טוען...

החלטה מתאריך 31/01/13 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש31/01/2013

בפני כב' השופטת רונית בש, סגנית נשיא

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון הגליל המרכזי

נגד

הנאשם

מח'ול מח'ול

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה- עו"ד בן ציון עמנואל

הנאשם – אין הופעה

הסנגור –עו"ד מח'ול שאדי

פרוטוקול

הסנגור:

מגיש יפוי כוח ישן. מתחייב להגיש תוך 45 יום יפוי כוח עדכני ולהגיש אותו לתיק ביהמ"ש, אף כי יפוי הכוח מתייחס לייצוג שלי בתיק נגד הוועדה המקומית ואני טוען שהוא אמור לחול גם על תיק זה. הנאשם הינו אסיר. אני מצהיר מפיו של הנאשם שהוא מסכים להישפט בהעדרו ובנוכחותי בלבד. מבהיר כי שוחחתי עם הנאשם עובר לדיון ולכן הבאתי את ההצהרה הנ"ל מפיו לגבי הסכמתו להישפט בהעדר.

ב"כ המאשימה:

מסכים. <#3#>

החלטה

הריני לאשר את שפיטת הנאשם בהעדרו ובנוכחות הסנגור בלבד, זאת נוכח דברי הסנגור, כאמור לעיל, ובהסכמת המאשימה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ג, 31/01/2013 במעמד הנוכחים.

כב' השופטת רונית בש

סגנית נשיא

הסניגור:

הקראתי לנאשם את כתב האישום, והוא הבין את תוכנו. והנאשם מודה בעובדות.

ב"כ המאשימה:

לאור הודאת הנאשם, אבקש להרשיעו בעבירות המפורטות בכתב האישום.

<#6#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בעובדות שבכתב האישום.

לפיכך - הנני מרשיעה את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום, עבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, ובסטייה מהיתר לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א) ו-(ב), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ג, 31/01/2013 במעמד הנוכחים.

כב' השופטת רונית בש

סגנית נשיא

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

מדובר בבניית סככה בשטח של כ -60 מ"ר ותוספת נוספת בשטח של כ-7.5 מ"ר בנסיגה מקו בניין וכן באי בניית מרחב מוגן. הנאשם עשה דין לעצמו עת שהחליט לבנות ללא היתר ובסטייה מהיתר הקיים, ובכך לקח את החוק לידיים. מדובר בללא ספק בעבירה חמורה, נפוצה החותרת תחת שלטון החוק, תוך פגיעה בערך מוגן של שלטון החוק ובמערך התכנוני של מדינת ישראל.

מתחם הענישה ההולם את מעשה העבירה הינו קנס כספי הנע בין 2,500-6,000 ₪, כפל אגרה, צו הריסה וצו התאמה לגבי הממ"ד וחתימה על התחייבות כספית תוך 30 יום. העונש הינו בהתחשב בכך שהנאשם הוא אסיר.

הסניגור טוען לעונש:

לא ידוע לי אם הוגשה בקשה לקבלת היתר או לא. אבקש להתייחס לאגרה – אם שולמה אגרה, אבקש לקזז מכל סכום שייפסק בגין האגרה את הסכומים ששולמו. אבקש ליתן ארכה לביצוע צו ההריסה לתקופה משמעותית מכיוון שאמורה להיות מוגשת בקשה להיתר. הנאשם צפוי להשתחרר עוד שנתיים. אבקש להתחשב בנאשם לעניין גובה הקנס ולפרוס אותו לתשלומים רבים. הוא משלם גם מזונות.

<#7#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, ובסטייה מהיתר, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א) ו-(ב), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

הנאשם הורשע בביצוע עבירה, אשר יש להתייחס אליה בחומרה, הן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה שיש בה משום פגיעה בשלטון החוק במדינת ישראל והן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה הפוגעת במערך התכנוני של מדינת ישראל. שני הערכים הנ"ל, הינם הערכים הנפגעים כתוצאה מביצוע העבירה במקרה שבפנינו.

ודוק: עסקינן בבניית סככה בשטח של כ-60 מ"ר ובבניית תוספת בשטח של כ-7.5 מ"ר וכן באי בניית מרחב מוגן כל זאת ללא היתר ובסטייה מההיתר הקיים כדין.

לטובת הנאשם יש לציין, כי עסקינן בנאשם המרצה עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח, דבר המקשה עליו, מטבע העניין, לפעול כנדרש להכשרת הבנייה הלא חוקית הנ"ל. לאמור לעיל יש להוסיף מטיעוני הסנגור עולה, כי בכוונת הנאשם לפעול להכשרת הבנייה הלא חוקית.

מתחם הענישה ההולם במקרה שבפנינו כולל בחובו רכיב של קנס, זאת בצד רכיבים נוספים של צו התאמה, צו הריסה, והתחייבות כספית, אשר יושתו על הנאשם, וכן סכום של כפל אגרה, בניכוי סכומים ששולמו על ידי הנאשם למאשימה, אם שולמו.

לפיכך, לאחר ששקלתי את טיעוני באי כוח הצדדים, ובהתחשב בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה, אני דנה את הנאשם, כדלקמן:

לתשלום קנס בסך 3,000 ש"ח או 15 ימי מאסר תמורתם.

בהתחשב במצבו הכספי של הנאשם , ובהיותו אסיר, ישולם הקנס ב - 20 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, בסך 150 ₪ כל אחד, וזאת החל מיום 15/3/13 ואילך.

אי עמידה באחד מתשלומי הקנס במועדו, תביא את מלוא יתרת הקנס לפרעון מיידי.

כמו כן, אני מחייבת את הנאשם בתשלום כפל אגרה בסך 4,256 ₪ בניכוי סכומים ששולמו על ידי הנאשם בגין האגרה, אם שולמו. הסכום הנ"ל ישולם במשרדי המאשימה עד ליום 31/1/14.

הריני מחייבת את הנאשם להרוס את המבנה המתואר בכתב האישום וזאת עד ליום 31/7/14 , אלא אם כן ישיג הנאשם בינתיים היתר בניה כחוק.

אני מחייבת את הנאשם בהוצאות ביצוע ההריסה וכן מצווה אני שצו ההריסה ירשם בפנקסי המקרקעין ע"י המאשימה.

כמו כן, אני מורה לנאשם לחתום תוך 45 יום על התחייבות כספית ע"ס 6,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתה, להימנע למשך שלוש שנים מביצוע עבירה בניגוד לסעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

כתב ההתחייבות הנ"ל יחתם תוך 45 יום בפני הסנגור, אשר ימציא את כתב ההתחייבות לתיק ביהמ"ש, זאת בהתחשב בכך שהנאשם אסיר. במידה ולא תיחתם ההתחייבות הכספית הנ"ל, יאסר הנאשם למשך 7 ימים.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#8#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ג, 31/01/2013 במעמד הנוכחים.

כב' השופטת רונית בש

סגנית נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/09/2010 החלטה מתאריך 06/09/10 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש לא זמין
20/01/2011 החלטה מתאריך 20/01/11 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש לא זמין
30/05/2011 החלטה מתאריך 30/05/11 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש לא זמין
31/01/2013 החלטה מתאריך 31/01/13 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון הגליל המרכזי רני גורלי
נאשם 1 מח'ול מח'ול שאדי מחול