טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר

ריבה שרון01/12/2012

מספר בקשה:26

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

תובעת

נטלי רצם

נגד

נתבעות

1. מדינת ישראל

2. בית חולים קפלן

3. שירותי בריאות כללית בע"מ

4. קופת חולים מאוחדת

החלטה

. התיק נקבע לשמיעת הראיות עד גמר ולסיכומים בע"פ- ככל שהדבר יתאפשר לבית המשפט, ליום 25/6/13 החל מהשעה 09:30 לכל היום וליום 11/7/13 החל מהשעה 09:30, לכל היום.

ישיבת טרום הוכחות- תתקיים בנוכחות ב"כ הצדדים וכן התובעת ונציגים מוסמכים של כ"א מהנתבעות- ביום 2/5/13 בשעה 08:40, למשך שעה.

2. הצדדים יגישו את עדויותיהם הראשיות בתצהירים וכן תיק מוצגים, על פי לו"ז כדלקמן:

התובעת- עד ליום 1/2/13, הנתבעות- עד ליום 1/4/13. לא תינתנה ארכות. המסמכים יוגשו במקביל לתיק בית-המשפט ולצד שכנגד.

בתצהירי רופאים שטיפלו בתובעת, או באמה- ככל שיוגשו- תפורטנה עובדות בלבד, ולא יגעו בנושאים שבמומחיות רפואית, האמורים להכלל ולהידון במסגרת של חוו"ד מומחה.

מסמך אשר לא הוגש במועד, לא ניתן יהא להגישו אלא בכפוף לאישור בית המשפט, שישקול זאת רק לאחר בקשה מנומקת, הנתמכת בתצהיר.

לגבי עדים שאינם בשליטה: על כל צד להגיש במועד שנקבע להגשת תצהיריו, בקשה המלווה בתצהיר, הכוללת פירוט של תמצית עדותם ואת הסיבה לאי הגשת תצהיר מטעמם.

מסמך אשר לא יוגש במועד, לא ניתן להגישו אלא בכפוף לאישור בית המשפט, לאחר בקשה מנומקת. חרף האמור לעיל- תצהירי חוקרים יוכנו מראש ויוצגו לעיוני בפתח ישיבת טרום הוכחות ואז יוחלט אם יוגשו אחרי פרשת התביעה או לפניה.

יש להכין מראש עותקים ותמלילי קלטות, ולצרפם לתצהיר החוקר המוצג לעיון בית-המשפט. הודעות בכתב יד יש להדפיס.

3. הודעה בדבר התנגדות לחלקים בתצהירים ו/או להגשתם וסימונם כראייה של מסמכים הנכללים בתיק המוצגים של מי מהצדדים, תוגש בתוך 14 יום ממועד קבלתם, אחרת- לא תשמע. מומלץ לצדדים להגיע מראש להסכמות בדבר הגשת מסמכים, גם אם בסייגים כמקובל, וזאת כדי לייתר את הצורך בעדויות "טכניות" וכיו"ב. התנגדות מאוחרת עלולה להדחות ו/או להביא להטלת הוצאות עקב הימשכות הדיון.

4. ב"כ הצדדים ייערכו לחקירות קצרות ביותר של העדים, עד 20 דקות לעד ועד 45 דקות למומחה וכן יצטיידו בסמכויות מלאות לסיום התיק בפשרה - לפני שמיעת הראיות או אחריה.

5. כל מצהיר יתייצב לדיון. הצדדים יגישו- לא יאוחר מיום 1/3/13 (למעט ביחס למומחים- שלגביהם- ראו להלן)- בקשה מנומקת לזימון עדים, לרבות עדים שמסיבה כלשהי לא ניתן להשיג מהם תצהיר, שאם לא כן- לא תותר עדותם.

על הבקשה לכלול את שמו המלא של כל עד רלוונטי.

מובהר לצדדים כי הדיון לא ידחה באם יתברר כי הוגשה בקשה לזימון עד שאינה כוללת את שם העד או הגורם הרלוונטי וכי משום כך התייצב עד שאינו הגורם הנכון והמתאים למסירת הפרטים הנחוצים מגוף מסויים.

על צד המזמין מומחה - ליידעו כבר עתה שיש כוונה לזמנו, על מנת שישריין את התאריך ביומנו ולהזכירו את המועד אחת ל-60 יום. זאת- מתוך נסיון העבר וחשש מפני תקלות.

על צד המזמן עדים לוודא שיש אישורי מסירה 90 יום טרם הדיון שאם לא כן יטלו את ההזמנות למסירה אישית שתבוצע לאלתר.

6. זימונו של כל עד שאינו מומחה, מותנית בהפקדת הסך של 400 ₪ לכל עד ומראש בקופת בית המשפט, בד בבד עם הגשת ההזמנה, אלא אם אורה על הפקדת סכום אחר, לאחר שהבקשה לזימון עדים תובא בפני.

זימונו של רופא שאינו מומחה מטעם צד או מטעם בית המשפט- מותנה בהפקדת הסך של 1,000 בקופת בית המשפט.

זימונו של מומחה שאינו רופא מותנה בהפקדת הסך של 1,755 ₪ בקופת בית המשפט ומראש שאם לא כן,- לא יזומן.

זימונו של מומחה רפואי מותנה בהפקדת הסך של 2950 ₪ בקופת בית המשפט ומראש, שאם לא כן,- לא יזומן.

זימונו של עד המתבקש להמציא תעצ/מסמכים ואינו נדרש להתייצב- אינו מחוייב בהפקדה אך יש לכתוב זאת בהזמנה, תוך ציון המועד שעד אליו עליו ליתן את התעצ/מסמכים.

בהעדר הפקדות- העדים לא יזומנו.

פטור מהפקדת שכר עדות, כפוף לאישור בכתב מהעד, כי ענין זה הוסדר מולו ישירות וכי אין צורך בהפקדה כספית.

7. הדיון לא ידחה בגין אי התייצבות של עד כלשהו מסיבה שלא תתקבל על דעתו של בית המשפט, תצהירו של עד שלא יתייצב יוצא מהתיק, גם אם מדובר בתצהירו של בעל דין.

ושוב- על בעל-דין המבקש להגיש חוות-דעת, לזמן גם את המומחה מטעמו ולשריין עמו את מועד הדיון מיידית, כדי למנוע דחיות מיותרות .

על בעל דין המבקש לחקור עד מומחה מטעם צד אחר, או את המומחה מטעם בית המשפט- להודיע לו על כך בתוך 14 יום מקבלת חווה"ד או מהיום, לפי המאוחר.

8. פגרות בתי המשפט תבואנה במנין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי.

9. מומלץ לצדדים לשוב ולבוא בדברים ולנסות ולייתר את ההתדיינות בנסיבותיו של תיק זה ולכל הפחות להגיע להסכמות דיוניות שתקצרנה את משך ההתדיינות או תקלנה עליה.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/09/2008 החלטה על בקשה של נתבע 2 שינוי / הארכת מועד (בהסכמה) 04/09/08 הילה גרסטל לא זמין
22/11/2009 החלטה מתאריך 22/11/09 שניתנה ע"י אסתר שטמר אסתר שטמר לא זמין
31/10/2010 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לדחיית מועד הדיון בהסכמה 31/10/10 ריבה שרון לא זמין
01/12/2012 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר ריבה שרון צפייה