טוען...

הוראה למאשימה 1 להגיש הגשת סיכומים

משה אלטר13/09/2012

בפני כב' השופט משה אלטר, סגן נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים

1. יבגני סליוטיו

2. אלון פלד (בוטל לאיתור)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד מירה רווה

הנאשם 1: נוכח

הסניגור: עו"ד מיכאל כרמל

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

העד האחרון שנותר, מר סטס פלינר, טרם חזר לארץ, לאחר שביהמ"ש התיר לו שלא להתייצב למתן עדות בישיבה בחודש יוני 2011. ההחלטה ניתנה לאחר שהעד באמצעות בא כוחו הודיע לביהמ,ש שהוא נוסע לזמן קצר וביקש להחליף את תאריך הישיבה. מאז הוא לא שב ארצה. אנו נתייחס לזה גם בסיכומים. מאחר וביהמ"ש הורה שלא תהיינה דחיות נוספות, אנו נאלצים לוותר על העדות שלו ואני מכריזה ש"אלה "עדיי".

הסניגור:

קודם כל אני רוצה לתקן את תשובת הנאשם לכתב האישום, לאחר שעיינו בכל מה שהתרחש כאן בביהמ"ש וכל המוצגים שהוגשו, הנאשם מודה למעשה באישום הראשון למעט האמור בסעיף 4 בכתב האישום שמייחס לו הקמת אתרי אינטרנט. הנאשם מודה שהוא השתמש באתרי האינטרנט האלה כפי שמסר בהודאתו במשטרה. באשר לעבירות המיוחסות לו באישום הראשון – בסעיף 12 אין מחלוקת שהמכשיר הזה הוחזק בביתו של הנאשם. הנאשם חוזר בו משאר הטענות שהוא העלה בהקראה בהתייחס לאישום מס' 1 אולם בהתחשב בכך שנכןו להיום אין מחלוקת שהכדורים שנמכרו באישום הראשון הינם כדורים מזוייפים אני סבור שאי אפשר לאחוז את המקל בשתי קצותיו, מצד אחד להאשים את הנאשם בעבירות של קבלת דבר במרמה ומצד שני להאשים אותו בעבירות של חובת מרשם ומכירה קמעונאית של תכשירי מרשם אלא כדורים מזוייפים ולכן למעט העבירות האלה של חובת מרשם וחובת מרשם ומכירה קמנעונאית של תרשים מרשם, הנאשם מודה בכל העבירות המיוחסות לו באישום הראשון.

בנוסף אני מבקש מביהמ"ש שלא לחייב את הנאשם להשיב לאישום השני ואני מסביר מדוע- האישום השני מייחס לנאשם עבירות של קשירת קשר ומכירה והפצת טובין וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בכך שביחד עם קרוב משפחתו סטט פלינר הוא קשר קשר, הכל כמפורט בכתב אישום. הראיה המרכזית להוכחת אישום זה היתה אמורה להיות עדותו של סטס פלינר, שלא הגיע להעיד. המאשימה גם לא ביקשה להגיש את עדותו בהתאם להוראות של סעיף 10 לפקודת הראיות.

נותרנו אם כן, בתיק שהמאשימה לא הצליחה להביא ראיות קבילות כלשהן שקושרות את הנאשם לאישום זה. מה כן יש בתיק, יש בתיק עדויות של שוטרים שראו את הנאשם יבגניי סלוטין נכנס פעמיים לסניף הדואר ולא שולח ולו דבר דואר אחד. יש שוטר שיש לו באוזן שלו מומחיות להשוואת קולות בנוגע לשיחת טלפון שהוא טוען שהוא דיבר עם מרשי. מלבד אותה מומחיות של שוטר להשוואת קולות לא הביאה התביעה, לא פלט שיחות, לא תחקיר סמס ולא שום ראיה שיכולה לקשור את מרשי לאותה שיחת טלפון. המאשימה תנסה לבסס את האישום השני על מאות דפים שלכאורה הופקו על ידי חוקר המחשבים חגי כהן גת והחוקר שלומי לדר שלטענתי , כפי שהוכח במהלך הדיון, מדובר בחיפוש לא חוקי שנחזה להיות המחשב שנתפס בביתו של מרשי.

צו השופט פלד שהתיר למשטרה לעשות חיפוש במחשב של מרשי קבע באופן מפורש שהחיפוש ייעשה בנוכחות שני עדים שאינם אנשי משטרה. מחקירתו של החוקר חגי כהן גת עולה שהוא עשה את החיפוש בחדרו מבלי שקיבל ויתור מהנאשם שהחיפוש ייעשה שלא בנוכחות שני עדים,

כשהחדירה למחשב הנחזה להיות מחשב של מרשי נעשתה תוך עבירה מפורשת על צו חוקי. העיד על כך מר שלומי לדר בעמ' 60 לפרוטוקול וטען כי היחידה 443 מעולם לא מבצעים חיפוש במחשב ללא צו וללא ויתור של נאשם על נוכחות שני עדים מטעמו. מאידך גיסא, למרות שחברתי הצהירה לפרוטוקול בעמ' 50 שיש בידי התביעה מזכר לפיו הנאשם 1 הסכים לחיפוש בדיסק שלא בנוכחותו ולא בנוכחות שני עדים, מזכר שכזה לא הוגש עד היום עת הכריזה חברתי אלה עדיי. כך שאני טוען שכל המסמכים שנחזו להיות מסמכים שהופקו ממחשבו של מרשי הינן ראיות בלתי קבילות, זאת בהתאם להלכת בן חיים , רע"פ 10141/09, אשר הכיר בדוקטרינת הפסילה הפסיקתית וקבע כי כאשר עורכים חיפוש בלתי חוקי הראיות שנתפסו בעקבותיו הינן בלתי קבילות, כך שכל אשר יש בידי התביעה המלמד לכאורה על מעורבות של מרשי במיוחס לו באישום השני זה אותן ראיות בלתי קבילות שנתפסו לכאורה בחיפוש בלתי חוקי שנעשה בניגוד לתנאים שנקבעו בצו של השופט פלד והכל כפי שהעידו חוקר המחשבים חגי כהן גת ושלומי לדר. חברתי תבוא ותטען שאני הסכמתי להגשת הראיות האלו ואני אבוא ואגיד אז מה? אני טענתי לאורך כל המשפט שכל הראיות שאני מסכים להגשה זה בכפוף לכללי הקבילות וכאשר במהלך חקירתו של חוקרי המחשבים התברר לנו שהחיפוש נעשה בניגוד לחוק וגם פסק הדין בעניין בן חיים ניתן לאחר ההסכמה שאני נתתי, ברור היום, בהתאם להלכה זו שחברתי לא תוכל לעשות שימוש בראיות שהושגו בחיפוש לא חוקי. מעבר לכך, הרי שבאשר לעבירה של החזקת טובין המופיעה באישום השני, הנאשם מודה בה. בנוגע למפורט בסעיף 6 לכתב האישום – הדברים שנתפסו בחזקתו ובביתו. כך שיתר העבירות לא ניתן היה לקשור אותו. מדברים פה על סך כולל של כ- 300,000 ₪ באישום השני. לא הביאו לביהמ"ש שום ראיה קבילה מבנק הדואר שמייחסת איזה שהיא מעורבות ללקוח שלי בנוגע לחשבונות הבנק שאליהם הועברו הכספים מרוכשי התרופות. לא הביאו בפני אדוני שום ראיה מה נעשה בכספים שהופקדו בבנק הדואר והאם מרשי קיבל אפילו שקל אחד מכספים שהופקדו בבנק הדואר. כך בסופו של יום כל הראיות הקבילות שהביאה המאשימה באישום השני, הם הדברים שנתפסו ברכב של מרשי ואותם דברים אינם יכולים לקשור אותו באופן שמחייב אותו להשיב לאשמה לאישום השני ולכן אני מבקש להרשיע את הנאשם בכל העבירות בהן הודה, למעט חובת מרשם מכירה קמעונאית באישום הראשון. באישום השני אנחנו מודים בהחזקת טובין ומבקשים שלא לחייב אותו להשיב ליתר העבירות משום שלא הובאו ראיות קבילות.

ב"כ המאשימה:

ראשית אני רוצה להתייחס לטענה של הקבילות. כפי שחברי אמר רע"פ בן חיים פורסם לאחר שניתנה הסכמה. אי אפשר בשלב כזה לטעון הסכמתי אבל אני חוזר בי. יתרה מכך. גם הטענה שהוא הצהיר לפרוטוקול, הטענה שנשמעה בתחילת המשפט שהוא מסכים להגיש את הקלסרים ושומר לעצמו את הזכות לטעון מאוחר יותר לקבילות, אני התנגדתי ובאמת ביהמ"ש אמר בצדק שהוא לא יכול להעמיד את התביעה במצב שבשלב הסיכומים היא תידרש להתייחס לטענות שלא נטענו קודם לכן ולכן הסניגור השיב באופן מפורט ואני מפנה לעמוד הראשון להוכחות, עמ' 19 לפרוטוקול וחברי אמר שם "כדי שב"כ המאשימה תדע לאיזה מוצגים אני מתייחס" והוא פירט את המוצגים שהיו בקלסר שלגביהם הוא טוען שהם לא קבילים. בהמשך, הוא חזר בו מהטענה שאותם מסמכים אליהם התייחס וטען שהם לא קבילים ולמעשה בכל התיק הזה אין שום טענה של אי קבילות. כשמסכימים להגשת מסמך ולא מתנגדים וחוקרים על זה אי אפשר לטעון לקבילות אלא למשקל. זה שיצא פסק דין מאוחר יותר זה לא משנה את ההסכמות הדיוניות שהיו לפני כן.

לגבי הטענה של אין להשיב לאשמה לגבי האישום השני – מה בעצם חברי בא ואומר לביהמ"ש? האם הוא אומר לביהמ"ש מקום שאין לתביעה ראיה ישירה של עד שבא ואומר זה הוא זה שעומד מאחורי כל מפעל הייצור לא ניתן להרשיע אותו. אז כמובן שהטענה הזו היא טענה מצחיקה כי כאן לביהמ"ש הגשנו ערימות של מסמכים שקושרות אותו להפצה של כדורים מזוייפים, שקושרות אותו לאתרי האינטרנט שדרכם הם משווקים את הפצת הכדורים המזוייפים, שקושרות אותו לערימה של מסמכים שקושרות אותו לחברות הקש שעומדות מאחורי שולחי החבילות האם לא די באלו כדי לדרוש מהנאשם לתת הסברים לביהמ"ש? איך הוא יכול לטעון שאין לו קשר לכל מה שהוא מואשם בו? האם לא די בסעיף שהוא עצמו כרגע הודה בו בביהמ"ש בסעיף 6 לכתב האישום שמייחס לו החזקה של כדורים מזוייפים בכמויות מסחריות. אנחנו מדברים על מאות כדורי ויאגרה, מאות כדורי סיאליס שנתפסו אצלו ברכב, כדי לא לדרוש ממנו הסברים במיוחד כשאנו יודעים שהאתרים האלה ממשיכים לפעול, אותם אתרים שהוא עצמו הקים ביחד עם אלון פלד והיום הוא מסתתר מאחורי עוד אחד שהיה שותף איתו למעשים ומפנה חלק מהאשמות כלפיו רק בגלל שהוא יודע שהוא לא נמצא בארץ ולא יבוא להעיד.

