טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה להקטנת התשלום החודשי 24/09/12

ישראלה קראי-גירון24/09/2012

בקשה מס' 5

בפני

כב' השופטת ישראלה קראי-גירון

מבקשת

סיגלית מונטי

נגד

משיבים

1. כונס נכסים רשמי מחוז חיפה

2. אופיר פדר (מנהל מיוחד)

החלטה

בקשה להפחתת צו תשלומים

לאחר עיון בבקשה על נספחיה, נוכח עמדת הנאמן ובהעדר עמדת ב"כ הכונ"ר ,שנחשב כמסכים בנסיבות אלו לעמדת הנאמן, שוכנעתי כי אין מקום להעתר לבקשה, במיוחד לאור התנהלות החייבת בהליך.

מבקשת החייבת ניתן להבין כי מצבה הכלכלי והאישי והיא נאלצת לטפל באחותה החולה ואולם עובדה זו נידונה ונלקחה בחשבון עובר למתן פסק דין בענינה בו נקבע תשלום חודשי פחות בהרבה מההכנסה הפנויה הקימת לתא המשפחתי על פי טענות הנאמן.

כעולה מעמדת הנאמן לחייבת פיגורים בתשלומים לקופת הכינוס הנמשכים זה זמן רב וכמו כן היא אינה מגישה דוחות כנדרש , אינה ממציאה מסמכים נדרשים ואינה מקימת חובותיה להליך. חוסר שיתוף פעולה זה מונע יכולת בעלי התפקיד להעריך את מצבה הכלכלי של החייבת לאשורו , לכנס נכסיה ולעבד תכנית פעולה עבור החייבת לצורך הפקת המירב מן ההליך אליו נכנסה החייבת על פי בקשתה.

חוסר שיתוף הפעולה מצידה של החייבת בכל הנוגע להגשת דוחות אודות הכנסות והוצאות מאיין את יכולת בעלי התפקיד ובית משפט לבדוק נכונות טענות החייבת ולהעתר לבקשה.

המבקשת נכנסה לבקשתה להליך פשיטת רגל במטרה לשנות את מסלול חייה ולאפשר לעצמה ולבני ביתה מסלול בו מחד תעמוד בהתחבויותיה השונות ותחזיר כספים לגורמים אליהם התחייבה לעשות כן ומאידך אלו יאפשרו לה ולמשפחתה לקיים את שגרת חייהם מבלי שנושים שונים יעסיקו אותם בהליכים משפטיים שונים בכל רגע נתון.

משזכתה המבקשת להכנס בשערי ההליך ואף נמצאה ראויה להכרזה כפושטת רגל, ראוי היה כי תוכיח מחוייבותה להליך זה הן באמצעות עמידה בצו התשלומים והן באמצעות הגשת דוחות חודשיים כנדרש והן באמצעות מיצוי פוטנציאל ההשתכרות של התא המשפחתי.. התנערות המבקשת מחובותיה אלו מעלה שאלות קשות בנוגע לתום ליבה. כאמור , אי הגשת דוחות חודשיים מקשה על בעלי התפקיד כמו גם על בית משפט זה לבחון לגופו של ענייו את התנהלות המבקשת ומסכלת את היכולת להעריך נחיצותו של הליך פשיטת הרגל בעניינה. על אלו יש להוסיף את חוסר מימוש פוטנציאל השתכרותם של החייבת ובעלה, אף בנסיבות חייהם המתוארות בבקשה. אין להתעלם גם מטענות המנהך המיוחד כי לאור קיומה של עזרת עובד זר לאחות החייבת יכולים החייבת ובעלה להשתלב במעגל העבודה. כן עולה מבקשת החייבת כי היא מחזירה מהכנסות התא המשפחתי הלוואה בסך חודשי של 2000 ₪.

בשלב זה, לאור החומר המונח בפני, ומיעוט הראיות התומכות בטענות החייבת שוכנעתי כי אין להענות לבקשה.

תשומת לב המבקשת לסיפא עמדת המנהל המיוחד נוכח כוונתו להגיש בקשה לביטול הליך פשיטת הרגל בעניינה ככל שלא תסיר מחדליה תוך 30 יום מהיום.

לצורך סיוע לחייבת בפרעון חובות העבר אני מורה כי החייבת תפרע חוב העבר בתשלומים לשיעורין בסך 500 ₪ כל אחד אשר יצטרפו לתשלום החודשי אותו היא משלמת החל מחודש נובמבר 2012.

היה ולא תגיש החייבת דוחות בתוך 0 יום ממועד המצאת החלטה זו ותמציא המסמכים הנדרשים יהיה בכך ויתור על הצורך בהמשך ההליך.

ככל שהחייבת תפעל כאמור תוגש הודעה מתאימה לתיק בית משפט.

היה ולא יוסרו המחדלים – בפני בעלי התפקיד תהא שמורה האפשרות להגיש כל בקשה מטעמם.

החלטה זו נתנה בפועלי כרשמת.

ניתנה היום, ז' תשרי תשע"ג, 23 ספטמבר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/02/2010 החלטה מתאריך 11/02/10 שניתנה ע"י רבקה פוקס רבקה פוקס לא זמין
03/05/2010 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה למתן החלטה 03/05/10 רבקה פוקס לא זמין
13/09/2010 החלטה על בקשה של משיב 1 כללית, לרבות הודעה תגובת ב"כ הכונ"ר 13/09/10 רבקה פוקס לא זמין
24/09/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה להקטנת התשלום החודשי 24/09/12 ישראלה קראי-גירון צפייה
10/03/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה תסקיר משלים ובקשה לביטול הליכים 10/03/13 ישראלה קראי-גירון צפייה