טוען...

גז"ד

מיכל ברק נבו31/12/2014

בפני כב' השופטת מיכל ברק נבו

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מוניר אלמסעודין

<#1#>

נוכחים

ב"כ המאשימה עו"ד מיטל סטי

ב"כ הנאשם עו"ד סימון חדד

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

ב"כ הצדדים:

הגענו להסכמה שנעתור במשותף באופן חריג למאסר על תנאי וקנס.

ב"כ המאשימה:

הטעמים להסדר המקל באופן משמעותי הם כדלהלן:

הנאשם ללא הרשעות קודמות. הנאשם ביצע את העבירה נשוא כתב האישום בהיותו בן 18 ו – 4 ימים. מדובר על אירוע מיום 17.04.07. כתב האישום הוגש בעניינו בסוף שת 2009, ולאחר מכן התיק היה אמור להתקיים בפני כבוד השופטת רביד שמונתה לבית משפט המחוזי ולא נקבע דיון במהלך יותר משנתיים בעניינו של הנאשם. הנאשם הודה בכתב האישום, חסך זמן שיפוטי יקר. בסופו של יום מדובר בסם מסוכן מסוג קוקאין, כך שלפי הפקודה ה סטטוטורית, מדובר בכמות שאיננה לצריכה עצמית. יחד עם זאת מחומר הראיות לא עלתה אינדיקציה מובהקת לכך שלא מדובר בצריכה עצמית, אלא להיפך. הנאשם נותן בדיקות שתן ונקי מזה למעלה משנה. מאז נובמבר 2013 הוא משתף פעולה בטיפול. לא נפתחו בעניינו תיקים שעניינם עבירות סמים. לאור כל האמור ולאור מכלול הנסיבות ולאור העובדה שחלוף הזמן, לא עומד לחובתו של הנאשם , ניכר כי ניתן לסיים את התיק דנן בענישה צופה פני עתיד בהתייחס לרכיב המאסר ואשר לקנס אנו עותרים לקנס של 1,500 ₪.

ב"כ הנאשם:

אני מצטרף לדברי חברתי ומודה לה על הגינותה. כל המוסיף גורע. אבקש לעניין התשלומים שיחולקו ל – 3.

הנאשם:

אני מצטער, עשיתי טעות ואני לא חוזר על טעויות כאלה, אני עכשיו נקי. את הגמילה עברתי בלוד במרכז חוסן, היום אני בבית ואין חברים שמשתמשים בסמים. אני אשמור על עצמי.

<#5#>

פסק דין

הנאשם שלפני, יליד 1989, הודה אך טרם הורשע בביצוע עבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית. זאת, לאחר שביום 17.04.07 החזיק בתוך נעליו 5.4062 גרם קוקאין.

היום הגיעו הצדדים להסכמה עונשית לפיה הנאשם יורשע, יוטל עליו מאסר מותנה וקנס.

הטעמים להסדר הם אלה: הנאשם היה בן 18 ו – 4 ימים בעת ביצוע העבירה. העבירה בוצעה לפני 7 שנים ומחצה. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה ונטל אחריות למעשיו. מאז נובמבר 2013 משתף הנאשם פעולה עם היחידה לטיפול בנפגעי סמים בלוד, ומזה שנה הוא נקי מסמים, בפעם הראשונה בחייו. כתב אישום בעניינו של הנאשם הוגש בחודש אוקטובר 2009 ולאחר שהתחלף מותב בתיק, התיק לא נקבע למותב אחר במהלך כשנתיים. לנאשם אין עבר פלילי.

אני מרשיעה את הנאשם בביצוע עבירה של החזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית, לפי סעיף 7 (א) + (ג) רישה לפוקדת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג – 1973.

שמעתי את טיעוני הצדדים ואת דברי הנאשם. בנסיבות העניין, בעיקר לאור חלוף הזמן המשמעותי והעובדה שהנאשם נקי מסמים לראשונה בחייו, מזה שנה, וכן בהתחשב בכך שאך עבר את גיל הקטינות ב – 4 ימים בעת ביצוע העבירה, נראה לי כי מדובר בהסדר סביר בנסיבות העניין והחלטתי לכבדו.

אשר על כן, אני מטילה על הנאשם את העונשים הבאים:

א. מאסר למשך ­4 חודשים, אולם הנאשם לא יישא עונש זה, אלא אם תוך 3 שנים מהיום יעבור עבירת סם מסוג פשע;

מאסר למשך חודשיים, אולם הנאשם לא יישא עונש זה אלא אם תוך 3 שנים מהיום יעבור עבירת סם שאינה מסוג פשע.

ב. קנס בסך 1,500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב- 3 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים כשהראשון בהם יחל ביום 01.02.15 ובכל אחד בחודש מהחודשים שלאחר מכן. אי עמידה באחד התשלומים, תגרור העמדת הסך כולו לפרעון מיידי;

ג. ניתן צו להשמדת הסמים.

עותק מגזר הדין יישלח לשירות המבחן.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ט' טבת תשע"ה, 31/12/2014 במעמד הנוכחים.

מיכל ברק נבו , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/12/2011 החלטה על בקשה של מאשימה 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לקבוע מועד 01/12/11 מרדכי פלד לא זמין
31/12/2014 גז"ד מיכל ברק נבו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 תמר בר-זוהר, ליטל מהלל
נאשם 1 מוניר אלמסעודין סימון חדאד