טוען...

החלטה מתאריך 25/12/12 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי25/12/2012

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

פאטה מקלטיה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד סיגל אלפר גוטשל

הנאשם וב"כ – עוה"ד שירה אנטין

פרוטוקול

<#3#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה

לאור האמור בתסקיר הגענו להבנה לפיה באופן חריג נסכים להארכת המאסר המותנה פעם נוספת ונבקש בנוסף להטיל על הנאשם צו מבחן וקנס כספי.

הנאשם הודה בכתב אישום בעל שני אישומים לפיהם בשנת 2009 בקניון השרון גנב מהסופר פארם בושם וכי מהחנות המשביר בקבוק בושם נוסף. הנאשם צרף את ת.פ. 16680-10-11 על פיו באפריל 2011 בסניף הסופר פארם בנתניה גנב הנאשם שני בקבוקי בושם.

לנאשם הרשעות קודמות – מוגש ומסומן ע/1.

לנאשם מאסר מותנה חב הפעלה בן 6 חודשים שהושת עליו בת.פ. 2148/03 ביהמ"ש השלום ברחובות – מוגש ומסומן ע/2 והוארך בבית המשפט השלום ראשון לציון בת.פ. 4140/05 ביום 13.11.2006 – מוגש ומסומן ע/3.

בעניינו של הנאשם הוגשו מספר תסקירים. מהתסקיר האחרון ניתן לראות על שינוי משמעותי בהליך הטיפולי אותו עובר, מוסר בדיקות נקיות. נמצא גם בטיפול רגשי ומשתף פעולה. כמו כן, הנאשם עובד שעות רבות במהלך היום והוצג בפנינו אף מכתב ממרכז המתדון בו הוא מטופל.

הנאשם שוחרר ממאסר בדצמבר 2004 ועל כן המאסר על תנאי שניתן ל-3 שנים והוארך בשנתיים חל במועד העבירה המקורית בחודש אוגוסט 2009.

בנסיבות מאוד מיוחדות של הנאשם של הליך אותו עבר, העובדה שעובד שעות רבות, במיוחד לאור העובדה המראה על שינוי משמעותי ושירות המבחן הממליץ על צו המבחן הגענו להסדר. אנו נבקש להאריך את המאסר המותנה, להשית על הנאשם קנס וכן צו מבחן.

כל הרכוש שגנב הוחזר במקום לחנויות ומשנת 2011 לא נפתחו תיקים חדשים.

ב"כ הנאשם:

מצטרפת לדברים. אנו עוסקים בעבירות רכוש מהרף התחתון. העבירות המקוריות המפעילות את המאסר המותנה הינן ישנות מאוגוסט 2009 שחלף כאמור זמן ניכר. במסגרת ההליך הנוכחי הנאשם עבר שינוי משמעותי מעבר לטיפול במתדון בו החל קודם להליך בהמלצת שירות המבחן ובעקבות מעורבותו הוא עובר הליך טיפול רגשי אותו טיפול בו לא טופל קודם לכן והוביל לעבירות נוספות.

התסקיר היום מלמד על העמקת הטיפול, על מסירות הנאשם והתבונה לאחריות שלא היו קודם לכן. מציגה מכתב ממרכז המתדון – מסומן ע/4.

כפי שנאמר גם בתסקיר וגם במכתב גם אותו שימוש נותר באופן מזדמן בסמים קלים גם הוא פסק.

הנאשם היום למעשה משקיע את זמנו בין עבודה קשה יום יומית הוא עובד כשומר באתר בניה מזה מספר שנים יום יום ללא חופשות ובזמן הפנוי הוא מקדיש לטיפול.

בנסיבות האלה, בהתחשב בטיב העבירות, חלוף הזמן וההליך הטיפולי המוצלח שעבר אני סבורה שההסדר שהוצג הולם וראוי לעודד את ההליך השיקומי ולא לפגוע בו.

לעניין הקנס מבקשת לנקוט קנס שיהלום את יכולותיו וגם הוא לא יהווה מכשול. כל הגניבות נעצרו בכך שנתפס בכף כך שנזק ממוני בפועל לא נגרם לאיש.

