טוען...

החלטה מתאריך 01/11/12 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש01/11/2012

בפני כב' השופטת רונית בש

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון שפלת הגליל

נגד

הנאשם

מוחמד אבו אל היג'א

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד גב' רנא ח'טיב

הנאשם: אין הופעה

הסניגור: עו"ד עבדאלמונעם

פרוטוקול

הסניגור:

הנאשם לא התייצב היום שוב, מפאת מצבו הרפואי הקשה, אך בהמשך לפרוטוקול הקודם, אני מצהיר מפי הנאשם שהוא מוכן להישפט בהעדרו ובנוכחותי בלבד. הנאשם מאושפז בבית חולים.

ב"כ המאשימה:

בנסיבות, מסכימה שבית המשפט יאשר את שפיטת הנאשם בהעדרו ובנוכחות הסניגור בלבד.

<#3#>

החלטה

כמבוקש.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ז חשון תשע"ג, 01/11/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

מדובר בעבירה חמורה של אי קיום צו בית משפט החותרת תחת שלטון החוק, שהינו הערך המוגן בתיק זה. ההרשעה הייתה עוד ביום 18/10/106 ובין היתר נצטווה להרוס הנאשם בנייה בשטח כולל של 244 מ"ר וזאת עד ליום 18/10/08, מאז עברו כ – 4 שנים והנאשם לא קיים את צו ההריסה ולא קיבל היתר בנייה. אני מאשרת שיש הליך להיתר להכשרת הבנייה.

ביהמ"ש מתבקש לקבוע מתחם ענישה הולם.

מדובר בעבירה של אי קיום צו ביהמ"ש בפעם הראשונה, תוך פגיעה הן בשלטון החוק והן בערך המוגן שהוא המערך התכנוני.

המתחם הענישה ההולם בתיק זה לאור נסיבות ביצוע העבירה מאסר על תנאי, קנס כספי הולם וחתימה על התחייבות.

עם זאת, אבקש להשית על הנאשם רק התחייבות כספית בצד קנס כספי הולם ומשמעותי, זאת נוכח העובדה שהנאשם לא נוכח בעת מתן גזר הדין ולא ניתן להטיל עליו מאסר על תנאי.

הסניגור טוען לעונש:

הנאשם לא עמד ב"חיבוק ידיים". בשנת 2008 הוגשה בקשה לוועדה . בוועדה היה חסר מהנדס במשך שנה וחודשיים ולכן דחינו את המשפט מספר פעמים עד שאושרה בקשתו. הוגשה תוכנית מפורטת אשר אושרה על ידי הוועדה. הוא שילם היטל השבחה. גם בגזר הדין שעבר שילם הנאשם כפל אגרה 30,000 ₪.

בכל מקרה, אנו נמצאים בפני קבלת ההיתר בטווח של חודש צפוי להתקבל היתר. הנאשם עמד בכל התנאים שהוטלו עליו לקבלת ההיתר ועכשיו הכל תלוי במאשימה.

הנאשם אדם חולה. הוא אב ל – 5 ילדים. מגיש אישורים רפואיים שמלמדים על מחלתו של הנאשם. הוא חולה בגב והוא אמור לעבור ניתוח בעוד מספר חודשים. יש לו מחלת לב ולחץ דם. הוא אמור לעבור ניתוח מעקפים בעוד מספר חודשים. אסופת המסמכים הרפואיים הוגשה וסומנה כאחד נ/1.

כמו כן, מצבו הכלכלי לא טוב. הוא מזכיר בחצי משרה בבית ספר ומרוויח משכורת נמוכה מאוד.

המצב הכלכלי גרם לדחיית קבלת ההיתר היות והוטלו עליו היטלים רבים והוא עמד בהם, קנס 30,000 ₪ והוא עמד בכל החלטות בית המשפט.

הנאשם הרס את המבנה בשטח של כ – 40 מ"ר.

אבקש להקל בקנס במידת האפשר ולהתחשב.

