טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש (א)תסקיר

שירה בן שלמה18/12/2012

בפני כב' השופטת שירה בן שלמה, סגנית נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אילן קדירוב

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עוה"ד נטע רוזנשטוק

הנאשם בעצמו וב"כ הנאשם עוה"ד שירה אנטין

פרוטוקול

<#7#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הגיע תסקיר אשר בא בהמלצה בעניינו באופן שיוטל עליו צו של"צ וכן יעמוד במבחן, בתנאי שיתחייב להיות בקשר עם היחידה הטיפולית בחדרה. ניתן ללמוד כי החל בטיפול בקבוצת אן.איי. עוד התרשם ממטפליו של הנאשם. עדיין שרות המבחן מציין כי קיימת איזה מסוכנות ולכן מדובר בתהליך מורכב.

לא ברור מדוע מיהר קצין המבחן להגיע להמלצה ולסיים כבר את עניינו ולא לחכות ולראות כיצד מתקדם הנאשם, שכן רק החל את דרכו. אני סבורה כי יש להמתין ולחכות. יחד עם זאת באם ביהמ"ש ירצה כבר היום לגזור את עונשו של הנאשם, סה"כ עומד הנאשם בתנאי ההסדר. בתסקיר הראשון הביע אחריות וחרטה, נרתם לטיפול באלכוהול וגם העונש המוצע כפי שהציע שרות המבחן עונה על תנאי ההסדר. יחד עם זאת יש להמתין תקופה כדי לראות את ההתקדמות שלו לאור מה שהעלה שרות המבחן לגבי המסוכנות והן היות הנאשם בתחילתו של הליך מורכב כפי ציין שרות המבחן בעצמו.

בד"כ במצבים כאלה מחכים לראות התקדמות.

ב"כ הנאשם:

אני מסכימה עם חברתי שההליך בפנינו כמו הליכי גמילה רבים שאנו נתקלים בהם הליך מורכב. הליך גמילה הוא כזה מעצם טיבו. במקרה שבפנינו נכון שההליך לא הגיע לסיומו ולכן חשוב ונחוץ צו מבחן שיהווה את המסגרת להמשכו של הטיפול. אי אפשר לומר כי מדובר בתהליך בראשיתו. שרות המבחן מלווה את הנאשם שנתיים, ההליך התחיל ביחס אחר לגמרי של הנאשם בתובנה אחרת ממה שהמצב כיום. אם בתחילתם של הדברים התקשה לשתף בפתיחות במצבו, לגלות תובנה במצבו, הרי שעם התקדמות ההליך נוצרו יחסי אמון גם עם קצין המבחן וגם עם גורמים מטפלים ביחידה בה השתלב. נמצא בטיפול היחידה מזה למעלה מ – 8 חודשים שלאורך כל הדרך מסור לטיפול שהולך ומעמיק כפי שפרט שרות המבחן היום ובתסקירים הקודמים. גם אם ישנן נפילות או משברים בדרך, זה שוב טבעי מיסודו של הליך גמילה, הרי שבמקרה שבפנינו הנאשם בוחר לשתף את המטפלים ולהעלות את הכל על פני השטח משום אותו אמון, משום הרצון האמיתי והכן בטיפול והתובנה המלאה לנזקקותו. בנוסף מיוזמתו הוסיף עוד את הפן של קבוצות אן. איי. הרגיש צורך במקום נוסף לביטוי של הקשיים שלו מעבר לאותה מסגרת שנותנת היחידה ובכך ההליך הטיפולי רק התחזק בחודשים האחרונים. לכן בהיבט הזה של נקודת הזמן בטיפול אני חושבת שכעבור תקופה משמעותית שההליך המשפטי מתנהל, הקשר הרציף עם שרות המבחן והגורמים המטפלים בהחלט ניתן לסיים היום את המלצת שרות המבחן כשההליך הטיפולי כלל לא נפסק היום. הנאשם תלוי בטיפול ומעוניין בו וימשיך במסגרת הצו שיוטל.

