טוען...

פסק דין מתאריך 30/11/12 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג

יסכה רוטנברג30/11/2012

בפני

כב' השופטת יסכה רוטנברג

תובעת

דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ

נגד

נתבעים

1.דורי חג'ג'

2.כלל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

התביעה יסודה בנזקים שנגרמו לרכב התובעת בתאונה נשוא התביעה, בה היו מעורבים רכב התובעת ומשאית הנתבעים.

נהג רכב התובעת העיד שהוא יצא ממקום עבודתו בטלרד, פנה ימינה והמשיך בנסיעה לכיוון צומת T המצויה במרחק של 50 – 60 מ' מהפנייה. הוא נהג רכבו בנתיב הימני, ובנתיב השמאלי ראה משאית ארוכה הנוסעת לאיטה לכיוון אותו צומת, אך מבלי לאותת. הוא לא ידע לאן מועדות פניה. הוא התקרב לצומת ועצר עצירה מוחלטת לקראת פנייה ימינה, מאחר והמשאית הסתירה לו את שדה הראייה. לפתע החלה המשאית לפנות ימינה, ופגעה ברכבו בצידו השמאלי קדמי. להבנתו, נהג המשאית לא הבחין ברכב העומד, וזה יסוד התאונה.

נהג המשאית העיד שהתאונה אירעה עוד לפני הצומת. לדבריו, גם המשאית יצאה מאותו מקום עבודה, ופנתה ימינה לכיוון צומת ה – T. המשאית ביצעה פנייה רחבה תוך שהיא סוטה לנתיב השמאלי במגמה להתיישר לאחר מכן לנתיב הימני. בעוד המשאית מצויה בזווית אלכסונית בין שני הנתיבים, פגע בה רכב התובעת בגלגל הקדמי. לדבריו, נהג הרכב הפרטי, ניסה להספיק לעקוף מימין את המשאית הנוסעת, וכך אירעה התאונה.

עולה, אם כן, ששני הצדדים טוענים שעובר לתאונה היתה המשאית בנתיב שמאלי והפרטית בנתיב ימני, והתאונה אירעה שעה שהמשאית עברה מנתיב שמאלי לנתיב ימני. המחלוקת היא אם התאונה אירעה בצומת עצמה, כטענת התובעת, או לפני הצומת, כטענת הנתבעים, ואם בעת התאונה היה רכב התובעת בעמידה, כטענת התובעת, או אם רכב התובעת ניסה ל"הידחף" לפני המשאית החוזרת לנתיב הימני, כטענת הנתבעים.

בחנתי את העדויות והמסמכים, והגעתי למסקנה שהתובעת לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכיח גרסתה. כאמור, נהג רכב התובעת טוען כי עובר לתאונה הוא כבר הגיע לצומת, עמד והמתין כדי לפנות ימינה. אלא שבהודעתו הכתובה, שני עניינים אלו, שהם לב המחלוקת, אינם נזכרים. לא נכתב שהרכב היה בעצירה, וגם לא נכתב שהתאונה אירעה בצומת. משמע, לא רק שהעדות אינה תואמת לכתוב, אלא שהגרסה הכתובה תומכת דווקא בגרסת נהג המשאית.

לאור האמור, התובעת לא הוכיחה תביעתה. יתכן, ולאור עדות נהג המשאית לפיה הוא לא הבחין ברכב התובעת עד לפגיעה, היה מקום לייחס לו אשם תורם. עם זאת, אין מקום לבסס עילה לתביעה על יסוד אשם תורם זה.

לאור האמור התביעה נדחית. התובעת תישא בהוצאות ב"כ הנתבעים בסך של 1,800 ₪ שישולמו בתוך 30 יום מהיום.

המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.

ניתן היום, ט"ז כסלו תשע"ג, 30 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/11/2012 פסק דין מתאריך 30/11/12 שניתנה ע"י יסכה רוטנברג יסכה רוטנברג צפייה