#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירה של אי קיום צו בית משפט, לפי סעיף 210 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

העבירה נשוא כתב האישום הינה עבירה אשר יש להתייחס אליה בחומרה נוכח העובדה שעניינה אי קיום החלטה שיפוטית, ובכך הבעת זלזול במערכת החוק והמשפט במדינת ישראל.

יובהר כי יש לראות בהפרת צו שיפוטי, שניתן מכוח חוק התכנון והבנייה, לא רק משום פגיעה בערך המוגן שהינו המערך התכנוני לפי דיני התכנון והבנייה, אלא אף משום פגיעה בערך מוגן נוסף -בשלטון החוק.

יודגש כי במקרה דנן נצטווה הנאשם ע"י בית המשפט להרוס עד ליום 18/10/08 סגירה של קומת עמודים, בשטח של כ - 90 מ"ר, וכן בניית תוספת לקומה א' בשטח של כ – 114 מ"ר ומבנה נוסף מקונסטרוקציית פלדה ופח אסכורית בשטח של כ – 40 מ"ר, אולם הנאשם לא מילא אחר הצו הנ"ל. לטובת הנאשם , עם זאת יש לציין, כי מטיעוני הסניגור בפניי עולה כי הנאשם פעל להריסת המבנה הנ"ל בשטח של כ – 40 מ"ר, ומשכך, נותרה על כנה בנייה לא חוקית אותה נצטווה הנאשם להרוס זאת בשטח של כ – 204 מ"ר.

מתחם הענישה ההולם בנסיבותיו של תיק זה, כולל בחובו עונש של מאסר על תנאי, קנס כספי הולם וחתימה על התחייבות כספית. עם זאת, נוכח העובדה שהנאשם אינו נוכח במשפטו, לא יושת על הנאשם רכיב ענישה של מאסר על תנאי, מה גם שב"כ המאשימה הסכימה בנסיבות העניין שלא להשית על הנאשם רכיב של מאסר.

לטובת הנאשם, במסגרת קביעת העונש המתאים, יש לציין את מאמציו להביא להכשרת הבנייה הלא חוקית. ודוק: מטיעוני הסניגור בפניי עולה כי הנאשם פועל בכל מאודו להכשרת הבנייה הלא חוקית, וכי היתר כדין צפוי להינתן בטווח קרוב מאוד, תוך חודש ימים.

עוד יש לציין לקולא, את נסיבותיו האישיות של הנאשם, לרבות את מצבו הכלכלי ואת מצבו הרפואי (ראה נ/1).

אשר על כן, ולאחר ששקלתי את טיעוני ב"כ הצדדים, וכן בהתחשב בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה, אני דנה את הנאשם, כדלקמן:

לתשלום קנס בסך 15,000 ש"ח או 75 ימי מאסר תמורתו.

בהתחשב במצבו הכספי של הנאשם, הנני מחליטה כי הקנס הנ"ל ישולם ב - 30 תשלומים חודשיים רצופים ושווים בסך 500 ש"ח כל אחד, וזאת החל מיום 2/12/12 ואילך.

אי עמידה באחד מתשלומי הקנס תעמיד את יתרת הקנס לפרעון מיידי.

כמו כן, הנני מורה לנאשם לחתום תוך 20 יום על התחייבות כספית בסך 18,000 ₪, או 90 ימי מאסר תמורת הסכום הנ"ל, וזאת להימנע למשך תקופה של שנתיים מביצוע העבירה בה הורשע בתיק זה.

תקופת ההתחייבות תחל בעוד חצי שנה.

במידה שלא תיחתם תוך 20 יום ההתחייבות הכספית, כאמור לעיל, יאסר הנאשם למשך 15 יום.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט"ז חשון תשע"ג, 01/11/2012 במעמד הנוכחים.

רונית בש, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/01/2012 החלטה מתאריך 16/01/12 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש לא זמין
01/11/2012 החלטה מתאריך 01/11/12 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 פרחיה יעקב סיגלית שוורץ
נאשם 1 מוחמד אבו אל היג'א עבד אל מ ח'ואלד