טוען...

החלטה מתאריך 28/04/13 שניתנה ע"י רונית בש

רונית בש28/04/2013

בפני כב' השופטת רונית בש, סגנית נשיא

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון הגליל המרכזי

נגד

הנאשם

פאדי כיאל

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה- עו"ד שגית דומיין

הנאשם - נוכח

הסנגור- עו"ד הואש

פרוטוקול

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

מדובר במרפסת על עמודים בשתי קומות וכן בקירוי רעפים ובאי בניית מרחבים מוגנים, סה"כ בשטח כולל של כ -85 מ"ר. מציגה שני תצלומים – סומנו ת/1. הנאשם עשה דין לעצמו עת שהחליט לבנות ללא היתר ושלא לבנות את הממדים ובכך לקח את החוק לידיים. עד עצם היום הזה לא התקבל היתר על אף שהוגשה בקשה לקבלת היתר. מדובר בללא ספק בעבירה חמורה, נפוצה החותרת תחת שלטון החוק, תוך פגיעה בערך מוגן של שלטון החוק ובמערך התכנוני של מדינת ישראל.

מתחם הענישה ההולם את מעשה העבירה הינו קנס כספי הולם שנע בין 10,000 – 20,000 ש"ח, כפל אגרה, צו הריסה וצו התאמה לגבי הממדים, חתימה על התחייבות כספית.

הסניגור טוען לעונש:

הנאשם הודה בעובדות כתב אישום וקיבל אחריות מלאה. מדובר בבניין משותף יחד עם הוריו במכר. הוגשה בקשה לצורך קבלת היתר לבניין הקיים. הבקשה אושרה בתנאים ואני את החלטת הוועדה לגבי אישור הבקשה בתנאים – סומן נ/1. מפקח מטעם המאשימה היה בבית של הנאשם והוא בדק שהם אטמו את החדר המוגן וקיימו את תנאי החלטת הוועדה. יש סיכוי טוב לקבלת היתר ואין כל מניעה.

הנאשם נשוי ואב לשני ילדים, עובד כשכיר כאח סיעודי משתכר מסך 3,500 ₪. בנסיבות העניין ולאור העובדה כי בסופו של יום המחדל יוסר, אבקש מביהמ"ש להתחשב ולהטיל על הנאשם רק אגרה ולהפחית בגובה הקנס בהתחשב בהיותו מפרנס יחיד בשכר מינימום ולפרוס את הקנס.

<#3#>

גזר דין

הנאשם הורשע בעבירה של ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר ושימוש, ללא היתר, לפי סעיף 145 (א) וסעיף 204 (א), לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

הנאשם הורשע בביצוע עבירה, אשר יש להתייחס אליה בחומרה, הן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה שיש בה משום פגיעה בשלטון החוק במדינת ישראל והן נוכח העובדה שעסקינן בעבירה הפוגעת במערך התכנוני של מדינת ישראל. שני הערכים הנ"ל הינם הערכים הנפגעים כתוצאה מביצוע העבירה במקרה שבפנינו.

ודוק: עסקינן בבניית מרפסת על עמודים בשתי קומות ובקירוי גג רעפים, כמו גם עלייה לגג רעפים, זאת בשטח כולל של כ-85 מ"ר, וללא היתר כדין, וכן עסקינן באי בניית מרחבים מוגנים, זאת בסטייה מההיתר שניתן כדין למבנה.

לטובת הנאשם יש לציין את מאמציו להביא להכשרת הבנייה הלא חוקית.

יצוין, כי הנאשם הגיש בקשה להכשרת הבנייה, אשר אושרה בתנאים (ראה נ/1).

לאמור לעיל יש להוסיף כי מטיעוני הסנגור בפניי עולה, כי אין כל מניעה להכשרת הבנייה הלא חוקית בטווח הנראה לעין.

מתחם הענישה ההולם במקרה שבפנינו כולל בחובו רכיב של קנס, זאת בצד רכיבים נוספים של צו הריסה, צו התאמה, חתימה על התחייבות כספית וכן סכום של כפל אגרה או אגרה.

לטובת הנאשם, במסגרת קביעת העונש המתאים יש לציין את נסיבותיו האישיות, ובמיוחד את מצבו הכלכלי. בנקודה זו אוסיף כי הנאשם מפרנס את משפחתו משכר מינימום.

לפיכך, לאחר ששקלתי את טיעוני באי כוח הצדדים, ובהתחשב בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה, אני דנה את הנאשם, כדלקמן:

לתשלום קנס בסך 9,000 ש"ח או 45 ימי מאסר תמורתו.

בהתחשב במצבו הכספי של הנאשם , ישולם הקנס ב -20 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, בסך 45-₪ כל אחד, וזאת החל מיום 2/6/13 ואילך.

אי עמידה באחד מתשלומי הקנס במועדו, תביא את מלוא יתרת הקנס לפרעון מיידי.

כמו כן, אני מחייבת את הנאשם בתשלום כפל אגרה בסך 4,961₪. הסכום הנ"ל ישולם במשרדי המאשימה עד ליום 28/4/14. ברם במידה ויינתן היתר כדין לבנייה נשוא כתב האישום תוך 6 חודשים מהיום, אזי יישא הנאשם בתשלום סכום האגרה בלבד.

הריני מחייבת את הנאשם להרוס את המבנה המתואר בכתב האישום וזאת עד ליום 28/4/14, אלא אם כן ישיג הנאשם בינתיים היתר בניה כחוק.

יובהר, כי לגבי המרחבים המוגנים ניתן בזה צו התאמה, לפיו על הנאשם להתאים את הבנייה הנ"ל להיתר הקיים כדין, זאת עד ליום 28/4/14.

אני מחייבת את הנאשם בהוצאות ביצוע ההריסה וכן מצווה אני שצו ההריסה ירשם בפנקסי המקרקעין ע"י המאשימה.

כמו כן, אני מורה לנאשם לחתום היום על התחייבות כספית ע"ס 12,000 ₪ או 60 ימי מאסר תמורתה, להימנע למשך שלוש שנים מביצוע עבירה בניגוד לסעיף 204 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה - 1965.

כתב ההתחייבות הנ"ל ייחתם היום , שאם לא כן יאסר הנאשם למשך 15 יום.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ח אייר תשע"ג, 2013-04-28 במעמד הנוכחים.

כב' השופטת רונית בש

סגנית נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/02/2011 החלטה מתאריך 13/02/11 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש לא זמין
17/03/2013 החלטה מתאריך 17/03/13 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
28/04/2013 החלטה מתאריך 28/04/13 שניתנה ע"י רונית בש רונית בש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון הגליל המרכזי רני גורלי
נאשם 1 פאדי כיאל עבדאלסלם הואש