טוען...

גזר דין מתאריך 06/03/13 שניתנה ע"י עינת רון

עינת רון06/03/2013

בפני

כב' השופטת עינת רון

בעניין:

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד עליזה שירן

המאשימה

נגד

ציון כהן

ע"י ב"כ עו"ד משה זהר

הנאשם

גזר דין

לאחר ניהול הליך של הוכחות הורשע הנאשם בעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות לפי סעיף 335(א)(1) לחוק העונשין, וכן בעבירה של כליאת שווא, לפי סעיף 377(1)לחוק העונשין.

תמצית עובדות כתב האישום אשר פורטו בהרחבה בהכרעת הדין הן כי ביום 7.9.09 במהלך עבודתו כנהג משאית התגלע ויכוח בין הנאשם למתלונן, אשר שימש אותו יום כעוזרו לצורך העמסת ופירוק סחורה, שבמהלכו כלא הנאשם פעמיים את המתלונן בתא המטען והחל לנסוע.

לבסוף שפתח הנאשם את תא המטען והשניים נסעו לכיוון מקום עבודתם החל הנאשם לצעוק ולקלל את המתלונן, זרק עליו בגדים ובקבוקים ולאחר מכן עצר הנאשם את המשאית, עלה על המדרכה, הסתובב לכיוון המתלונן, נטל סכין שהיה במשאית ובאמצעותו פצע את המתלונן בזרועו השמאלית.

כתוצאה מכך, הובא המתלונן לבית החולים, שם קיבל טיפול רפואי והחתך בזרועו נתפר.

התביעה הדגישה את מעשיו החמורים של הנאשם שבחר לפתור את הסכסוך בדרך אלימה אשר גרמה לחבלה בגופו של המתלונן . למרבה הצער, מדובר במקרה נוסף בו באו לידי ביטוי פניה המכוערות של החברה האלימה בה אנו חיים, כאשר סכסוך על מה בכך נפתר בדרך כה אלימה.

ב"כ התביעה הציגה לבית המשפט את עברו הפלילי של הנאשם שמתוכו עולה כי לחובתו של הנאשם 4 הרשעות קודמות. בעבירות של איומים, גרימת נזק לרכוש, הסגת גבול, סחר בסם מסוכן תקיפת שוטר ועוד, כאשר בעבר הוטלו עליו אף עונשי מאסר מכבידים.

ב"כ התביעה ערה לכך שעברו הפלילי של הנאשם הוא עבר ישן ברובו אך סבורה היא כי אין להתעלם מכך שמדובר בעבר פלילי מכביד שלא הביא לשינוי מהותי באורחות חייו.

עוד ערה התביעה לכך כי מדובר בנאשם בעל מצב רפואי וכלכלי קשה אך לדעתה, חרף זאת וחרף מצבו הוא לא בחר בדרך אחרת ובכל זאת נהג באופן אלים.

לאור האמור לעיל, עתרה ב"כ התביעה לענישה של מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי למתלונן, וקנס כספי שיביא לאכיפת הפיצוי.

ב"כ הנאשם סבור כי העונש שקיבל עד כה הנאשם הוא מספיק שכן שהה במעצר סגור כחודשיים וכשנה שלמה היה מצוי בתנאים מגבילים.

ב"כ הנאשם הדגיש את מצבו הבריאותי הקשה של הנאשם מאחר שפקדו אותו מספר אסונות, הנאשם נפל, נחבל, עבר ניתוח לב ,ניתוח סחוס והוא לפני ניתוח לב נוסף.

ב"כ הנאשם הדגיש כי מאז האירוע לא הסתבך הנאשם בביצוע עבירות ואף הקפיד ושמר על התנאים בהם היה מצוי.

ב"כ הנאשם אינו מקל ראש במעשיו של הנאשם, ואף סבור כי מדובר באירוע מיותר אך לדעתו ההסלמה באירוע נגרמה עקב העבודה הקשה בה עובד הנאשם ועקב היום הארוך שעבר.

הוא אף ציין כי סוף דבר החבלה שנגרמה היתה חבלה קלה.

ב"כ הנאשם הציג לבית המשפט אסופת מסמכים אשר מעידים על מצבו הכלכלי של הנאשם, על מצבו הרפואי, תעודת הכשרה בתחום מניעת שימוש לרעה בסמים, תעודת הכרה ותעודות התנדבות.

כמו כן הציג מכתב המלצה ממחלקת התברואה שמעיד כי הנאשם היה עובד טוב גילה מנהיגות ואף נבחר מטעם הנהגים לייצג אותם.

לאור האמור לעיל, עתר ב"כ הנאשם להשית על הנאשם חודשיים מאסר בפועל, אשר כבר ריצה אותם במעצרו, מאסר על תנאי ופיצוי סביר למתלונן לאור מצבו הכלכלי של הנאשם ולאור העובדה שהמתלונן לא נזדקק לאשפוז , והפציעה לא גרמה לו לחבלה או נכות.

לחלופין, עתר להטיל על הנאשם עונש מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות.

בדברו האחרון ציין הנאשם כי הוא מתנצל והביע את סליחתו ועוד הוסיף כי ברור לו כי האירוע לא היה צריך להתרחש. הוא סיפר כי הוא עשה שינוי בחייו ותמך באסירים משוקמים וחש בושה על כי הגיע למצב זה.

