לא אנוכי נתתי את צו הכינוס ואף לא קבעתי את התשלום החודשי) ומהגרוש שלה מר שמעון בינר, שוכנעתי כדלקמן:

א. הסכום המושת על החייבת בשיעור של 4000 ₪ גבוה מידי לטעמי, אף בהנחה שהכנסותיה מעסקה גבוהות יותר מהמוצהר על-ידה.

ב. תמונת המצב הכלכלי, והכנסותיה של החייבת מכל מקור שהוא, לרבות תמיכתה הכלכלית ע"י הגרוש שלה מר בינר (שעדותו בפני לא היתה מהימנה דיה, והורגש היטב נסיונו להסתיר חלק מקשריו הנוכחיים עם החייבת, גרושתו), אינן כמתואר ע"י החייבת בבקשתה, אלא שונות וטובות יותר.

ג. החייבת לא התנהלה בשקיפות מלאה לאורך ההליך , וחבל שכך נקטה. יחד עם זאת עסקינן בבקשת נושה בו התועלת לנושים היא העיקר.

5. לאור כל אלה שוכנעתי כי סכום של 2000 ₪ לחודש ישקף בצורה מדוייקת יותר את יכולתה הכלכלית של החייבת, וזאת אף אם אני לוקח בחשבון את מצבה הרפואי הנטען של החייבת.

6. היות והחייבת כאמור לא התנהלה בשקיפות מלאה במהלך ההליך, ורק לאחרונה ובעזרת צווי ביהמ"ש שיתפה פעולה, ולגרסת הנאמן גם לא באופן מלא, אני מורה על-כן על הפחתת הסכום החודשי, רטרואקטיבית ל-36 החודשים האחרונים בלבד, לסך של 2000 ₪.

7. הנאמן יערוך חישוב וידווח לביהמ"ש תוך 20 ימים מהיום מה סכום חובה של החייבת לקופת הפש"ר בהתאם להחלטה זו.

לכשאקבל זאת אורה על-אופן תשלום חוב הפיגורים, ועל סכום נוסף שתוסיף החייבת לצרכי הפטר, אך זאת לאחר קביעת ישיבת הפטר בנוכחות הנושים ושמיעת עמדתם.

8. ככל שלא תעמוד החייבת בהחלטתי לענין תשלומי העבר ו/או העתיד לצרכי הפטר, אורה על ביטול ההליך לנוכח העדר התועלת לנושים מהמשכם.

9. המזכירות תעביר החלטתי זו לצדדים.

10. תז' מעקב לקבלת תחשיב הנאמן – 20 ימים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/06/2012 הוראה למשיב 1 להגיש הודעה + תצהיר לא זמין
03/05/2015 החלטה על בקשה והודעה חננאל שרעבי צפייה
12/11/2015 החלטה על תשובה לסיכום טענות הנאמן חננאל שרעבי צפייה