מה שקרה זה שבחקירה של 2004 באישום הראשון הנאשם נעצר ולאחר מס' ימים נעצר שותפו אלון פלד. אנחנו הדגשנו את ההודעות שלו וגם את העימות שנערך בינו לבין אלון. אז נכון שאלון איננו ואני לא משתמשת בדברים שאלון אמר אבל אני כן יכולה להשתמש בדברים שהנאשם אמר ואיך הוא הגיב בעימות. כשהנאשם טען לאורך כל החקירות בהתחלה שהוא רק הפעיל אתרים קיימים והוא היה רק נציג שלהם בארץ אבל אחרי העימות עם אלון פלד הוא ביקש להפסיק את העימות תוך זמן קצר ולאחר מכן נגבתה ממנו הודעה נוספת. ההודעה הזו נמצאת בתיק ביהמ"ש והוא מודה שהוא ביחד עם אלון הקים את האתרים. כל ארבעת האתרים היו בבעלותו. הוא נותן הסבר מדוע היה צריך במס' אתרים. הוא טוען שזה נעשה לשם שיווק. זאת אומרת שמדובר בעצם באתרי אינטרנט שהוא כבר הודה שהיו בבעלותו והוא הקים אותם. יתירה מכך, הגשנו מסמכים רבים מתוך המחשב שלו ומתוך המחשב של אלון פלד שניתן ללמוד מהם שהשניים הקימו את האתרים האלה. אני אפנה לכך בסיכומים.

מה שהנאשם טען בפברואר 2008 בחקירות שלו ביחס לאישום השני, זה הסבר לא משכנע בלשון המעטה שמתבסס על הגרסה הראשונה שלו בחקירות שנוגעות לאישום הראשון. גרסה שהתבררה מדבריו שלו כגרסה שקרית. אני חושבת שדי בכל אלו כדי לדרוש מהנאשם ליתן הסברים ולהעיד היום בביהמ"ש ולדרוש ממנו להשיב לאשמה. כמובן שאני לא מצפה מחברי שיבקש ממני לסכם מסמך מסמך ולהראות את הדברים בשלב זה.

יתרה מכך, כשטוענים שאין להשיב לאשמה, מוטל על התביעה עד לשלב זה רק נטל הראיה. אז הנטל מן הסתם הורם באמצעות כל המסמכים שציינתי. אני בכוונה לא מתייחסת לקובץ שנתפס במחשב של הנאשם בו יש פירוט של כל ההזמנות. בקובץ הזה כל הביומים שעשתה המשטרה דרך אתרי האינטרנט והזמינה כדורים והגיעו אליה, ההזמנה הזו תחת השם הבדוי מופיעה בקובץ, כמו גם כל השמות שמופיעים על מעטפות משלוחי הדואר שנתפסו אצל הנאשם או אצל סטס או בסניפי הדואר לאחר שהמשטרה עקבה אחרי סטס והנאשם. בשלב זה כמו שאמרתי הנטל הוא רק נטל הבאת הראיה אבל אני סבורה שבמכלול הראיות שהבאנו התביעה עמדה בנטל זה ואף יותר מכך. אני סבורה גם שעמדנו גם בנטל ההוכחה ואני סבורה שאם ביהמ"ש רק מלקרוא את התשובות שנותן הנאשם לא ישתכנע מההסברים המיתממים שלו בוודאי לא אחרי הדברים שהוא מסר בחקירה מ- 2004 ובוודאי שלא משום חוסר ההגיון הפנימי שבהם.

הסניגור:

אני מאוד שמח שדבריי מצחיקים את חברתי ואני חושב שזה שימוש לא משפטי שלא היה מקום להשתמש בו היום. לגופו של עניין, עצם העובדה שלצורך ייעול הדיון הסכמתי להגשת מסמכים כדי שאדוני יראה את התמונה במלואה, הרי לא ויתרתי על חוקר המחשבים ולא ויתרתי על שלומי לדר וברגע שלא ויתרתי על אותם עדים, סימן שהיה צריך לברר את עניין הקבילות וכשעניין הקבילות בורר והתברר בחקירות הנגדיות שלהם שהם פעלו בניגוד לחוק ויש את הלכת בן חיים שניתנה במהלך המשפט הזה, אני חושב שכל הראיות שנתפסו בחיפוש במה שנחזה להיות המחשב של מרשי בחיפוש שנעשה בניגוד גמור להוראות צו של שופט בעניין זה אני מפנה לעדויות של חגי כהן גת, לעדות של יוסי צפיר, לעדות של שלומי לדר בביהמ"ש שברור לכולם שהחיפוש נעשה בניגוד לצו ובניגוד לחוק וכל הראיות שהוגשו לאדוני שמפלילות לכאורה את מרשי באישום השני הן אותן ראיות שנתפסו בחיפוש הלא חוקי .

<#3#>

החלטה

לא מצאתי ממש בטענת ה- NO CASE שהעלה הסניגור בהתייחס לאישום השני. ראוי לזכור שבשלב הזה, של סיום פרשת התביעה, אין ביהמ"ש נכנס לשאלות של אמינות ו/או מהימנות ו/או משקל. די בכך שהמאשימה הביאה ראיות שיש בהן, אם בסופו של יום ביהמ"ש יקבלן כאמינות ויתן להן את המשקל הראוי, יהיה בהן כדי להביא להרשעתו של הנאשם וכאלה ישנן במקרה שבפניי.

אשר על כן, אני דוחה את טענת ה- NO CASE.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

הסניגור:

הסברתי לנאשם את זכויותיו לפי סעיף 161 לחסד"פ והוא בוחר להעיד.

הנאשם מוזהר לומר את האמת ומעיד:

ש. ספר לביהמ"ש מי אתה ומה אתה עושה בחיים.

ת. אני עוד מעט בן 36. נכון להיום אני מתגורר עם ההורים. לאחרונה עבדתי במס' עבודות בתפקידים שונים.

ש. אתה מכיר את כתב האישום ומה מיוחס לך באישום השני?

ת. כן.

ש. טוענים שם שאתה ביחד עם סטס פלינר באמצעות אתרי אינטרנט כאלה ואחרים שהמאשימה טוענת שהיו בבעלותך מכרתם לאנשים תרופות הנחזות להיות מקוריות לאין אונות בהיקפים גדולים. מה אתה יכול לומר על טענה זו?

ת. אני כופר בטענה זו. זה לא נכון. לא הייתי מעורב בשום דבר ממה שהוזכר על ידי התביעה.

ש. המאשימה תטען בחקירתה הנגדית שסטס פלינר עזב את הארץ כדי להציל את עורך, כדי להימנע מעדות נגדך והיא תנסה לרמז שיש לך יד בדבר. מה תגיד על טענות כאלה?

ת. אין לי לא יד ולא רגל בטענה של התביעה לגבי סטס. לא היה לנו קשר חברותי ידידותי לאחר עלילות השווא שסטס טען שאני זה שהוא עבד אצלו כך שאני מכחיש את הטענה הזו חד משמעית.

ש. המאשימה תטען שבדיסק שנתפס במחשב בחדר שלך נמצאו ראיות חותכות וחד משמעיות לכך שאתה היית שותף מלא להפצה של כדורים לכל אותם אנשים ששמותיהם הופיעו במחשב שלך. מה יש לך להגיד?

ת. אני לא מכיר אף מסמך שהתביעה מדברת עליו. לראשונה ראיתי את המסמכים שהתביעה טוענת שנתפסו במחשבי בחדר החקירות. מעולם לא ראיתי את המסמכים האלה מקודם. לא מכיר את המסמכים ואין לי שום דרך לדעת שאותם מסמכים נתפסו במחשבי כיוון שאני יודע בוודאות מוחלטת שהם לא יכולים להיות במחשב שלי.

ש. תסביר לנו בבקשה מה המשמעות של דיסק חיצוני נשלף במחשב שלך.

ת. משמעות של דיסק נשלף הינו דיסק חיצוני שעובר ממקום למקום ואינו קבוע במחשב.

ש. מי חוץ ממך היה עושה שימוש בדיסק.

ת. הדיסק הנשלף חיצוני שהיה במחשב שלי פעמים רבות היה נמצא אצל פלינר סטס מסיבות של הקלטת סרטים, מוזיקה ותוכנות כאלו ואחרות.

ש. ב- 4/2/08 תפסה המשטרה בחזקתך מעטפות מהדואר. תסביר לביהמ"ש כיצד המעטפות הגיעו לחזקתך.

ת. המעטפות האלו התבקשתי לקחת בשביל לשלוח אותן לתל אביב לבעלים כביכול של אותו תא דואר. לא פתחתי שום מעטפה מעולם. כל המעטפות מעולם לא ידעתי מה יש בפנים. הייתי פשוט מושך את הדואר , שם אותן בשקית בצורה המקורית שלהם ושולח אותן לתל אביב באמצעות מוניות חיפה תל אביב שנמצאים בהדר בחיפה.

ש. איך אתה מסביר את ההימצאות ברכב שלך של כדורי ויאגרה בתפזורת, כדורי סיאליס.

ת. אני זמן ממושך סובל מבעיה של אין אונות הידועה לרופא המשפחה שלי. הוא זה שרשם לי מרשם והמליץ על שימוש בכדורים וכך גם עשיתי. לא יכולתי לתפקד מינית בלי הכדורים האלה. הייתי זקוק לתרופות באופן שוטף. אני בחור צעיר שעדיין רוצה להיות פעיל מיני באופן אקטיבי. כך גם כל הדברים שנתפסו היו לשימושי האישי

ש. בנוגע ל- 2004. האתרי אינטרנט המדוברים, בחלק מהחקירות שלך אמרת שהשתמשת באתרים האלה ובחלק אחר אמרת שהם בבעלותך. תסביר בבקשה למה התכוונת.