מגיליון המרשם הפלילי בעניינו של הנאשם עולה כי הוא יליד שנת 1954 וצבר לחובתו ארבע הרשעות קודמות בעבירות שונות. שתיים מן ההרשעות הן משנות השבעים, הרשעה נוספת היא משנת 1989 והרשעתו האחרונה של הנאשם היא משנת 2006 .

הוגשו מסמכים רפואיים שונים באשר לבעיות השונות מהן סובל הנאשם והטיפולים אותם עתיד הוא לעבור. כן הוגשו מסמכים באשר לתרומתו של הנאשם במהלך השנים לחברה ולקהילה וכן מסמכים המתעדים את מצבו הכלכלי הקשה ואת החובות בהם הוא מצוי.

לאחר הטיעונים לעונש עתיד היה הנאשם לעבור ניתוח נוסף ועל כן נדחה מתן גזר הדין בעניינו על מנת לבדוק האם הוא יהיה כשיר לבצע עבודות שירות ואכן הוא עבר את הניתוח ולאחר שהתייצב מצוייד בכל המסמכים הרפואיים בעניינו מצא הממונה על עבודות השירות כי הוא כשיר לבצע עבודות שירות.

מעשיו של הנאשם חמורים.

הרקע להם הוא ויכוח שפרץ בינו לבין המתלונן באשר לשעת סיום העבודה. למרבה הצער הפכה אלימות כפתרון לויכוחים על מה בכך לתופעה נפוצה במחוזותינו.

על בתי המשפט לעשות ככל יכולתם להוקעת תופעה זו ולעקירתה משורש, בין היתר, בדרך של ענישה מחמירה ומרתיעה.

לאלימות אין כל מקום בחברה מתוקנת ומסודרת ובוודאי לא בשל ויכוח שנתגלע בין שני אנשים ואשר ניתן לפתור אותו בקלות בדרכים רבות אחרות.

הנאשם בחר לכלוא את המתלונן במשאית ולהמשיך בנסיעה כאשר המתלונן למעשה חסר ישע ויכולת לצאת מן המשאית בה המשיך הנאשם בנסיעה. לאחר הדברים האלה ומששחרר הנאשם את המתלונן וזה חזר לשבת בקידמת הרכב, לצד הנאשם, המשיך הויכוח ביניהם ואזי הרהיב הנאשם עוז ונטל סכין שהיה במשאית ובאמצעותו פצע את המתלונן.

רבות אמרו בתי המשפט את דבריהם באשר ל"תת תרבות הסכין" ועל הצורך במיגורה. אלימות זו אשר בה היה מעורב נשק קר ואשר הביאה לגרימת חבלה של ממש במתלונן היא אלימות קשה ובוטה ויש בה משום בריונות של ממש. אך בנס לא הסתיים האירוע בתוצאה קשה הרבה יותר.

אודה ולא אבוש כי לולא מצבו הרפואי של הנאשם, הסובל מבעיות רפואיות רבות ומגוונות, לרבות ניתוח נוסף שעבר אך לאחרונה, הרי שהיה נגזר עליו עונש מאסר משמעותי וממשי לריצוי מאחורי סורג ובריח.

בהתחשב במצבו הרפואי, הכלכלי ובחלוף הזמן מאז ביצוע העבירות אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים –

שישה חודשי מאסר לריצוי בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, כפי שהתווה הממונה על עבודות השירות בחוות דעתו מיום 14/1/13.

שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים לבל יעבור עבירה כלשהי שעניינה אלימות וכן חמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים לבל יעבור עבירה של כליאת שווא.

אני מחייבת את הנאשם בתשלום פיצוי סמלי בסכום של 1,500 ₪ למתלונן. סכום זה יופקד בקופת בית המשפט לטובתו של המתלונן בחמישה תשלומים חודשיים שווים ורצופים שהראשון בהם ביום 15/5/13 והבאים אחריו בכל 15 לחודש שלאחר מכן. לא ישולם תשלום במועדו יעמוד כל הסכום לפרעון מיידי.

הנאשם יתייצב ביום 17/4/13 בשעה 8.00 ביחידה לעבודות שירות במפקדת מחוז מרכז ברמלה.

מובהר לנאשם כי עליו לעמוד בכל תנאי עבודות השירות ובביקורות הפתע שייערכו בהן. כל הפרה של תנאי מתנאי עבודות השירות תביא להפסקתן המינהלית ולריצוי העונש בדרך של כליאה ממשית.

עותק מגזר הדין יועבר אל הממונה על עבודות השירות.

טלפון שנתפס במהלך חקירה זו, יוחזר לבעליו.

בתיק מ"ת 12346-09-09 – נותרה הפקדה בסך של 3,750 ₪, על שמו של הנאשם, יש להחזיר סכום זה לב"כ הנאשם וזאת בהסכמתו של הנאשם.

זכות ערעור כחוק.

ניתן היום, כ"ד אדר תשע"ג, 6 מרץ 2013, במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/03/2011 החלטה 21/03/2011 לא זמין
13/09/2011 החלטה מתאריך 13/09/11 שניתנה ע"י עינת רון עינת רון לא זמין
27/06/2012 הכרעת דין מתאריך 27/06/12 שניתנה ע"י עינת רון עינת רון לא זמין
06/03/2013 גזר דין מתאריך 06/03/13 שניתנה ע"י עינת רון עינת רון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירי וידן, יעקב לן
נאשם 1 ציון כהן זהר משה