טוען...

פסק דין מתאריך 07/11/12 שניתנה ע"י עדי סומך

עדי סומך07/11/2012

בפני

כב' הרשם בכיר עדי סומך

תובעים

אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ

נגד

נתבעים

ניר אלפונטה

פסק דין

לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים שהוצגו בפניי בדיון, ובשים לב להסכמת הצדדים, על דרך הפשרה, ומכח סמכותי לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב[ התשמ"ד-1984, ראיתי מקום לקבוע כי האחריות לתאונה חלה על הנתבע 1 , בניכוי 25 אחוזים בגין אשם תורם אותו אני מחיל על הנהג מטעם התובעת.

באשר לשאלת זהות הנהג מטעם התובעת, לא התרשמתי כי ניתן להגיע למסקנה חותכת כי הנהג שהעיד היום בפניי אינו הנהג אשר נהג ברכב התובעת. ראשית, טענה מסוג מהווה הרחבת חזית שכן היא לא בא זכרה במסגרת כתב ההגנה כי במסגרת הדיון היום לראשונה. שנית ואף לגופם של דברים, הסתמכותה בדיון היום של ב"כ הנתבע על דברים שנכתבו בכתב יד ע"ג טופס ההודעה של התובעת בידי אדם בשם ניר בנוגע לתאונה, אינה מלמדת כי זהו הנהג שנהג ברכב בעת התאונה אלא להיפך הגמור היות ומר ניר רשם כי אינו יודע דבר על התאונה. עסקינן בחילופי דברים טבעיים של מי מטעם התובעת ע"ג טופס ההודעה לצורך בירור פרטי התאונה ולכן הרישום על גבי הטופס מוחזק כרישום נכון. בנסיבות, יכול והייתי מגיע למסקנה שונה אילו נכתב להיפך. שלישית, אמינה עליי עדותו של העד מטעם התובעת כי לאחר התאונה העביר את פרטי התאונה לאמו וזו העבירה אותם לחברת ישראכרט בה היא עובדת ומכאן ואילך הסתיים תפקידו. לא מצאתי כל עילה מצידה של התובעת או מצד מי מטעם הנהג הנכון כביכול לשבש את פרטי הנהג שנהג ברכב בעת התאונה ולהעיד במקומו עד אחר שהינו קצין בצה"ל, המודע בוודאי היטב למשמעותם הפלילית של הדברים אילו התברר אחרת.

רביעית, אמרתו של הנתבע בעמ' 4, שורות 16-17 לפרוטוקול הדיון כי מדובר היה בבחור צעיר עם זקן ובעל מבטא צרפתי, אינה עומדת לבדה לנוכח המסקנות אליהן הגעתי לעיל ואולם גם התרשמתי כי מאמרה זו לא נאמרה על ידו בביטחה, מתוך גמירות דעת מלאה וניכר כי הוטמע בה ספק מה. יוזכר כי זו נאמרה מתוקף שאלה שנשאל הנתבע במסגרת העדות הראשית על ידי באת כוחו בסיפא עדותו ולא באופן עצמאי. ניתן היה לצפות כי מי אשר החלטי בעמדתו כי האדם אותו ראה אך לפני דקות באולם בית המשפט אינו מי אשר התנגש בו, והגם חלוף מספר שנים, יציין זאת בפתח עדותו ומבלי שישאל על כך כלל.

על יסוד האמור, אני מורה לנתבע לשלם לתובעת סך של 5,435 ₪ בצירוף שכ"ט עו"ד ע"ס 1,200 ₪, וכן אגרת בית משפט ששולמה עם פתיחת התיק בסך 337 ₪.

הסך האמור ישולם בתוך 30 ימים, שאם לא כן, ישא הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל.

המזכירות תשלח את פסק הדין בדואר לצדדים.

ניתן היום, כ"ב חשון תשע"ג, 07 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/08/2010 החלטה על בקשה של תובע 1 ייצוג - שינוי/ שחרור/ החלפת כתובת 30/08/10 חאג יחיא לא זמין
07/11/2012 פסק דין מתאריך 07/11/12 שניתנה ע"י עדי סומך עדי סומך צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ עמירם כהן
נתבע 1 ניר אלפונטה רוית גיא-דרור