ת. מבחינת ההבנה של המילה "בבעלותי" מבחינתי גם כשאני נוסע על רכב של חבר אני משתמש בו למעשה זה בבעלותי כך שלא ייחסתי משמעות שבעלות זה רכוש שלי, לא ייחסתי לזה משמעות אלא התכוונתי שאני אכן משתמש בהם ולא שהם שלי רכוש שלי פרטי. כך גם טענתי במשך כל החקירה שאני נמנה באופן של ניהול של תחזוקה של פורום באתר ולא באופן שמייחסים לי את הבעלות על הרכוש הספציפי.

לב"כ המאשימה בחקירה נגדית:

ש. היכן נולדת?

ת. באוקראינה.

ש. מתי עלית לארץ?

ת. בגיל 14 וקצת.

ש. איזה השכלה יש לך?

ת. תיכונית בלבד.

ש. יש לך בגרות?

ת. לא.

ש. למדת בתיכון בשפה העברית?

ת. למדתי אבל פרשתי באמצע בכיתה יא' בגלל קשיים של בעיות שפה ועוד בעיות.

ש. איזה בעיות?

ת. היו בעיות כלכליות, היו קשיים פסיכולוגיים בקליטה, היו המון מריבות בבית עקב מגורים משותפים עם בני משפחה אחרים שזה דודים, הורים של הורים. האווירה היתה מאוד מתוחה וקשה.

ש. כסף לא היה בבית אני מבינה.

ת. היתה בעיה כלכלית מאוד קשה בבית עד כדי כך שהיה מחסור באוכל.

ש. ואז מצאת דרך לעשות כסף.

ת. לא.

ש. אז תספר איך עשית כסף וממה התפרנסת בשנים 2004 עד 2008.

ת. אגיע לשנים האלה בהקדמה קצרה. הרבה לפני כתב האישום הייתי עצמאי. הייתי קבלן בחברת קבלנים של חברת יס מהרגע שהוקמה. העסקתי עובדים. עבדנו מאוד קשה. בסופו של דבר עקב בעיות כלכליות של חברת יס לא שולמו כספים לכל הקבלנים שהועסקו על ידי חברה קבלנית של חברת יס ובמשך תקופה של מס' שנים התגלגלתי לחובות מאוד כבדים, חובות שלא היה לי דרך להחזיר. בנוסף להכל, עקב ערבויות של הורים שלי שחתמו לי ערבות על אותם חובות, הכל התגלגל כמו כדור שלג והם גם התחילו לסבול מחובות מצטברים שנפלו עליי. היינו במצב של חוסר חשמל בבית, חוסר גז, ניתוקי מים הולכים וחוזרים, פקידים של הוצל"פ כמעט באופן שוטף ברמה יומית היו מגיעים אלי הביתה ומבקשים את הכסף באלימות מילולית ואז נקלעתי למבוי סתום שלא היתה לי פרנסה וחיפשתי דרך בעבודה כלשהי. בשנים האלו שמיוחסות לכתב האישום, לפני 2004 מצאתי מודעה באינטרנט שחיפשה בחור חרוץ לעבודה . פניתי דרך המייל לאותה הודעה וכעבור תקופה קיבלתי טלפון. בטלפון הזה הוסבר לי על מה מדובר. אני לרגע לא יכולתי לתאר שמדובר במשהו לא חוקי מכיוון שמכירת תרופות מסוג ויאגרה וסיאליס היו בזמנו בכל פינה, פורסמו בכל עיתון אפשרי בעמודים שלמים כך שלא ייחסתי דבר של עבירה כלשהי לאותה עבודה.

ש. ועשית מזה כסף טוב. נכון?

ת. לא. היה כסף אבל זה לא היה שייך אליי. אני הייתי מקבל משכורת מהכסף שנכנס אבל זה לא היה כסף טוב. זה לא היה כסף שהלך אליי ברובו. אני עשיתי הכל בזמנו על מנת להתפרנס.

ש. אז אם אני מבינה, הטענה שלך שהיית שכיר של בעלים אי שם בחו"ל כמו שטענת בחקירות הראשונות שלך?

ת. העניין שכיר הוא גם אפשר לפרש אותו דו משמעי. אחד זה בן אדם שהוא בא לעבודה בבוקר ובערב , מדפיס כרטיס, הוא שכיר וגם בן אדם שמבצע עבודה עבור מישהו או מטפל בדברים באופן שוטף הוא גם יכול להיות שכיר.

ש. אז הדגש על מה? מה ההבדל?

ת. הדגש או שהוא הבעלים או שהוא אחד שמטפל במשהו ששייך למישהו אחר.

ש. זאת אומרת שכאשר אתה בחקירה הראשונה שלך אומר שאתה רק הנציג בארץ, חשוב לך להדגיש שאתה לא הבעלים של החברה. נכון?

ת. נכון.

ש. אז אם אני אעבור על החקירות שלך וארצה לבדוק את הגרסה שאתה שינית בחקירה והיום אתה חוזר עליה, אתה בעצם טענת ששיווקת את הכדורים רק אחרי שערכת בדיקה בחו"ל ונאמר לך שהתרופות הן אורגינאליות.

ת. לא כך היה. לאחר שהבעלים ביקשו לבדוק את התרופות שנמכרות בארץ, ביקשו לשלוח להם את הדוגמאות של אותן תרופות אכן זה מה שביצעתי. שלחתי לבעלים של אתרים את הדוגמאות של התרופות שנקנו בארץ לבדיקה ורק לאחר שהתקבלו על ידם תוצאות של בדיקה והם טענו שהכל בסדר וניתן למכור כדורים אורגינאליים רק אז הוצע לי לחתום על איזה הסכם של עבודה ונאמר לי שאפשר להתקדם הלאה.

ש. זאת אומרת בחקירה הראשונה שלך מה- 4/11/04 – ת/81 בק-4, אתה אומר בשורות 12 – 15 בעמ' 1 . מהתשובה שלך, מה שמסרת בחקירה אתה מבין שכדי שהתרופות תהיינה אורגינאליות הן צריכות להיות מיוצרות על ידי חברת "פייזר". נכון?

ת. נכון. לא עלה על דעתי שתרופות יכולות להיות מיוצרות לא על ידי חברת תרופות.

ש. גם ידעת את שם החברה במקרה של ויאגרה וגם ידעת לומר שהמפעלים לא בארץ. נכון?

ת. כן.

ש. אם אני מבינה מהחקירה שמסרת שאתה לא ידעת מי מנהל את האתר שאתה טוען שהיית הנציג שלו. נכון?

ת. אני ידעתי שהבעלים של האתר זה האנשים שאני דיברתי איתם והתכתבתי איתם.

ש. אתה יודע שמות של אותם אנשים?

ת. דמיטרי וסרגיי.

ש. אבל אתה לא ידעת לומר לחוקרים אז והיום לתת פרטים של אותם דימיטרי וסרגיי.

ת. אני לא הכרתי אותם מעבר. לא נפגשתי איתם מעולם. כל הקשר שלנו היה טלפוני והתכתבויות באינטרנט שלי ושל אלון.

ש. בכל זאת אתה טוען היום משהו שלא טענת בחקירות שחתמתם על הסכם עבודה.

ת. לא חתמנו על הסכם עבודה. היה הסכם בעל פה שיכולנו להתקדם ולהמשיך לעבוד.

ש. אמרת קודם שהוצע לך לחתום על איזה הסכם של עבודה ונאמר לך שאפשר להתקדם הלאה. אז איך זה שאתה מספר לנו בלי ששאלנו על הסכם עבודה ומשהו מסודר ועכשיו כשאני שואלת אותך כמו ששאלו אותך בחקירות שתיתן לנו פרטים וחוץ משם פרטי אתה לא יודע לתת שום דבר. איך אתה לא יודע לתת פרטים של אלה שעבדת איתם לטענתך?

ת. יכול להיות שאלון פלד ידע פרטים. הוא היה יותר מקורב לאנשים האלו. הוא נסע כמה פעמים לחו"ל ויכול להיות שהוא נפגש איתם. אני לא קיבלתי הסכם בכתב. הוצע אבל התקדמנו בלי הסכם אלא רק הסכמה בעל פה בטלפון.

ש. אם אני מבינה, אתה גם הודית בעובדות כתב האישום עוד לפני שיצרת קשר דרך האתר שאתה מספר לנו, אתה היית עוסק במכירת כדורי ויאגרה. נכון?

ת. נכון.

ש. הודית בסעיף 6 לאישום הראשון שעובר לאפריל 2004 מכרת את הכדורים האלה דרך מודעות שפירסמת בעיתונות בעיתון ברוסית. נכון?

ת. נכון.

ש. זה לא שיום בהיר אחד אתה נתקל במודעה שמחפשת משווקים לאתר שעוסק במכירות כדורי אין אונות אלא שזה עיסוק שכבר עסקת בו לפני כן.

ת. זה קרה כמעט במקביל.

ש. סיפרת בחקירות שהכדורים ששלחת היית משיג באדם בשם ג'ודי.

ת. נכון.

ש. דיברת גם על עומר אטיאס שגם ממנו השגת כדורים שאותם מכרת.

ת. לא מדויק. מעומר לקחתי מעט מאוד, רק לשימוש עצמי ולא לצורך מכירה. מג'ודי הייתי קונה לצורך מכירה.

ש. ג'ודי זה ג'ודי השליח הכחול שפתק שלו נמצא אצלך. נכון?

ת. כן.

ש. זאת אמרת שאם אנחנו מבינים את הפעילות שלך, לפי הגרסה הראשונית כביכול, האתר היה קיים ללא קשר אליך, הלקוחות הגיעו אליך דרך האתר אבל אתה גם רכשת את התרופות וגם שיווקת אותן. נכון?

ת. לא הבנתי את השאלה. יש בלבול בין האירועים.

ש. אתה היית קונה וגם מוכר.

ת. לא דרך האתר.

ש. לא אמרתי שזה דרך האתר. את הלקוחות היית מקבל דרך האתר והיית שולח להם את הכדורים שהשגת מג'ודי.

ת. אעשה סדר בדברים. האנשים שמלכתחילה היו מעט אנשים שהתקשרו דרך העיתון, דרך המודעה שפורסמה ואנשים של אתר זה היה אירועים אחרים לחלוטין שהגיעו מאוחר יותר והם לא היו קשורים ללקוחות שהגיעו דרך העיתון.

ש. מה זה מאוחר יותר?

ת. ברגע שהאתרים התחילו לעבוד, לא זוכר מתי, אנשים של האתר היו מגיעים דרך האתר, יותר נכון היו מגיעים דרך המיילים שהייתי מקבל עם ההזמנות ואנשים שמהעיתון היו מגיעים לפני ולא היו קשורים לאתר כלל.