הנאשם:

אני מצטער על מה שעשיתי ואני אנסה להמשיך לחיות כבן אדם נורמלי.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות גניבה אשר בוצעו באוגוסט 2009. מדובר על כך שגנב בקבוקי בושם בשני המקרים. הנאשם צרף תיק נוסף ובו עבירת גניבה נוספת של שני בקבוקי בושם מחודש אפריל 2011.

הנאשם הופנה לקבלת תסקיר מטעם שירות המבחן במסגרת ההסדר. בעניינו התקבלו מספר תסקירים המצביעים על כך כי מאז שנת 2004 מקבל הנאשם תחליף סם מסוג מתדון. אף על פי כן וכפי שניתן לראות מכתבי האישום הנוכחיים, לא היה בכך כדי למנוע ביצוע עבירות נוספות. הנאשם הודה בביצוע העבירות אך התקשה לקחת אחריות ומסר כי גנב מתוך הרגל שפיתח.

תמונת מצב בעייתית זו מתחזקת לנוכח האמור בגיליון ההרשעות הקודמות המגלה כי מדובר בנאשם אשר הורשע בעבר לא פעם בעבירות דומות וכן בעבירות נוספות מתחום עבירות הרכוש, הסמים והאלימות. הנאשם אף ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה ולחובתו כיום מאסר על תנאי "חב הפעלה" למשך 6 חודשים, זאת לאחר שמאסר מותנה זה כבר הוארך בעבר.

בהתחשב בנתונים שפורטו לעיל דומה היה כי אין מנוס מהפעלת המאסר המותנה והשתת עונש מאסר בפועל, ולו בעבודות שירות. אלא שבחודשים האחרונים עלה בידי הנאשם לערוך שינוי משמעותי בהתנהלותו. מזה כחצי שנה פתח הנאשם בדף חדש במרפאת המתדון בחדרה. הוא מוסר דרך קבע, בשונה מהעבר, בדיקות שתן נקיות. שיתוף הפעולה בשיחות הטיפוליות משמעותי והגורם הטיפולי מתרשם לחיוב מהדרך שמבצע הנאשם. מזה כשנה וחצי לא נפתחו לחובת הנאשם תיקים נוספים והוא עובד דרך קבע לפרנסתו בעבודה קשה. בנסיבות אלה, ממליץ שירות המבחן על הארכת המאסר המותנה ועל הטלת צו מבחן למשך שנה. ב"כ הצדדים מצטרפים להמלצה זו תוך שהם עותרים בנוסף להטלת קנס כספי.

לאור האמור בתסקיר העדכני ובהתחשב בהליך הטיפולי המשמעותי בו השתלב הנאשם לאחרונה, בהעדר תיקים חדשים ובהתחשב בכך שהמקרים בהם הורשע אינם מרף החומרה העליון וכי לא נגרם בפועל נזק כספי לאיש, הרי שההבנה שגובשה בין הצדדים גם אם היא מקלה עם הנאשם הולמת את נסיבות מקרה מיוחד זה ועל כן אכבד את ההסדר, תוך שהקנס שיוטל ישקף את הצורך במתן מענה עונשי קונקרטי.

לאור כל האמור לעיל אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. אני מורה על חידוש תוקפו למשך שנתיים מהיום של מאסר על תנאי למשך 6 חודשים, אשר הוטל על הנאשם במקור במסגרת ת.פ. 2148/03 בבית משפט השלום ברחובות ואשר הוארך בעבר במסגרת ת.פ. 4140/05 בבית משפט השלום בראשון לציון, והכל על פי הסמכות המוקנית לי בסעיף 85 לחוק העונשין.

2. ניתן בזאת צו מבחן למשך שנה בעניינו של הנאשם ומובהר לנאשם כי אם לא יעמוד בתנאי צו המבחן, עשוי ביהמ"ש להתבקש לדון בעניינו מחדש ואף לגזור את דינו מחדש בהתאם.

3. קנס בסך 1,500 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב-3 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, החל מיום 10.2.13.

המזכירות תסרוק את המסמכים ע/1 עד ע/4.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ב טבת תשע"ג, 25/12/2012 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/09/2010 החלטה מתאריך 07/09/10 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי לא זמין
25/12/2012 החלטה מתאריך 25/12/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
25/12/2012 החלטה מתאריך 25/12/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מירית בן מיור
נאשם 1 פאטה מקלטיה שירה אנטין