לעניין העבירות מדובר בעבירות בתקופה יחסית קרובה, שני תיקים סמוכים בזמן משנת 2009. בשני המקרים ניכרה ההשפעה של האלכוהול שהביאה למעשים מבלי להקל ראש בחומרת הארועים. גם בשים לעובדה היה הלום אלכוהול לא מדובר ברף חומרה גבוה, אלא בעיקר ביטוי לאדם שנמצא במצב של חוסר שליטה. הנאשם לקח אחריות בשלב מוקדם של ההליך וחסך זמן שיפוטי על אף שלא זכר כלל את הארועים. לאחר הארועים חווה פציעה קשה בראשו, עבר הליך לא פשוט ויש לכך ביטויים מבחינת יכולות שונות, בין היתר בזכרון. לא זכר את הארועים ולקח אחריות ולכן יש לכך משקל מיוחד בעיני. כיום עיקר מרצו מושקע בהליך השיקומי ויחד עם זאת אב לשני ילדים, עובד יום יום בשיפוצים, שכיר להרוויח את לחמו. בסופו של יום ההסדר ראוי ומתאים. מבקשת בהתחשב בהליך הטיפולי המשמעותי שלא ידענו את היקפו עת הצגנו את ההסדר בפני ביהמ"ש, טיפול ששואב ממנו הרבה משאבים גם מבחינה רגשית ומבחינת הזמן, מבקשת לשקול הטלת של"צ בהיקף מצומצם מזה שהוצע על מנת שלא לפגוע בפרנסה ובשיקום שהוא חלק מהאינטרס הציבורי. אותם דברים נכונים גם לעניין הקנס וגם שם מבקשת לנקוט קנס מתון.

הנאשם:

אני כרגע מטפל בעצמי, עושה שינוי, אני חושב שאני אמשיך בדרך.

<#8#>

גזר דין

מבלי להתעלם מחומרה גם אליבא לעובדות שני כתבי האישום המתוקנים המרוככים לקולא, ומהצורך להגן על שוטרים העושים את מלאכם נאמנה, בשים לב לזמן הרב שחלף, להודיה, להליך הטיפולי בעיצומו נתון ובהתאם להמלצות שרות המבחן, אכבד את ההסדר.

אשר על כן, הנני דנה הנאשם לעונשים הבאים:

הנני דנה הנאשם ל - 3 חודשי מאסר אותם ירצה באם תוך 3 שנים מהיום יעבור כל עבירה כלפי שוטרים או עבירה של איומים.

הנאשם יעמוד בפיקוח מעקבי של שרות המבחן למשך שנה בתנאי של המשך קשר עם היחידה הטיפולית בחדרה.

הנאשם יבצע שרות לתועלת הציבור בהיקף של 150 שעות בהתאם לתוכנית שתגובש עמו.

שרות המבחן מתבקש לגבש תוכנית בהקדם ולהעבירה לאישור ביהמ"ש.

הנני דנה הנאשם לתשלום קנס בסך 1500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב - 3 תשלומים חודשיים שווים ורצופים הראשון תוך 30 יום מהיום.

הובהר לנאשם כי במידה ולא ימלא אחר הוראה מהוראות צו המבחן או לא יבצע את צו השל"צ ביהמ"ש רשאי להפקיעם או לבטלם ולהשית ענישה נוספת בהתחשב בעונש שהוטל.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

עותק מהפרוטוקול ישלח לשרות המבחן.

<#9#>

ניתנה והודעה היום ה' טבת תשע"ג, 18/12/2012 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה, שופטת

ב"כ הנאשם:

ככל שיש הפקדה בתיק נבקש לקזז על חשבון הקנס.

<#10#>

החלטה

הפקדה, ככל שקיימת, תקוזז על חשבון הקנס, כמבוקש.

<#11#>

ניתנה והודעה היום ה' טבת תשע"ג, 18/12/2012 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה, שופטת

הוקלד על ידי מיכל גורן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/10/2010 החלטה מתאריך 05/10/10 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי לא זמין
30/11/2010 החלטה מתאריך 30/11/10 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי לא זמין
06/09/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש (א)תסקיר שירה בן שלמה צפייה
18/12/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש (א)תסקיר שירה בן שלמה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 אילן קדירוב שירה אנטין