ש. היה לך בהתחלה קשר ישיר משלך. היית עצמאי בשטח, פירסמת מודעות דרך העיתון ואז יום אחד נתקלת לטענתך במודעה שמחפשת איש שיווק לאינטרנט. נכון?

ת. נכון.

ש. קודם שאלתי אותך אם השיווק בעיתון היה לפני האתרים ואמרת שלא שזה היה במקביל. עכשיו אתה משנה את התשובה ואומר שהשיווק באתר היה מאוחר יותר. איך שתי התשובות מסתדרות?

הסניגור:

השאלה מטעה. הנאשם לא אמר "במקביל" אלא הוא אמר "כמעט במקביל". כך שהנתונים שחברתי מציגה בשאלה אינם מדוייקים.

הנאשם ממשיך:

ש. אני מתקנת. אמרת "כמעט במקביל" ועכשיו אתה אומר שזה היה אחד לפני השני. אז מה האמת?

ת. מבחינתי "כמעט במקביל" המשמעות היא ששבועות מאירוע אחרי אירוע ולא במקביל יום אחר יום.

ש. האתר שהיית נציג שלו לא סיפק לך סחורה . נכון?

ת. נכון . הוא לא סיפק לי.

ש. אלא את הסחורה של הכדורים אתה סיפקת לאחר שהשגת אותם מג'ודי השליח הכחול. נכון?

ת. לאחר שהשגתי את הדוגמאות, הדוגמאות נשלחו לאוקראינה לבדיקה , לאחר שהתקבלו תשובות על ידי הבעלים שהם ניתנים לשימוש דרך האתר, רק אז הם נמכרו באמצעות האתר.

ש. אבל אני שואלת הסחורה שאתה סיפקת ללקוחות שהגיעו אליך דרך האתרים, היא הסחורה שקיבלת וקנית מג'ודי השליח הכחול. נכון?

ת. נכון.

ש. אתה חוזר ואומר שהסתמכת על בדיקה של כדורים מדגמיים שגם את הכדורים המדגמיים האלה קנית מג'ודי השליח הכחול. נכון?

ת. נכון.

ש. לתרופות שאתה מכרת לא היה אישור של משרד הבריאות. אתה אומר בחקירה הראשונה שלך שלא מכרת באישור משרד הבריאות וידעת שיש למותג ויאגרה או למותג סיאליס אישור של משרד הבריאות אבל לתרופות עצמן שקנית לא היה אישור וידעת את זה . נכון?

ת. כפי שטענתי קודם אני לא העליתי על דעתי שניתן לייצר תרופות מחוץ לחברת תרופות.

ש. אם לא העלית על דעתך אז למה אתה מספר לנו שהיה צורך בבדיקה של הכדורים?

ת. זה מה שביקשו הבעלים כי בזמנו היו המון מוצרים שנקראו בשם דומה ויש דברים טבעיים שיוצרו מצמחים ולכן רצו כנראה לבדוק שאכן מדובר בויאגרה ולא בדבר דומה שנקרא בשם ויאגרה.

ש. אם כך, אתה אומר שהיית שכיר בחברה שאתה לא יודע את שמה אבל היא לא סיפקה לך את המוצר, היית צריך להשיג אותו בעצמך. נכון?

ת. חלקית נכון.

ש. תסביר מה כוונתך חלקית נכון?

ת. כשמציעים לי עבודה ומשלמים לי כסף או שיותר נכון באותו רגע אין לי שום סיכון לא לקבל את הכסף, שכסף מגיע אליי אני זה שאמור להעביר את הכסף לבעלים, לא עניין אותי באותו רגע לא השם של החברה, לא מאיפה היא, לא במה היא עוסקת, עניין אותי שיהיה לי חשמל בבית, עניין אותי לאכול בבית ושהוריי יוכלו לקנות תרופות שהיו זקוקים להם וגם שיהיה מים בבית.

לשאלת ביהמ"ש:

ש. אני מצטער אבל לא הצלחתי למה התכוונת כשאמרת "חלקית נכון". התשובה שנתת לא מסבירה את זה.

ת. אני מתקן. זה לא חלקית נכון. זה נכון.

העד ממשיך בחקירה נגדית:

ש. אני שואלת: אם אתה קונה את הסחורה, שולח אותה, גובה את הכסף, למה אתה צריך לעבוד בשביל מישהו אחר כביכול? למה אתה היית צריך את אותה חברה שאת שמה אתה לא יודע?

ת. התשובה מאוד פשוטה. לקדם אתרים, לשווק אתרים, לשווק את המוצרים שהאתר מציע זה דבר לא קל, עולה המון כסף, המון ידע כך שלהשיג לקוחות באופן עצמאי דרך האינטרנט לא כל אחד יכול אלא רק אנשי מקצוע. לי לא היה את הידע הנחוץ, לא את היכולות ולא את הכסף בשביל לעשות את זה באופן עצמאי או אפילו ביחד עם אלון

ש. תסכים איתי שלאלון היה את הידע המקצועי להקים את האתר.

ת. לא ידוע לי.

ש. כדי להקים אתר צריך בעצם מתכנת. נכון?

ת. נכון.

ש. והפלטפורמה השיווקית הזו דורשת קידום אתרים ובגלל זה לא יכולת לעשות את זה לבד. תסכים איתי שאפשר היה לפנות לחברה שעוסקת בקידום אתרים באינטרנט ולא חסרות חברות כאלה.

ת. כפי שטענתי קודם לעניין הזה היה דרוש הרבה כסף ולי לא היה כסף.

ש. אתה טענת שנעשתה בדיקה של הכדורים ועל סמך הבדיקה קיבלת או.קיי והתחלת לעבוד. עד היום לא הצגת שום אישור על כך שנעשתה בדיקה ומה היו תוצאותיה. נכון?

ת. זה נכון. הסתמכתי על הבעלים שאמרו שביצעו את הבדיקה והבדיקה חיובית והכל בסדר.

ש. זאת אומרת שאין לך עד היום שום אישור בכתב?

ת. אין לי שום אישור בכתב.

ש. נתפסו אצלך מדבקות הולוגרמה בצמוד לתרופות אני מדברת על 2004, עם הלוגו של פייזר ואתה א אמרת בחקירה שככה קיבלת את זה מג'ודי השליח הכחול. למה שלתרופה מקורית תהיה מדבקה בנפרד?

הסניגור:

אני מבקש להזכיר לב"כ המאשימה שבמהלך ניהול המשפט וגם בתחילת ישיבת היום, אני מפנה לעמ' 30 לפרוטוקול ולעמודים נוספים שאישרנו שהמוצרים נשוא האישום הראשון והשני לא היו מקוריים. לכן היא יכולה לחסוך את השאלות בעניין זה.

ב"כ המאשימה:

הנאשם טוען היום בגרסתו שלא היה לו יסוד להניח שמדובר בכדורים שאינם מזוייפים. אני לא מבקשת שביהמ"ש יקבע שמדובר בכדורים מזוייפים כי אחרי שהעידו נציגי החברות, הנאשם חזר בו מטענה זו. אבל לגרסה שלו יש משמעות לכל האמינות שביהמ"ש צריך לקבוע ואסביר. משום שהנאשם מיתמם ועושה זאת לאורך כל הדרך גם בתשובות שלו לשאלות כאלו. אני חושבת שיש חשיבות לשמוע את ההסברים לשאלות האלו.

העד ממשיך:

ש. איך יכולת לטעון שמדובר בכדורים מקוריים שאתה מקבל ביחד עם הכדורים מדבקות הולוגרמה בנפרד?

ת. גם כשרכב חדש מהחברה מגיע לארץ , חלק מהדברים מורכבים בארץ ורק אז זה ניתן למכירה. גם מוצר שהוא הרבה יותר זול שזה תרופות, הנחתי שזה מגיע בצורה כזו מטעמי נוחות מכיוון שבעבר עבדתי במפעל שעסק בייצור שמפואים יוקרתיים מארה"ב וכל הדברים, כולל אריזות, מדבקות והשמפו עצמו היו מגיעים בנפרד כך שלא ייחסתי לזה חשיבות יתרה. ראיתי בזה דבר נורמלי ודבר שאכן יכול להיות.

ש. איזה מפעל עבדת?

ת. מפעל גבי. זה מפעל קוסמטיקה בכרמיאל.

ש. אתה סירבת לעשות עימות עם ג'ודי ברדה (השליח הכחול) בטענה שאתה חושש לחייך. אם ג'ודי מוכר כדורים שלטענתך נבדקו ואין איתם שום בעיה, ממה יש לפחד?

ת. פחדתי כי ג'ודי היה נראה די מפחיד חיצונית במראה שלו. כך גם חששתי שעצם הבאתו למשטרה לעדות תגרום לאיומים אחר כך או לדבר כזה או אחר.

ש. אבל אתה אומר שהעסק הוא חוקי.

ת. בימים הראשונים שהייתי במשטרה ונחקרתי על הנושא הבנתי שהנושא הוא לא ממש כשר ומשם התחלתי לחשוש..

בשלב זה, לאור דברי ב"כ המאשימה כי יש לה חקירה נגדית שתימשך עוד כשתי שעות, יוצאים להפסקה.

הצדדים חוזרים לאולם לאחר הפסקה.

הנאשם המשיך בחקירתו הנגדית ע"י ב"כ המאשימה:

ש. אז אתה אומר לנו בתשובתך האחרונה שרק בעת החקירה הבנת שהעסק לא כשר. תסכים איתי שמעולם לא הנחת שג'ודי ברדה השליח הכחול הוא מורשה מטעם חברות התרופות?

ת. אני מסכים.

ש. כשאתה מספק תרופות דרך האינטרנט אין לך יכולת לדעת ולוודא שלאנשים יש מרשמים לתרופות האלה. אתה מסכים?

ת. אלון פלד היה אמור לטפל בעניין של מרשמים, לבדוק שאנשים מזמינים האם מותר להם או לא מותר להם להשתמש באותן תרופות.

ש. והגרסה החדשה הזאת שתולה אצבע מאשימה לעבר אלון מדוע אין לה זכר בחקירות שלך במשטרה?

ת. ברגע שנעצרתי לא רציתי לערב את אלון מכמה סיבות. סיבה אחת שהיה לי קצת פחד ממנו, חששות ועד הרגע שלא הבנתי שאלון אכן גם נעצר וגם נחקר אז התחלתי לספר את הדברים כמו שהם.

ש. אבל גם אז, אחרי שידעת שאלון נעצר ונחקר , לא אמרת במשטרה שאלון היה אחראי על הנושא של אם מותר להשתמש בתרופות אם לא?

