טוען...

פסק דין מתאריך 28/01/13 שניתנה ע"י חנה קלוגמן

חנה קלוגמן28/01/2013

בפני

כב' השופטת חנה קלוגמן

תובעים

1.הכשרה ביטוח בע"מ

2.יהודה בן יוסף

נגד

נתבעים

מנהרת השמש בע"מ

פסק דין

התביעה שבפניי עניינה נזקים אשר לטענת התובעים נגרמו לרכב בשעה שנכנס לניקוי במתקן שטיפה המנוהל על ידי הנתבעת בתחנת דלק ביום 18.5.09 (להלן: "התאונה").

הצדדים:

התובעת הינה חברת הביטוח שביטחה את הרכב הניזוק במועד התאונה .

התובע היה במועד הרלוונטי בעל פוליסת הביטוח על פיה בוטח הרכב והוא אף היה זה שנהג ברכב בעת קרות התאונה.

הנתבעת הינה חברה שהפעילה את מתקן השטיפה הנמצא בתחנת הדלק בה לטענת התובע שטף את רכבו.

תמצית טענות הצדדים:

לטענת התובע הוא שטף את רכבו במתקן השטיפה המנוהל על ידי הנתבעת בתחנת הדלק פז במושב קדימה. בעת שהרכב היה במתקן השטיפה נשרט הוא בגג ובחלקים אחרים מאנטנה שנתקעה במתקן. כתוצאה מכך נגרמו לרכב הנזקים המפורטים בחוות דעת השמאי שצורפה לכתב התביעה.

לטענת התובע הוא מסר על הנזק שנגרם לרכבו עוד באותו יום לעובד של הנתבעת.

תמצית טענות הנתבעת:

כתב ההגנה של הנתבעת למעשה אינו אומר דבר מלבד הכחשה מוחלטת. בדיון שהתקיים בפניי העיד מנהל הנתבעת כי לראשונה נודע לו על טענת התובע בדבר הנזק שנגרם לרכבו בעת שהיה במיתקן השטיפה רק לאחר שהתקבלה התביעה (כפי הנראה מחברת הביטוח), כשלושה חודשים לאחר קרות המקרה הנטען. לטענתו מבירור שערך מיד לאחר קבלת התביעה אצל העובד שהיה במקום באותו יום, מסר לו האחרון שלא ידוע לו על מקרה שכזה. מנהל הנתבעת אמנם הודה שאירע מקרה אחר בו נגרם נזק מאנטנה בגינו נתבע בבית משפט לתביעות קטנות, אף הדבר היה בשנת 2007 ואין לזה קשר למקרה הנדון.

דיון והכרעה:

בדיון שהתקיים בפניי העידו התובע ומנהל הנתבעת בלבד. לטענת התובע הוא הביא את רכבו לשטיפה במתקן השטיפה, ובעוד הרכב היה במתקן הוא נפגע מאנטנה שהסתבכה באותו מתקן. התובע צירף חוות דעת שמאי אלא שלפי חוות דעת השמאי הרכב נבדק ביום 8.6.09, כחודש לאחר אירוע התאונה. גם ההודעה לחברת הביטוח נשלחה רק ביום 8.6.09. לטענת התובע היה רכב נוסף שנפגע , אך לא היו לו פרטים של אותו רכב. לתובע לא היו אף הפרטים המדויקים של העובד לו מסר על הנזק מיד לאחר קרות התאונה ואף לו מסמך בכתב מאותו עובד. מנהל הנתבעת מכחיש את קרות האירוע מאחר ולפי בדיקה שערך כשלושה חודשים לאחר קרות האירוע ,ובהזדמנות הראשונה שנודע על כי קיימת טענה שכזו, לא נמצאו כל הוכחות לכך שהאירוע אכן אירע במתקני השטיפה של הנתבעת.

למעשה יש בפניי גרסה מול גרסה כאשר התובעים מטעמם לא הביאו כל ראיה נוספת אשר יכולה להוות את התוספת לעדות התובע לצורך הרמת נטל ההוכחה. גם הראיות הניטרליות, לכאורה, כמו חוות דעת השמאי לוקות בחסר לאור המועד הנקוב בהם. בדיקת השמאי נערכה כשלושה שבועות לאחר קרות התאונה וקיימת אפשרות לניתוק הקשר הסיבתי.

בנסיבות אלו אני קובעת כי התובעת לא הרימה את נטל ההוכחה ואני דוחה את התביעה. בנסיבות תיק זה אינני עושה צו להוצאות.

המזכירות תשלח העתק מפסק הדין לצדדים.

ניתן היום, י"ז שבט תשע"ג, 28 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/05/2010 החלטה מתאריך 20/05/10 שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן לא זמין
30/05/2010 החלטה מתאריך 30/05/10 שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן לא זמין
28/01/2013 פסק דין מתאריך 28/01/13 שניתנה ע"י חנה קלוגמן חנה קלוגמן צפייה