טוען...

פסק דין מתאריך 06/12/12 שניתנה ע"י רבקה איזנברג

רבקה איזנברג06/12/2012

בפני

כב' השופטת רבקה איזנברג

תובעת

בטי קושניר

נגד

נתבעות

1.נציגות הבית משותף

3.איילון חברה לביטוח בע"מ

צד ג' ח.י.צ. חברה לבניין ופיתוח בע"מ

פסק דין

1. פסק-דין זה ניתן על דרך הפשרה, לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד – 1984 וזאת מכוח הסכמת הצדדים, כמפורט בפרוטוקול מיום 24.9.12.

2. המדובר בתביעה לפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לתובעת, לטענתה, כתוצאה מתאונה שארעה בעת שמעדה והחליקה במדרגות בית משותף. התובעת טענה כי הנפילה ארעה מחמת היות המדרגות חלקות וכן מחמת העדר מאחז יד בצידי המדרגות.

הנתבעות הן נציגות הבית המשותף והמבטחת של הנציגות . צד ג' הינה החברה הקבלנית שבנתה את הבניין.

הצדדים הגיעו להסכמה כי התובעת תפוצה בסכום כולל של 42,000 ₪ ושאלת חלוקת האחריות בין הנתבעות לצד ג' תוכרע על דרך הפשרה, על פי סעיף 79א לחוק ביה"מ.

3. אדגיש, כי בעובדה שהצדדים הסכימו והסמיכו את בית המשפט להכריע על דרך הפשרה, יש להצביע על כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת, אשר יהיו בה קביעות וממצאים חד משמעיים ביחס למי מהצדדים.

4. כפי שהובהר והוסכם על ידי הצדדים, פס"ד זה אשר ניתן על דרך הפשרה אינו מנומק. בעניין זה אזכיר את ההלכה כי מוטב שפס"ד על דרך הפשרה לא ינומק בשל מורכבות השיקולים העומדים בבסיסו ואשר אינם ניתנים למדידה ומשקל (ראה רע"א 3876/01 פלסט בע"מ נ. שיטרית, שם סקר בית המשפט את הבסיס להלכה זו וכן ע"א 1229/08 הראל חברה לביטוח נ. יפה יוסף))

5. לאחר ששקלתי את טענות הנתבעות וטענות צד ג' ולאחר שעיינתי במסמכים שבפני ,לרבות תמונות המדרגות,הגעתי למסקנה כי יש לחלק את האחריות בין הנתבעות לצד ג' בחלקים שווים.

כאמור,פסק דין על דרך הפשרה אינו מנומק ולכן רק אציין כי הבאתי בחשבון את מכלול השיקולים הרלוונטיים להכרעה על דרך הפשרה. בין היתר ומבלי לפרט את כלל הנימוקים להכרעתי,אציין כי צד ג' לא העלה טענת התיישנות בכתב הגנתו (אף כי ציין את מועד מסירת הבניין) וכן כי גם אם בזמנים הרלוונטים לא היה תקן בעניין, אין בכך,כשלעצמו,די כדי להסיר מצד ג' אחריות.

לאור האמור:

אני מחייבת את הנתבעות ביחד ולחוד לשלם לתובעת סכום של 21,000 ₪ .

אני מחייבת את צד ג' לשלם לתובעת סכום של 21,000 ₪.

הסכומים ישולמו לתובעת תוך 30 יום מהיום שאם לא כן, יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום בפועל.

3. בנסיבות העניין, בשים לב שההליך הסתיים בפסק דין על דרך הפשרה, ניתן פטור מתשלום יתרת האגרה.

ניתן היום, כ"ב כסלו תשע"ג, 06 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.