טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס29/06/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

קשר ליס א קאר (1988) בע"מ

נגד

הנתבעת

לימור זהר באמצעות הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

מונחת בפני תביעה, שעניינה תאונת דרכים, אשר אירעה ביום 3.4.09 ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, בין רכב התובעת מסוג יונדאי אקסנט נושא מספר רישוי 86-156-62 ובין רכב הנתבעת נושא מספר רישוי 84-730-60 (להלן: "התאונה"). אין חולק כי אירעה התאונה, אך יש חולק באשר לנסיבות התרחשותה. בתום הדיון בתביעה, לאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הסמיכו באי כוח בעלי הדין את בית המשפט לפסוק את הדין על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, זאת לאחר שהובהר לצדדים את המשמעות הנובעת מכך.

לאחר ששמעתי את העדויות ובחנתי את הראיות, ובשים לב לנסיבות קרות התאונה ומוקדי הנזק בכלי הרכב, הגעתי לכלל מסקנה, כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה רובצת לפתחו של נהג רכב הנתבעת, מר יורם כהן. מן הראיות עולה, כי רכב התובעת הוסע כדין ברחוב קינג ג'ורג' מכיוון מערב למזרח. או-אז, נהג רכב הנתבעת, אשר נסע מאחוריו, החל בעקיפה אגרסיבית של רכב התובעת מצדו השמאלי. נהג רכב הנתבעת לא הצליח להשלים את העקיפה, זאת מכיוון שאוטובוס ציבורי הוסע בנתיב הנגדי ולא אפשר לו לסיים את העקיפה בבטחה. נהג רכב הנתבעת ניסה לחזור לנתיב, אך לדאבון לב, עשה זאת ללא הצלחה ופגע ברכב התובעת בצדו השמאלי. נהג רכב הודה בעדותו כי ביצע את העקיפה באגרסיביות נוכח נסיעה איטית של רכב התובעת. לטעמי, התאונה התרחשה בצהרי יום שישי ברחוב מרכזי וסואן בתל-אביב בעיקר לנוכח החלטתו הפזיזה של נהג רכב הנתבעת לצאת לעקיפה של רכב התובעת. תקנה 47 (ד) לתקנות התעבורה, התשכ"א – 1961, קובעת בנדון זה כדלקמן:

"נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של רכב אחר, וללא הפרעה אחרת לתנועה מכל כיוון שהוא."

אני סבורה כי נהג רכב הנתבעת עקף את רכב התובעת בצורה מסוכנת ופזיזה בניגוד לתקנות התעבורה ומכאן אני זוקפת לחובתו את מלוא האחריות לגרם התאונה.

לעניין הנזק אשר נגרם לרכב התובעת, ראיתי לקבל את חוות דעת שמאי רכב התובעת, מר שמואל מאירוביץ', במלואה ובכלל זה את הנזק למראת הרכב. אדגיש, כי הרכב נבדק ביום 21.4.09, קרי כ- 18 יום לאחר קרות התאונה וכן כי מוקדי הנזק ואופיים מתיישבים היטב עם תרחיש התאונה כפי שתואר לעיל.

נוכח האמור לעיל, אני מחייבת את הנתבעת, באמצעות הפניקס חברה לביטוח בע"מ, לשלם לתובעת, סך של 4,344₪, בתוספת הפרשי הצמדה כחוק מיום 20.5.15 ועד ליום התשלום המלא בפועל. כמו כן תשלם הנתבעת, באמצעות הפניקס חברה לביטוח בע"מ, את אגרת בית משפט בסך ששולם, שכר עדי התובעת, כפי שנפסק בדיון ושכ"ט עו"ד בסכום של 1,500₪. הסכום הכולל ישולם בתוך 30 ימים.

הפניקס חברה לביטוח תישא בשכר העד מטעמה, כפי שנפסק בדיון.

נוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

ניתן היום, כ"ג סיוון תשע"ו, 29 יוני 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/06/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 קשר ליס א קאר (1988) בע"מ רוית גיא-דרור
נתבע 1 לימור זהר משה רבי