טוען...

פסק דין מתאריך 25/04/13 שניתנה ע"י חנה קיציס

חנה קיציס25/04/2013

בפני

כב' השופטת חנה קיציס

תובעים

מנהל מקרקעי ישראל -

נגד

נתבע

דוד סלע

פסק דין

1. הנתבע הוא חוכר של המקרקעין הידועים כגוש 8211 חלקה 17 וכן גוש 8282 חלקה 1 בבית יצחק ( להלן: ה"מקרקעין") וזאת בהתאם לחוזה חכירה שנחתם בינו לבין התובע ביום 12/2/01.

2. התובע הגיש תביעה לצו מניעה, אשר יאסור על הנתבע להשתמש בחלקה שימוש שאינו חקלאי וצו להריסת מבנים שנבנו במקרקעין.

3. בדיון מיום 24/4/13 הודיע ב"כ הנתבע כי הופסקו מרבית השימושים שאינם חקלאיים והוא מסכים כי יינתן צו מניעה מידי למעט באשר למבנה המסומן ה' במפת המדידה , נספח 2 לכתב התביעה. ב"כ התובע הודיע כי התביעה להריסה שהוגשה על ידו מתייחסת למבנים המסומנים ה' ו-ו' במפת המדידה וב"כ הנתבע השיב כי הוא מסכים להריסת מבנים אלו תוך שהוא מבקש לדחות את מועד ביצוע הצו.

4. שני הצדדים טענו בעניין זה; ב"כ התובע ציין כי זמן ההכשרה למבנה זה צריך לעמוד לכל היותר על 12 חודשים. ב"כ הנתבע ציין כי ניתן להסדיר את הבניה, התובע החל בהליך אל מול הועדה המקומית אך התובע כמנהל המקרקעין מערים קשיים על הנתבע ומציב דרישות מופרכות כתנאי לחתימתו ועל כן יש לתת לנתבע ארכה של 24 חודשים לפחות.

5. מבנים ה' ו-ו' הינם בית מגורים (ה') וגגון שנבנה בצמוד לו (ו'). אין מחלוקת כי מבנים אלו נבנו ללא היתר ולפני שנים לא רבות. הנתבע מפרט בתצהירו כי מדובר בבית שני בנחלה וכי באפשרותו להכשירו. התובע מציין בסיכומיו כי פנה לוועדה המקומית לתכנון ולבניה והוא פועל להכשרת הבניה. עוד הוא טוען בתצהירו כי כאשר פנה לתובע בבקשה להכשיר את המבנה הוחזרו לידיו ביום 3/4/12 התכניות ללא חתימה בין היתר בנימוק כי קיימות "בנחלה חריגות בניה המהוות מבני מגורים ללא אישור ומבנים לא בשימוש אך לא מאושרים. יש לפנות המבנים או להסדירם בהתאם לנהלי המינהל במידה וניתן להסדירם" (נספח א' לתצהיר הנתבע).

6. מחד טוען המינהל בפני התובע כי לא יחתום על התכניות מאחר וקיימים מבנים נוספים שאינם מוסדרים, ומאידך מהאסמכתאות שבפני עולה כי אין מבנים נוספים אותם יש להרוס והשימוש החורג בנכס נפסק. בנסיבות אלו יש לתת לתובע פרק זמן מספק לפעול להכשרת הבניה כאשר בין היתר עליו לשכנע את נציגי התובע כי הנימוק לדחיית בקשתו אינו תואם את המציאות הקיימת במקרקעין כיום.

לפיכך יש לקבוע כי צו ההריסה /איסור השימוש ידחה לתקופה של 16 חודשים.

7. לאור האמור, נקבע כדלקמן:

א. ניתן צו האוסר על הנתבע להשתמש במבנים ז' וט' למפת המדידה נספח ב' לשימוש שאינו חקלאי כמו כן נאסר כל שימוש שאינו תואם את הוראות הסכם החכירה מיום 12/2/01.

ב. ניתן צו המורה לנתבע להרוס את המבנים המסומנים "ה" ו"ו" במפת המדידה וכן האוסר עליו להשתמש במבנים אלו שימוש שאינו תואם את הוראות הסכם החכירה. הצו יכנס לתוקפו בעוד 16 חודשים מהיום.

8. לא מצאתי מקום לפסוק לתובע הוצאות כאשר נטען כי יש להרוס מבנים נוספים בחלקה והנתבע נאלץ להוציא ממון בכדי לשכנע את התובע כי מבנים אלו נבנו עוד לפני כ-60 שנה.

ניתן היום, ט"ו אייר תשע"ג, 25 אפריל 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/04/2013 פסק דין מתאריך 25/04/13 שניתנה ע"י חנה קיציס חנה קיציס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מנהל מקרקעי ישראל - אילן שרקון
נתבע 1 דוד סלע מנשה עפרי