טוען...

החלטה על תגובת כנ"ר

עינת רביד10/05/2016

מספר בקשה:7

בפני

כבוד השופטת עינת רביד

בעניין

בנימין ניקסון- החייב

נגד

משיבים

עו"ד רן מסיקה- נאמן

כנ"ר

החלטה

לפני בקשת הנאמן מיום 14.1.16, לביטול ההליך משום שהחייב אינו מקיים כלל את חובותיו בהליך, אינו משלם את תשלומיו החודשיים וצבר חוב פיגורים משמעותי בגין אי תשלום 47 חודשים, ואף אינו מגיש דוחות מאז אוקטובר 2010. עוד ציין כי החייב לא המציא את ההודעה על צו הכינוס לנושיו.

בהתאם להחלטת ביהמ"ש מאותו יום נדרשה תגובת החייב . החייב הגיב ביום 22.2.16 וטען כי אין לו עבודה וכי הוא מבקש להקטין את תשלומו החודשי. עוד ציין כי הוא אב לקטינה אחת. כמו כן התחייב להמציא לנושיו לאחר שתומצא לו רשימת הנושים.

ביום 23.2.16 הוגשה תשובת הנאמן ובה דחה את טענות החייב וציין כי התנהלותו מהווה זלזול בהליך, כי אינו משלם את תשלומיו וממשיך בכך ואף לא צירף לתגובתו מסמכים שכתב שצירף. בהתחשב בכך חזר הנאמן על דרישתו לביטול ההליך.

החייב הגיב גם לתגובה זו וצירף לתגובתו שני דוחות וביקש כי ההליך יוותר על כנו.

הכנ"ר הסכים עם עמדת הנאמן וציין כי כעת עומד חוב הפיגורים על 58 תשלומים שלא שולמו, כאשר גם בתקופה שלאחר הגשת בקשת ביטול ההליך לא קיים החייב את חובת התשלומים הסדירים, ובכך יש זלזול בוטה וניצול לרעה של ההליך.

לאחר שנתתי דעתי לאמור בתגובות שבפני, ובשים לב למחדלי החייב בקיום חיוביו על פי ההליך מצאתי להורות על ביטולו.

החייב אינו משלם תשלומיו לקופת הכינוס מזה זמן רב , צבר חוב פיגורים משמעותי בסך 29,000 ₪ (58 תשלומים) ואף לא הגיש דוחות כספיים כנדרש וזאת במשך שנים. התנהלות כזו בהליך לוקה בחוסר תום לב וניצול לרעה .

לא למותר לציין כי הגשת דוחו"ת היא חובה וחיוב משמעותי. ביצוע חיוב זה באופן תקין (דוחו"ת מפורטים ומגובים באסמכתאות בזמן אמת) הוא שמאפשר לבעל התפקיד להתחקות אחר מצבו של חייב. ככל שחייב אינו מקיים את החיוב האמור, דין ההליך להתבטל גם אם היה משלם באופן תקין וסדור, אך הוא אינו עושה אף זאת.

אשר על כן צו הכינוס מיום 15.2.10 מבוטל ועימו צו עיכוב ההליכים .

ההגבלות שבצו הכינוס מבוטלות כאשר צו עיכוב יציאת החייב מן הארץ יבוטל ביום 10.6.16.

ניתנה היום, ב' אייר תשע"ו, 10 מאי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/02/2010 צו כינוס חגי ברנר לא זמין
15/02/2010 הוראה למשיב 3 להגיש תשובה לצו חגי ברנר לא זמין
10/05/2016 החלטה על תגובת כנ"ר עינת רביד צפייה