ת. עד כמה שידוע לי ועד כמה שאלון סיפר כן היה לו רקע רפואי כלשהו וזה היה תפקיד שלו לדבר עם אנשים , להתכתב איתם בנושאים רפואיים ולהחליט מי כמה ולמה ועל זה הוא גם הודה בחקירתו במשטרה.

ש. אני אומרת לך שאלון אמר בחקירתו במשטרה שחלוקת העבודה ביניכם היתה כזאת שאלון טיפל בצד הטכני , קרי, הוא איש המחשבים ואתה בכל היתר. אתה עדיין עומד בטענתך שהוא הודה בחקירתו במשטרה כי הוא טיפל בנושאים הרפואיים והוא זה שדיבר עם האנשים?

ב"כ הנאשם:

אלון לא העיד בבית המשפט ולכן חברתי לא יכולה לעשות שימוש בדברים שהוא אמר במשטרה.

ב"כ המאשימה:

אני לא יכולה לעשות שימוש בדברים שאמר אלון אבל אם הנאשם מצטט דברים שלטענתו אלון אמר במשטרה, אני אבקש מבימה"ש להגיש את ההודעות שלו על מנת שביהמ"ש יוכל לבחון את הטענות של הנאשם.

<#6#>

החלטה

עם כל הכבוד לסניגור, משהנאשם טען , בתשובה לשאלה שנשאל על ידי ב"כ המאשימה כי "אלון הודה בחקירתו במשטרה" שהוא זה שדיבר עם אנשים והתכתב איתם בנושאים רפואיים, זה לגיטימי לעמת אותו עם הגרסה שמסר אלון בעניין זה, גם אם אלון לא היה עד בביהמ"ש. כמובן שאין הדבר מכשיר את הגשת ההודעות כראיה לביהמ"ש, כפי שמבקשת ב"כ המאשימה.

לכן ההתנגדות נדחית.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

הנאשם ממשיך בעדותו:

ת. אני קראתי את העדויות שלו במשטרה ולמיטב זכרוני אני ראיתי שהוא הודה בכך.

ש. בוא נעמיד דברים על דיוקם. אלון הודה שהוא התחזה לד"ר אבי לביא שענה לשאלה רפואית ובשום מקום לא נאמר על ידו שהתפקיד שלו היה לוודא את נושא המרשמים. אם אתה עומד על דעתך שזה מופיע בהודעות של אלון במשטרה, אני נותנת לך את ההודעות על מנת שתעיין בהם ותראה לי איפה הוא אמר את זה.

הסניגור:

כדי לחסוך בזמן אני מאשר שאלון לא הודה בחקירתו במשטרה שהוא זה שטיפל בקטע הרפואי באתר.

העד ממשיך:

ש. אתה לעומת זאת, אני מפנה אותך לת/84-א, הודית בקשר עסקי עם אלון ובבעלות שלך ושלו באתרים, נשאלת איך התנהל הליך ההזמנות. אני מפנה לשורה 18 בעמ' 2, ואתה אומר שם שרק אתה מתקשר ללקוח ואתה מאמת את פרטי ההזמנה ואז אתה מכין את ההזמנה. איך התשובה הזו מסתדרת עם הטענה שלך שאלון הוא היה אחראי על נושא וידוא המרשמים של הלקוחות?

ת. דבר היחידי שעשיתי בבדיקת ההזמנות זה רק לוודא פרטי הלקוח ולוודא אם הוא אכן הזמין ואם הכתובת היא אכן הכתובת הנכונה. כל ההתכתבויות מול הלקוחות התבצעה על ידי אלון, לא היה לי לא ידע ולא השכלה מתאימה בשביל לתת תשובות שהן תשובות רפואיות ותשובות בתחום הרפואי.

ש. ולאלון היה?

ת. למיטב ידיעתי, כן.

ש. ולמה את זה מעולם לא אמרת בחקירות במשטרה?

ת. כי בהתחלה לא רציתי לערב את אלון ואחרי שכבר ידעתי שהוא מעורב לא היו כבר יותר חקירות שלי.

ש. אתה בטוח שלא נחקרת יותר אחרי שאלון נעצר?

ת. אני לא בטוח. למיטב זכרוני הפסקתי את העימות עם אלון בגלל החשש ממנו. אז מסרתי גרסה מעודכנת במשטרה אולם המשכתי לחשוש מאלון וחלק מהפרטים או שמסרתי או שאמרתי בצורה כזו או אחרת.

ש. לא יכולת לומר לחוקרים שאתה חושש ממנו?

ת. אמרתי פעמים רבות לחוקרים שאני חושש לחיי בגלל כל הסיפור. ברגע שהבנתי שהעניין לא כשר וכך גם ביקשתי בחלק מהדברים לא להעמיד אותי במצב שיכול לסכן את חיי בעתיד.

ש. אלון יכול היה לסכן את חייך?

ת. על פניו, כן.

ש. אתה חששת מאלון?

ת. כן.

ש. כשהיית בקשר עם אלון הוא היה חי בארץ?

ת. כן.

ש. איך קראו לאשתו?

ת. אסנת.

ש.ת. זה נכון שכשהייתי בקשר עם אלון , אשתו היתה בהריון.

ש.ת. נכון שכשהייתי איתו בקשר נולדה לו בת.

ש. והקשר ביניכם היה קשר יום-יומי?

ת. כמעט יום יומי.

ש. כששאלו אותך בחקירות הראשונות, לפני שאלון נעצר, אם אלון קשור לעניין אמרת שהוא לא שייך לעניין ואתה לא יודע מה הוא עושה. סינגרת עליו, לא רצית שיגיעו אליו, נכון?

ת. אני אסביר. ברגע שנעצרתי, זה היה בפעם הראשונה בחיי, הבנתי שעצם כל הדבר אינו תקין וכל העיסוק אינו תקין ולא כשר . הבנתי שהסתבכתי בדבר שהוא מאוד מאוד לא טוב וכל הזמן חששתי מכל אדם , גם מאלון, בכך שיכול לפגוע בי במידה ואני אחשוף שהוא היה מעורב בכל העניין. זו הסיבה שאני לא הזכרתי את שמו וזו הסיבה שטענתי שהוא לא קשור.

ש. זאת אומרת שבחקירות לפני כן, כשאתה אמרת שאלון לא קשור אתה שיקרת?

ת. אפשר לפרש את זה ששיקרתי. זה נכון, שיקרתי.

ש. אז אני יכולה להניח שכאשר הציגו לך בחקירתך מיום 7.11.12 (ת/82) העברת כספים שלך לאלון פלד ע"ס 50,000 ₪ ממך לחשבון שלו בליטא, אתה שיקרת כשאמרת שזה לא פשוט הקשר העסקי ביניכם?

ת. לא היתה שום העברה של 50,000 ₪. היתה העברה של 150 דולר וזה היה על חשבון החוב שלקחתי מאלון בשביל לכסות חלק מהחובות שלי. זה היה חוב שלי לשוק האפור.

ש. אז הוא הלווה לך כספים?

ת. נכון.

ש. אז הוא היה חבר טוב שלך?

ת. בשביל להלוות כספים לא צריך להיות חבר טוב.

ש. אז כשאתה אומר בחקירתך (ת/84) על טיב הקשר שלך עם אלון אתה אומר "חבר טוב שלי , כמו אח שלי", אז שיקרת?

ת. לא שיקרתי.

ש. אם לא שיקרת במשטרה והוא חבר טוב שלך, כמו אח שלך, אז אתה יודע בדיוק במה הוא עוסק ובמה לא. נכון?

ת. לאלון היו הרבה עסקים , גם חוקיים וגם לא חוקיים שאני לא נכנסתי אף פעם לפרטים של אותם עסקים. השותף של אלון התאבד בגלל הסכסוכים כאלה ואחרים שאינם ידועים לי כך שאני הנחתי שלבן אדם הזה יש גם על מה לאהוב אותו וגם על מה לפחד ממנו. הייתי ער להתנהלות שלו עם השותף שהתאבד, נחשפתי לדברים האלה בטעות במפגשים עם אלון ועשיתי מסקנות שעשיתי.

ש. זה לא הפריע לך לעשות איתו עסקים?

ת. באותו רגע שהייתי במצוקה כלכלית, חיפשתי כל דרך להאמין לכל אחד שהיה יכול לעזור לי כדי לצאת מהברוך שנכנסתי אליו. הייתי נותן אמון בכל אחד ואחד שהיה נותן לי תקווה. גם כשהלכתי לשוק האפור האמנתי שאנשים רוצים לעזור לי.

ש. אמרת קודם שהיו לאלון עסקים חוקיים ולא חוקיים. באיזה תחום היו העסקים?

ת אני לא יודע בוודאות אך אני יודע שאלון נחקר במשטרה על ידי מודיעין בגלל העסקים שלו. מה פשר ומה המשמעות של כל הדברים אינני יודע בוודאות. אני יודע שכל הנסיעות שלו לחו"ל היו קשורות לאותם עסקים לא חוקיים ולא הצלחתי לדעת את זה בוודאות כי פחדתי שלא יקרה אי נעימות בינינו בגלל שאני שואל שאלות ומנסה לחקור במה הוא עוסק וממה הוא מתפרנס.

הנאשם לשאלת ביהמ"ש:

ש. מצד אחד אתה אומר שאתה לא יודע במה אלון התעסק. מצד שני אתה טוען שהוא התעסק גם בעסקים לא חוקיים. אם אתה לא יודע במה הוא התעסק אז איך אתה יודע שהוא התעסק גם בעסקים לא חוקיים ובאיזה עסקים לא חוקיים הוא התעסק?

ת. על סמך השערות ופיסות מידע שהייתי נחשף להן.

ש. באיזה עסקים לא חוקיים הוא התעסק על פי ההשערות שלך ופיסות המידע אליהן נחשפת?

ת אני לא רוצה לזרוק דברים שאינני בטוח לגביהם.

הנאשם ממשיך לענות לב"כ המאשימה:

ש. זאת אומרת אלון נראה בעיניך טיפוס מפוקפק?

ת. אני הכרתי את אלון מעסקיו הגדולים בחיפה. לאלון היתה חב' בטוח מאוד גדולה עם קרוב ל- 50-60 עובדים כך שידעתי שלבן אדם יש ראש, הוא בחור חכם, הוא פיקח, איש עסקים קשוח, ממולח. כך שפחדתי ליפול על הדרך שלו בצד הלא נכון.

ש. אז מהדברים שאני שומעת היום ממך אני יכולה להסיק שהתשובה שמסרת לביהמ"ש לאישום לפיה אלון פלד הציג את עצמו גם בפניך כרופא , זו תשובה שקרית?

