טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש עדויות

יעל אילני14/07/2013

לפני כבוד השופטת יעל אילני, סגנית נשיאה

התובעת אנה מקרוב

נגד

הנתבעים

1. מדינת ישראל

2. בית חולים השרון

3. ד"ר אליהו שמש

החלטה

התובעת מבקשת לתקן את תביעתה, שעילתה רשלנות רפואית, ולצרף חוות דעת רפואית ערוכה בידי פרופ' משה מיכוביץ במקום חוות הדעת שצורפה לכתב התביעה המקורי שנערכה על ידי פרופ' אלכס דנבר.

הצורך בהגשת חוות דעת עלה בעקבות מחלתו של המומחה פרופ' דנבר שבגינה הוא אינו יוכל להתייצב לחקירה על חוות דעתו.

נראה כי אין חולק שעקב מצבו הרפואי לא יוכל פרופ' דנבר להיחקר על חוות הדעת שערך, כפי שעולה מתצהיר שהוגש בתמיכה לבקשה ומהמסמך הרפואי שצורף לו.

בנסיבות אלה ביקשה התובעת תחילה להגיש חוות דעת חלופית במקום חוות הדעת שערך פרופ' דנבר. הנתבעים השאירו את הבקשה לשיקול דעת בית המשפט תוך הסתייגות מהרחבת חזית ושמירה על כל טענותיהם לרבות טענת התיישנות.

משהוגשה חוות הדעת ולאור טענות הנתבעים כי יש בחוות הדעת החדשה טענות חדשות שלא נטענו בחוות דעתו של פרופ' דנבר, הגישה התובעת בקשה לתיקון כתב התביעה בדרך של צירוף חוות הדעת של פרופ' מיכוביץ על כל הנטען בה.

הנתבעים 2-3 מתנגדים לבקשה. לטענתם אין לאפשר לתובעת להעלות טענות חדשות, טענות המהוות למעשה את עילת התביעה, בשלב זה של ההליך ולאחר שהוגשו כבר ראיות הצדדים. לטענת הנתבעים יהיה בכך משום היפוך בסדר הבאת הראיות.

ראשית אציין כי איני מוצאת ממש בטענות הנתבעים בדבר שיהוי בהגשת הבקשה ובדבר העדר תצהיר מספק בתמיכה לה. הצורך בהגשת חוות דעת התעורר בעקבות מחלת המומחה, והתצהיר שצורף בתמיכה לבקשה מספק.

לגופו של עניין, ששוכנעתי כי התרת התיקון נחוצה לבירור השאלות האמיתיות שבמחלוקת, כשהשאלה העיקרית שבמחלוקת היא הטיפול הרפואי בתובעת והאם נפלו בו כשלים אם לאו.

לא ניתן לצפות כי המומחה החלופי יחזור במדויק על חוות דעתו של המומחה הראשון וגם אם העלה טענות נוספות או אחרות ביחס לאותו טיפול רפואי אני סבורה שאין למנוע מהתובעת להעלותן על מנת להוכיח באמצעותן את תביעתה (ר' רע"א 6098/92 זכאי נטלי נ' מדינת ישראל (פורסם בנבו, מיום 25.7.93)).

לא נעלם מעיני השלב המתקדם של ההליך בו התבקש התיקון, לאחר שהוגשו ראיות הצדדים. למרות זאת, בהינתן כי המצהירים מצהירים על עובדות, ומשתינתן לנתבעים אפשרות להשיב בחוות דעת, בעדויות ובראיות אחרות, לכל טענות כתב התביעה המתוקן, ולהשלים את ראיותיהם בהתאם, הרי שיש בכך כדי לרפא באופן מלא את הפגיעה האפשרית לכאורה בהגנתם.

אשר על כן אני מתירה תיקון כתב התביעה כמבוקש.

הנתבעים רשאים להגיש כתבי הגנה וכן חוות דעת משלימות עד ליום 1.10.13.

בנוסף,

ככל שיש צורך תשלים התובעת את ראיותיה עד ליום 1.11.13.

הנתבעים ישלימו ו/או יתקנו את ראיותיהם עד ליום 1.12.13.

הדיון הקבוע ליום 27.10.13 נדחה לקדם משפט לאחר תצהירים ליום 16.12.13 בשעה 8:30.

המזכירות תעדכן את המועד ביומני ותשלח העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ז' אב תשע"ג, 14 יולי 2013, בהעדר הצדדים.

C:\Documents and Settings\yoavbr\Desktop\אילני חדש.JPG

יעל אילני, שופטת

סגנית נשיאה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/07/2013 הוראה לתובע 1 להגיש עדויות יעל אילני צפייה
06/01/2015 החלטה על בקשה מטעם התובעת מוגשת בהסכמה יעל אילני צפייה
28/06/2015 החלטה על הודעה מטעם הנתבעים 3 ו-4 יעל אילני צפייה
12/07/2015 החלטה על תגובה מטעם התובעת יעל אילני צפייה
20/01/2016 החלטה שניתנה ע"י יעל אילני יעל אילני צפייה
06/11/2016 החלטה שניתנה ע"י יעל אילני יעל אילני צפייה