טוען...

החזר פיקדון קיזוז

מרדכי פלד02/12/2013

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

נאשם

משה יהונתן מרדר

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה, מר אריאל רוניס, מתמחה

הנאשם – בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הנאשם אינו מיוצג. עמדתנו אינה מחייבת ייצוג, אבל הסברתי לנאשם ואני אומר גם לביהמ"ש, כי עמדתנו העונשית, במידה והנאשם מודה, הינה להתחייבות, מאסר על תנאי וקנס. במידה והנאשם אינו מודה ההתייחסות תהיה שונה.

הנאשם:

אני רוצה לגמור את התיק היום, ולכן אני מודה בעובדות ובעבירות שבכתב האישום.

אני חוזר ומקריא לנאשם את כתב האישום

הנאשם:

לאחר שהוקרא לי כתב האישום אני מודה באישום הראשון ובאישום השני.

<#3#>

הכרעת דין

בהסתמך על הודאת הנאשם בעובדות האישומים המיוחסים לו ובעבירות המיוחסות לו, אני מרשיע אותו בעבירה על פי סעיף 60 (א) (1), (א) (3) ו- (א) (4) לפקודת סימני מסחר. כמו כן מורשע הנאשם בעבירה על פי סעיף 62 (א) (1) (ב) לחוק זכויות יוצרים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ט כסלו תשע"ד, 02/12/2013 במעמד הנוכחים.

מרדכי פלד, סגן נשיא

ב"כ המאשימה:

הנאשם הודה בכתב האישום. כמוכן אין לחובתו הרשעות קודמות. לכן נבקש לגזור עליו התחייבות, מאסר על תנאי וקנס. ברצוני לציין שעם נאשם 1 נחתם הסדר טיעון והושתו עליו 8 חודשי מאסר על תנאי, התחייבות וקנס של 6000 ₪, כאשר חלקו היה גדול יותר.

הנאשם:

הביאו למשטרה חוזה לא חתום של זכויות היוצרים, אבל אני מודה. סגרתי את העסק לפני שנה ואני מוכר את הציוד שנשאר לי. שילמתי סכום מסויים, בסך 40,000 ₪. אבקש להתחשב ולא להכביד עלי. היום אני לא עובד, אני פנסיונר ומקבל פנסיה מביטוח לאומי.

<#5#>

גזר דין

הנאשם, משה יהונתן מרדר, יליד 1945, הודה בכך כי בתאריך 1.10.2009, החזיק בחנות שהייתה בבעלותו באותה עת, בשם "סר יוני בע"מ", ברח' בן-שמן 3, בתל אביב, מדבקות עליהם מוטבעים סימני מסחר רשומים או חיקוייהם, שבהם סחר ללא רשות.

מדובר במאות מדבקות מזוייפות, כפי שפורטו בכתב האישום.

בנוסף, כעולה מהאישום השני, הזמין וקנה הנאשם, בחודש ספטמבר 2009 ובמועדים נוספים סמוכים, כ- 2000 מדבקות של עותקים מפרים, של המוצג "כמעט מלאכים", לצורך הפצתם. ההזמנה בוצע מאסמן נחמן, בעל מפעל לייצור מדבקות, שנידון בפרשה זו.

אין לחובת הנאשם עבר פלילי.

יש לציין את החומרה הנעוצה במעשי העבירה שביצע הנאשם, באשר מכירת חיקויים של סימני מסחר יש בה כדי לפגוע בזכויות היוצרים ולהסב להם נזק כלכלי ממשי.

הנאשם טען בפני כי פיצה את כל הנפגעים ממעשיו, בסכום כולל של כ- 40,000 ₪.

בבואי לגזור את עונשו של הנאשם, אתן דעתי לצד הקולא, להודאתו באשמה, למצבו הכולל כיום, כך שפיצה את בעלי זכויות היוצרים שנפגעו ממעשיו, כמפורט לעיל.

אשר על כן, ומתוך שנתתי דעתי לטיעונים שהועלו בפני על ידי הצדדים, אני גוזר על הנאשם בגין העבירות בהן הורשע, כדלקמן:

א. 6 חודשי מאסר, שיהיו על תנאי למשך 3 שנים מהיום, והתנאי שהנאשם לא יעבור עבירה כלשהי מתוך אלו המנויות בפקודת סימני מסחר [נוסח חדש] תשל"ב-1972 או בחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007, במשך תקופת התנאי.

ב. קנס כספי בסך 4000 ₪ או חודש מאסר תמורתו. הקנס ישולם בתוך 45 יום מהיום.

ג. הנאשם יחתום על התחייבות בסך 30,000 ₪ להימנע מביצוע עבירה כלשהי, מתוך אלו המנויות בפקודת סימני מסחר [נוסח חדש] תשל"ב-1972 או מביצוע עבירה המנויה בחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. תוקף ההתחייבות למשך שנתיים מהיום. במידה ולא יחתום מיד, ייאסר למשך 5 ימים.

ד. לבקשת הנאשם, אני מורה כי במידה והפקיד סכום של 5000 ₪, כערבות כספית בגין תיק זה, יקוזז סכום הקנס שהוטל עליו היום מההפקדה הכספית, ואילו היתרה תוחזר לנאשם.

ה. עותקים מפרים ששימשו כמוצג – יושמדו.

זכות ערעור לביהמ"ש המחוזי בתוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ט כסלו תשע"ד, 02/12/2013 במעמד הנוכחים.

מרדכי פלד, סגן נשיא

הוקלד על ידי אורלי אמברצ'י

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/12/2013 החזר פיקדון קיזוז מרדכי פלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 נחמן אסמן
חשוד 2 משה יהונתן מרדר