ת. זו לא תשובה שקרית מכיוון שלאלון היו הרבה שנות לימודים, הרבה התחלות של לימודים. לפי מיטב ידיעתי ולפי מיטב זכרוני הוא פעם אמר שלמד משפטים כך שהאמנתי לדבריו ולא הטלתי ספק בדברים שנאמרים על ידי אלון. גם לא חקרתי את העניין.

ש. תסביר לי איך זה שבחקירות לא ציינת בשום מקום שהוא הציג את עצמו בפניך כרופא?

ת. כי חששתי ממנו. לא רציתי לערב אותו בעניין.

ש. איך הדברים שאתה אומר לנו היום מתיישבים עם אמירות שלך בת/83 שלא הפעלת את הפורום באתר כי לא היה רופא שיטפל בפורום? אם אתה אומר היום שאלון פלד הציג את עצמו בפניך כרופא?

ת. מההתחלה, כשהפורום הוקם, היה אמור להיות רופא שהיה אמור לטפל באופן שוטף בכל השאלות והתשובות של האנשים אך לאחר שזה לא יצא לפועל אלון אמר שהוא יטפל בעניין הזה בעצמו.

ש. מבחינת התפתחות החקירה אתה בהתחלה סיפרת לחוקרים שפעלת לבד מול חברה בחו"ל. ב- 10.11.2004 אתה נשאל על אלון פלד , משיב שהוא חבר טוב שלך כמו אח ואחרי שמטיחים בפניך את מה שסיפר אלון שאמר שהוא הקים את האתרים, אתה משיב "אין לי תגובה". לא אמרת בחקירה "הוא משקר", "הוא הציג את עצמו כרופא בפניי", לא אמרת שאתה פוחד ממנו. איך זה שלא אמרת את זה?

ת. פחדתי לסתור את מה שהוא אומר כי פחדתי מההשלכות מאלון.

ש. וכשנערך ביניכם עימות ואתה שומע שאלון משתף פעולה אתה גם לא מטיח בו שהוא משקר, אתה מבקש להפסיק את העימות?

ת. בגלל הפחד.

ש. ובגלל הפחד אתה מוסר בחקירה באותו יום, מיד לאחר העימות (ת/84-א) הודאה מלאה שאתה ואלון שותפים ושיש בבעלותכם אתרי אינטרנט שעוסקים במכירת תרופות "אין-אונות". כל זה מהפחד?

ת. כן.

ש. אז אתה אומר לנו היום שהפללת את עצמך כי פחדת מאלון?

ת. נכון.

ש. כי היום בחקירה הראשית מסרת תשובה אחרת לסניגור שלך. אמרת שאתה לא הבנת את המושג "בעלות".

ת. עדיין אני עומד על מה שטענתי קודם שמושג הבעלות הוא ברגע שאני משתמש בדבר ששייך למישהו אחר זמן ממושך או בצורה זו אחרת, אני יכול להגיד גם שדברים שאני עושה אני עושה כאילו הם בבעלותי , בפועל, כשאני טיפלתי באתר ברציפות אז קראתי לזה שזה בבעלותי אבל לא בבעלות פיזית רכושית שזה שייך לי.

ש. כשאתה אומר שטיפלת באתרים למה אתה מתכוון? במה התבטא הטיפול שלך?

ת. ללכת לדואר לשלוח את ההזמנות, ללכת לדואר לקבל כסף כשהוא מגיע בדואר גוביינא, לפרוע את השיקים. זה הליך סטנדרטי. זה מה שהייתי אמור לעשות. כמובן שגם ללכת לקנות כדורים ולעשות את כל מה שצריך לעשות בשביל לשלוח את ההזמנות ולקבל את הכסף.

ש. כלומר אתה לא טיפלת באתר אלא בהזמנות?

ת. טיפלתי גם בפורום שהיה באתר , למחוק את הביטויים של האנשים שכתבו שם דברים לא נאותים, דברים גסים ואחרים וזהו.

ש. בדפי התוכן של האתר לא נגעת?

ת. לא.

ש. אז כששאלו אותך בת/84א' מי כתב את פינת השאלות והתשובות באתר וענית "זה נלקח מאתרי אינטרנט , לא המילים שלי ושל אלון", לא הודית שאתם נגעתם בתוכן?

ת. לא הבנתי את השאלה.

ש. אתה אומר בחקירה ת/84א' שהאתרים בבעלותך ומתחיל להסביר במה אתה התעסקת. נשאלת מדוע אתם החזקתם 4 אתרי אינטרנט ואתה מסביר, אתה נשאל מי כתב את פינת השאלות והתשובות וענית שזה נלקח מאתר האינטרנט, האם כל אלה לא הסברים לכך שאתה ואלון בניתם את האתר?

ת. לא.

ש. אתה אמרת בחקירות שאייל זה השם הישראלי שלך, שאנשים מכירים אותך בתור אייל. ת/96 שזה אסופת מסמכים שהופקו מהמחשב שלך. בחקירה שלך במשטרה הציגו לך את נספח 15 ונשאלת מה אתה יכול לומר על השיחות עם אלון, על מה שוחחתם ואתה סירבת לענות. תסביר לי למה סירבת?

ת. זה היה לפני כמעט 8 שנים. אני לא זוכר מה היתה הסיבה שלא רציתי לענות.

ש. במשטרה סירבת לענות בטענה שזה התכתבויות פרטיות. אתה חשבת שזה נותן לך חסיון?

ת. אני לא זוכר .

ש. אני אומרת לך שמתוך התכתובת שלך עם אלון, נספח 15 לת/96, ניתן ללמוד שאתם שניכם מקימים את האתר, בונים את האתר.

הסניגור:

אני מתנגד לשאלה.

<#8#>

החלטה

אין צורך להתנגד לשאלה. אני לא רואה שיש כאן שאלה.

<#9#>

<#10#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

העד ממשיך:

ש. אני מציגה לך את ת/91ג', זה מסמכים שנתפסו במחשב של אלון פלד. זה תומך בכך שהאתרים נבנו על ידי שניכם כפי שעולה מהצ'אט וכפי שעולה מההודאה שלך , שהאתרים בבעלותך.

הסניגור:

אני מתנגד לשאלה. אלון פלד איננו עד במשפט. אינני חושב שהנאשם צריך להסביר דברים שמופיעים במחשב של אלון פלד. מאיפה הוא צריך לדעת מה יש במחשב של אלון פלד? אלון פלד צריך להסביר מה נתפס במחשב שלו.

(התנגדותו של הסניגור הושמעה שלא בנוכחות הנאשם, שיצא מהאולם, כדי שתשובתו, אם ההתנגדות תידחה, לא תושפע מהדברים שאמר הסניגור בהתנגדות.

<#12#>

החלטה

אני מתיר את השאלה.

<#13#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

העד ממשיך:

ת. זה לא נכון. אני לא הייתי מעורב בהקמת האתרים. מה היה במחשב של אלון אני לא יודע.

ש. שמתי לב שאתה טענת בחקירות שלך בשנת 2004 שאתה רכשת את הכדורים מג'ודי ועומר ואותם מכרת. רק אחרי שנערך עימות שלך עם עומר, במהלך העימות, שנראה שלא היה לך נעים ממנו, טענת שרכשת כמות קטנה לשימוש עצמי. מדוע שינית את התשובה שלך בעימות?

ת. ברגע של החקירה הראשונה לא ייחסתי חשיבות כמה קניתי, ממי קניתי, ולצורך מה קניתי. עד שלא הבנתי שכל העסק הזה הוא לא חוקי, ושהוא באמת עבירה. זהו.

ש. אני אומרת לך שטענה שרכשת מעומר לשימוש עצמי נולדה לראשונה בעימות מולו כי לא רצית לסבך אותו במסחר בכדורים מזוייפים. מה יש לך לומר על זה?

ת. לגבי עומר, טענתי גם בחקירה ותיקנתי את עצמי לאחר החקירה, שלקחת משהו ממנו בתמורה למשהו אחר זה גם מכירה. אני הייתי לוקח מעומר תרופת ויאגרה בשביל עצמי והייתי נותן לו משהו בתמורה.

<#14#>

החלטה

עם כל הכבוד לב"כ המאשימה, היא מאריכה, לטעמי, שלא לצורך את חקירתו הנגדית של הנאשם. הנני להזכיר שלפני היציאה להפסקה היא אמרה שהחקירה הנגדית תימשך עוד שעתיים. מאז שחידשנו את הדיון לאחר ההפסקה חלפה כבר שעה וחצי. כדי לא "לשבור" לה את המילה, אני קובע כי יש לה עוד חצי שעה לחקור את העד. אני מוכן לעשות הפסקה של מספר דקות כדי שהיא תעבור על מספר השאלות שעדיין נותרו לה לשאול, ותימחק את אותן שאלות שאינן חיוניות לצורך ההכרעה בתיק שבפניי.

<#15#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 , שעה 18:00, במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

ב"כ המאשימה:

לאור הודעת ביהמ"ש אין לי בעייה לפצל את חקירתו הנגדית של הנאשם.

<#16#>

החלטה

עם כל הכבוד לב"כ המאשימה, התיק נקבע היום לסיום שמיעת התיק. אין ביומני מועדים פנויים לקבוע מועד נוסף להמשך שמיעת תיק זה. אילו ב"כ המאשימה היתה מצמצמת את שאלותיה אך ורק לשאלות שחיוני לשאול אותן , יכול להיות שהיינו מסיימים כבר את שמיעת עדותו של הנאשם.

<#17#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

הנאשם ממשיך בעדותו:

ש. אני אומרת לך שפעם ראשונה שהזכרת את הנושא של שימוש עצמי היה בעימות עם עומר ולא אמרת בחקירות על בעיה רפואית שיש לך שבגללה אתה לוקח ויאגרה.

<#18#>

החלטה

זו לא שאלה. זה עניין לסיכומים.

<#19#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

העד ממשיך:

ש. אני אומרת לך שמהחקירה הראשונה שלך כשאתה מספר איך הגעת לג'ודי עולה שימוש בכדורים למסיבות. כל הסיפור של הבעיה הרפואית הומצא על ידך בחקירות המאוחרות כדי לתת תירוץ לכדורים שנמצאו ברשותך.

<#20#>

החלטה

זו לא שאלה . זה עניין לסיכומים.

<#21#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

העד ממשיך:

ש. בשנת 2008 אתה עדיין גרת אצל ההורים שלך?

ת. כן.

ש. היה לך קשר זוגי באותה תקופה?

ת. כן.

ש. ובשביל הקשר הזוגי הזה בכמה כדורי ויאגרה השתמשת ביום?

ת. כמה שקיימתי יחסי מין.

ש. כמה קיימת יחסי מין?

ת. כמה שהזדמן יותר.

ש. כמה פעמים בשבוע קיימת יחסי מין?

ת. לא זוכר מה היה אז.

ש. סטס פלינר הוא בן דוד שלך והיה גר בכרמיאל?

ת. נכון.

ש. בחקירה הראשונה שלך אמרת שאין לכם קשר משותף לכדורים אלא רק קשר חברי וחדר כושר. אתה אומר שזה צירוף מקרים שסטס פלינר עובד עם האתרים שהיו בבעלותך?

ת. דבר ראשון, האתרים לא היו בבעלותי. דבר שני, אני לא ידעתי באותה תקופה במה סטס עסק. היה לנו קשר משפחתי. היה לנו קשר חברי מוגבל ככה שלא נכנסתי אף פעם לעיסוקים שלו. זה לא עניין אותי, כך שמה שהוא עשה זה לא ענייני.

ש. סטס פלינר, כל הראיות מצביעות על כך שהוא שלח כדורים מאתר "מדי לייף" שאתה ואלון הקמתם , תחת שמות של חברות קש "אינפינטי" ו"לבליכט" . איך אתה מסביר שאצלך נתפסו מסמכים רבים של החברות האלה?

ת. אני חוזר וטוען שלא הקמתי את האתרים. דבר שני, אין לי שום מושג בקשר לחברות שהזכרת . לא פתחתי אותן , לא ניהלתי אותן , לא היה לי קשר לחברות האלה. המסמכים שהתביעה טוענת שנתפסו אצלי נלקחו מתא דואר בחיפה בשביל משלוח לת"א בלבד. כל החומר שנתפס היה סגור במעטפות ולא נפתח על ידי. לא היה שום שימוש על ידי באותו חומר.

ש. אצלך ברכב נתפסו ב- 4.2.08 261 יחידות סיאליס , 193 כדורי ויאגרה ו- 18 יחידות לויטרה. כל אלו היו לשימוש עצמי?

ת. אני לא יודע מה נתפס באוטו. זה מה שטוענת המשטרה. הדבר היחידי שאני יודע להגיד בוודאות שהמשטרה תפסה באוטו שקיות עם מעטפות שהיו סגורות ולקחתי אותן לצורך משלוח לת"א. אני לא מכחיש שהיו באוטו כדורים שלי לשימוש עצמי . אולי 20 כדורים היו לשימוש עצמי.

ש. אני אומרת לך שבחדר העבודה שלך בבית נתפסו, בנוסף, 28 כדורי סיאליס, קרטוני ויאגרה ריקים ו- 19 כדורי ויאגרה. אולי לכמות שנתפסה בבית אתה התכוונת שזה לשימוש עצמי?

ת. מה שהיה לי בבית זה היה לי בבית, השתמשתי בזה בבית. מה שהיה לי באוטו, כ- 20 כדורים , זה היה למפגשים הפרטיים שלי עם הבחורה.

ש. אני מפנה אותך לת/42א' ,שזה תמונות של מה שנתפס אצלך ברכב. אתה רוצה להגיד לי שכל מה שרואים פה זה היה לשימוש עצמי?

ת. רוב הקופסאות שרואים הן קופסאות ריקות שהשתמשתי בהן בעבר.

ש. עבור מי לטענתך אתה ביצעת משלוחים של מעטפות ומסמכים?

ת. עבור דמיטרי שטען שהוא עבר מחיפה לת"א והוא ביקש ממני טובה למשוך את הדואר מהדואר ולשלוח את זה לת"א.

ש. מה שם המשפחה של דמיטרי?

ת. אם אי לא טועה, שם המשפחה דמיטרי טנצ'ה.

ש. אז אתה בעצם אמרת בחקירה שלך במשטרה שמנובמבר 2006 התחלת בעיסוק הזה של לשלוח לדמיטרי דואר מחיפה לת"א. מנובמבר 2006 ועד שהמשטרה עצרה אותך בפברואר 2008, אתה עסקת בלהוציא מבית הדואר בחיפה ולשלוח את זה לדמיטרי בת"א.

ת. כשהוא היה מתקשר אלי ומבקש שאני אלך לדואר לקחת את הדואר שלו, שהגיע עבורו, הייתי ניגש עם מפתח שהוא שלח לי, לתא שלו, הייתי מושך את הדואר שהגיע עבורו והייתי שולח לו את זה עם מוניות שירות לת"א והוא היה בא ולוקח את זה שם.

ש. אתה היית בקשר כל הזמן הזה עם דמיטרי ?

ת. הוא היה בקשר איתי. לא אני הייתי בקשר איתו. הוא היה מתקשר פעם בכמה חודשים.

הנאשם לשאלת ביהמ"ש:

ש. מה היתה מערכת היחסים שלך עם דמיטרי?

ת. לא היתה לי שום מערכת יחסים. דמיטרי פנה אלי בעקבות פנייה של סרגיי מאוקראינה שהוא מבעלי האתרים. הוא פנה אלי והזכיר לי שיש לי חוב אליהם שלא סגור. אמרתי שאני לא מוכן להתעסק שוב עם ויאגרה ואז הוא אמר שהוא יבקש ממני רק כמה טובות קטנות לעזור לבחור שיתקשר אלי ממנו. כעבור זמן קבלתי טלפון מבחור שהציג את עצמו שהוא ממנו. הוא הסביר שהוא עבר מחיפה לת"א והוא ביקש שאני אוציא לו את הדואר ואשלח לו.

ש. אני עוד יכול להבין שבנובמבר 2006 דמיטרי עבר מחיפה לת"א ולכן ביקש בנובמבר שתיגש ותוציא לו דואר. אבל איזו סיבה יש לכך שדמיטרי ימשיך לקבל דואר בחיפה גם בשנים שאחרי זה, אם הוא כבר לא מתגורר בחיפה אלא עבר לגור בת"א?

ת. אני באותה תקופה לא חשבתי בכלל על דבר כלשהו שהוא לא תקין בכך שאני אמשוך את הדואר מהתא שלו ואשלח לו.

העד ממשיך בתשובות לב"כ המאשימה:

ש. אם לא חשבת שזה לא תקין למה בחקירתך במשטרה (ת/52) כאשר שאלו אותך על המעטפות גוביינא שחזרו, אתה אמרת ששלחת כרטיסי זכרון דרך האינטרנט. למה אתה לא חוזר על זה היום?

ת. כי השאלה שלהם היתה האם שלחתי ומה שלחתי דרך הדואר. ואז אמרתי שהדבר היחיד ששלחתי זה כרטיס זכרון אחד, פעם אחת.

ש. אתה סיפרת לנו שאתה עבדת עבור דמיטרי וסרגיי מאוקראינה. אם ככה לא ברור לי מדוע אתה היית חייב להם כסף ולא הם היו חייבים לך?

ת. בשנת 2004, כשנעצרתי היו כספים שאני גביתי מהמשלוחים ושלא נמסרו להם בגלל שנעצרתי. לכן נשארתי חייב להם כסף.

ש. כמה נשארת חייב?

ת. לא זוכר בדיוק. כמה עשרות אלפים.

הנאשם לשאלות ביהמ"ש:

ש. עד שנתפסת בשנת 2004, כמה זמן עבדת עם דמיטרי וסרגיי?

ת. אני חושב שזה היה תקופה של 5 -6 חודשים. אני לא זוכר במדוייק.

ש. כמה כסף היה נכנס כל חודש מהמשלוחים?

ת. לפי מיטב זכרוני, זה היה סכומים של בין 7,000 ₪ - 10,000 ₪. אני לא יודע להגיד סכומים מדוייקים כי אלון ניהל את כל החשבונות.

ש. כל כמה זמן הייתם מעבירים כסף לדמיטרי וסרגיי?

ת. בהתחלה זה היה פעם בחודש ואחר זה פעם בחודשיים ואפילו יותר.

ביהמ"ש מפנה את תשומת לב ב"כ המאשימה שהשעה 18:30 חלפה כבר לפני כ- 10 דקות.

הנאשם ממשיך לענות לב"כ המאשימה:

ש. אמרת פה שבשנת 2006 סרגיי ביקש ממך לעשות כמה טובות קטנות לבן אדם שהתקשר אליך ואז התקשר אליך אדם בשם דמיטרי וביקש שתוציא לו דואר מחיפה ותשלח לו במונית לת"א. מכיוון שבעבר עבדת עם סרגיי וידעת שהוא מפיץ תרופות מזוייפות, לא חשדת שמה שהוא מבקש ממך להעביר זה תרופות מזויפות?

ת. בלאסוף את הדואר שביקש דימיטרי ולשלוח לו את זה לת"א לא ראיתי שום דבר שלילי. אני גם אמרתי לסרגיי שאני לא מתכוון שוב לחזור ולהתעסק עם ויאגרות.

ש. אז תסביר לי , כאשר אצלך ברכב נתפסו כל המעטפות האלה בשנת 2008, שזה מעטפות גוביינא, לא הבנת שזה עבור כדורים מזוייפים?

ת. אני הלכתי ומשכתי מהדואר דואר שחזר . ארזתי את זה בשקית ושלחתי את זה מיד עם מוניות לת"א, בלי לפתוח ובלי להסתכל מה יש בפנים.

ש. על גבי המעטפות יש שמות של אנשים שונים ומחירים שתואמים את מחירי התרופות שאתה מכרת בשנת 2004. כל זה לא עורר אצלך חשד?

ת. כשהייתי מגיע לדואר כל הדברים חיכו כבר ארוזים על ידי פקידה בשקית נפרדת או בקרטון נפרד כך שכל פעם שהייתי בא לקחת את זה היא נתנה לי את זה זרוק בתוך שקית או קרטון. את אותה שקית לקחתי ורק סגרתי את זה ושלחתי את זה במונית לת"א.

ש. אמרת בחקירה שלך שכשהיה מגיע דואר רשום, היית שולח את הפתק של הדואר הרשום לדמיטרי לחתימה והוא היה מחזיר לך ואתה היית הולך לדואר ומוציא את הדואר הרשום. החוקרים מצאו שדמיטרי טנצה, שהוא הבעלים של חב' אינפיניטי, עזב את הארץ באוקטובר 2006. איך זה מתיישב עם טענתך שהיית שולח לו לת"א לחתום על פתק של דואר רשום והוא היה חותם ומחזיר לך?

ת. כפי שאמרתי מקודם, אני מעולם לא פגשתי את דמיטרי. מעולם לא הכרתי אותו. התקשר אלי בן אדם והציג את עצמו כדמיטרי טנצה. לא היתה לי שום ידיעה אם הבן אדם בארץ או בחו"ל. הוא אמר לי שהוא נוסע לאוקראינה וחוזר. מלבד הדברים האלה לא היתה לי שום ידיעה או השערה.

ש. אני אומרת לך שאתה עשית שימוש בפרטים של דמיטרי טנצה והסתתרת מאחורי חברות פיקטיביות ושלחת את סטס פלינר לבצע את המשלוחים שהגיעו לאתרים שאתה ואלון יצרתם וכל הסיפור הזה בקשר לדימטרי הוא סיפור הזוי שנועד להסוות את הפעילות שלך. מה יש לך לומר על זה?

ת. לא היה ולא נברא.

ש. אתה אומר שמשנת 2004, אחרי החקירה אין לך שום קשר לאתרים ולמכירות של ויאגרה. נכון?

ת. נכון.

ש. למה בזכרונות הטלפון הנייד שלך, כפי שנבדק ב- 7.2.08, יש שמות שקשורים לויאגרה ולויטרה?

ת. יכול להיות שנתתי כינוי לאנשים שמהם קניתי את התרופה.

ש. ליד השם של דמיטרי טנצה, מופיע בזכרון מספר תעודת זהות שלו. מה יש לך לומר?

ת. הייתי צריך את מספר תעודת הזהות שלו בזמן משלוח במוניות. ככה הוא היה אמור להגיע ולתת מספר תעודת זהות ולקבל את המשלוח של הויאגרה.

ש. ולמה יש לך בזכרון מספר הטלפון של "קידום אתרים" אם לטענתך לא היה לך אז כסף בשביל להקים אתרים?

ת. אני לתוך הזכרון של הטלפון מכניס כל מידע שהיה יכול להיות חיוני לכל דבר בעתיד או בהווה. לא חשבתי שזה עבירה כלשהי להזין לתוך הטלפון מספרי טלפון , במיוחד שבין שנת 2005 לשנת 2006 עבדתי בחברה של מכשור רפואי ששמה באותה חברה גם היה אתר אינטרנט שדרכו בוצעו מכירות בארץ של מכשור רפואי. אנחנו מדברים על מכשירי "סיפאפ". המכירות דרך האתר שהיו מגיעים מאיזור הצפון, העמלות אותן מכירות , עבור טיפול באותם אנשים שמכרתי להם פיזית, הייתי מקבל את העמלות. אנשים שהתעניינו דרך האתר הייתי אמור לגשת אליהם ולבצע מכירה ואותם אנשים שהיו פונים, הייתי מקבל עמלות. חיפשתי דרך להעלות את מחזור המכירות ובאותה תקופה חיפשתי איך לקדם את האתר על מנת באמת להעלות את כמות המכירות ואת כמות הרווחים שלי. כך גם דנתי עם בעל החברה שהסכים איתי והוא פעל בנושא של קידום על ידי פרסומים באינטרנט.

ש. נכון שבאותה חברה היית שכיר?

ת. נכון.

ש. יש פתק שנמצא אצלך בארנק, שיש בו את הפרטים של דמיטרי טנצה כולל מספר תעודת זהות שלו והכתובת של חב' אינפיניטי. יש פה משפטים שאני רוצה שתסביר לי אותם – רשום "ניתן לרכוש ערכת התנסות משולב המכילה כדור ויאגרה וכדור סיאליס בהזמנה אחת". משפט נוסף " יותר כח , יותר עוצמה, יותר חיי מין". משפט נוסף "יותר כח, יותר עוצמה, יותר חזק". כל המשפטים האלה מופיעים בדפי האתרים שאתה אישרת שאתה היית הבעלים שלהם. איך אתה מסביר את הפתק הזה, שנתפס אצלך בארנק בשנת 2008, אם לטענתך בשנת 2008 כבר לא עסקת במכירה והפצה של הכדורים הנ"ל?

ת. קודם כל אין שום עבירה ברישום ציטוטים כאלה ואחרים, מאתרים באינטרנט. אם את טוענת שהאתרים לא השתנו במשך השנים אז למה אני צריך לרשום את הדברים האלה בפתק. לצורך מה?

ש. את השאלה הזו אני שואלת אותך. למה רשמת את זה על פתק?

ת. היו הרבה ציטוטים יפים מהאינטרנט, שקשורים לסקס. אז אני לא רואה שום דבר רע בזה שאני כתבתי את הציטוטים האלה על פתק והחזקתי את זה בארנק. חוץ מזה אני לא אני כתבתי את הפתק הזה.

ש. אז מי כתב אותו?

ת. אינני יודע.

ש. יש פה קלסר שלם של מסמכים שנתפסו אצלך ברכב. יש פה הפקדות לחשבון הבנק של אינפיניטי. מה המסמכים האלה עושים אצלך בשנת 2008?

ת. אם זה היה אצלי ברכב סביר להניח שזה דואר שלקחתי בשביל למסור לדמיטרי בת"א.

ש. אתה יודע טוב מאוד שאתם שיניתם את המעטפות לשמות של חברות קש ושיניתם את השמות של החברות מדי פעם. סטס פלינר על פי הביומים של השוטרים שלח מעטפות עם כדורים בשימוש בשם של חב' אינפיניטי וגם לאחר מכן בשם חב' לבליכט. הבעלים של חב' לבליכט , החוקרים מצאו שגם הוא עזב את הארץ זמן קצר לאחר הקמת החברה. תסביר לי איך זה שנתפסו אצלך מסמכים רבים של שתי החברות הנ"ל?

ת. כמו שהיו פעמים שהתבקשתי למשוך דואר מסניף דואר בחיפה, כך גם מספר פעמים התבקשתי למשוך דואר במקום אחר , גם על ידי דמיטרי.

ש. באיזה מקום אחר?

ת. זה היה בקריות.

ש. את זה לא אמרת בחקירות במשטרה, שהיית מוציא את הדואר מסניף הדואר בכיכר פלמר בחיפה. למה לא אמרת את זה בחקירות?

ת. כי לא נשאלתי לגבי זה.

ש. אני מציגה לך מכתבים שנמצאו אצלך ברכב. אחד מהם זה מכתב שמופנה לבנק הדואר שבו חב' אינפיניטי לעשות העברה בנקאית. מה הקשר שלך למכתב הזה?

ת. פעם ראשונה שאני רואה את המכתב הזה. מעולם לא ראיתי אותו.

ש. באותו מכתב חב' אינפיניטי מבקשת לעשות העברה בנקאית לטובת נענע 10. זה לא מזכיר לך שום דבר?

ת. לא.

ב"כ המאשימה:

אני רוצה לציין שהמסמכים האלה שנתפסו ברכב מופיעים גם מתפיסות שנעשו על ידי משטרת ישראל בדואר.

העד ממשיך:

ש. אני מציגה לך מסמך מחב' אגפא שגם הוא נתפס אצלך ברכב ואנחנו רואים בו פנייה לדואר ישראל לעשות העברת כספים מחב' אגפא לחב' מ.ס.אן, שזה גם אתר אינטרנט. איך המסמך הזה הגיע לרכב שלך?

ת. גם את המסמך הזה אני רואה בפעם הראשונה.

ש. אני אומרת לך שחב' אגפא גם היא חב' קש ומי שעומד בראשה ברשם החברות הוא אולג פוזירנקו שגם הוא, עזב את הארץ זמן קצר לאחר הקמת החברה ואתה השתמשת גם בחברה הזו כדי לטשטש עקבות הקשורות למכירת כדורים שקשורים לאתרי האינטרנט שלך . מה יש לך להגיד על זה?

ת. אני כופר בטענה הזו. לא ביצעתי שום דבר ממה שאת מייחסת לי. אני בכלל לא הכרתי חברה בשם אגפא. רק בזמן החקירות נודע לי שיש חברה כזו.

ש. אני אומרת לך שנתפסו אצלך לא רק מסמכים כאלו אלא גם המחאות של חב' אגפא, פרוטוקול מאסיפת בעלי מניות ועוד. מה אתה אומר על זה?

ת. כמו שאני אמרתי קודם, אני לא הכרתי חברה בשם אגפא. אני לא ראיתי את המסמכים האלה ואין לי שום קשר אליהם.

ש. אני מציגה לך מסמך נוסף שחתום על ידי אגפא ונתפס אצלך ברכב. במסמך הזה חב' אגפא מבקשת לעשות העברה בנקאית מחשבון הבנק של אגפא לחב' "טלטל". החוקרים התחקו אחרי חב' "טלטל" וגילו שמדובר בחב' שמפעילה את אתר וואלה באינטרנט והתקבלו אצלה כספים רבים עבור קידום אתרי אינטרנרט שאתה אישרת בשנת 2004, שזה אתרים שלך. מה יש לך לומר על זה?

ת. אני מעולם לא אישרתי שזה אתרים שלי. רק אישרתי שטיפלתי בהם. אין לי קשר למסמך הזה. פעם ראשונה שאני רואה אותו.

ש. זה גם מקרי שאומר שם אבישי ממיה (במוצג ב/9) שאיש הקשר הציג את עצמו בשם אייל, שכפי שאתה אישרת זה היה השם שבו השתמשת?

ת. אני לא מכיר אף אחד. לא טיפלתי ולא הייתי בקשר עם שום איש קשר. לא מכיר את אבישי ממיה. לא מכיר דברים שאת אומרת.

ש. זה מקרי שאצלך במחשב נתפסו מסמכים שקשורים לבקשות לקידום אתרים?

ת. לא היו לי שום מסמכים במחשב שלי שקשורים לקידום אתרים או כל דבר אחר.

ש. נתפסו אצלך ברכב אישורים של הפקדות כספים. בין היתר נתפס אצלך אישור הפקדה על שם אלכסיי יונטוב. אלכסיי יונטוב זה השם שהשוטרים המביימים השתמשו בו. איך אתה מסביר את זה? הכל צירוף מקרים?

ת. כל הדברים שהיו אצלי באוטו נמשכו מתא הדואר של דמיטרי שאני הוצאתי והחזקתי ברכב שלי והמתנתי שהוא יתקשר כדי לבקש שאני אשלח לו.

ביהמ"ש מפנה את תשומת לב ב"כ המאשימה שאנו מצויים בשעה 19:40, שזה מעל לשעה אחרי הזמן שהקצבתי לה. אני חוזר ומבקש ממנה לסיים את החקירה שכן היא ממשיכה לשאול שאלות רבות שהן , לטעמי, מיותרות. רוב רובן של השאלות שנשאלו לאחרונה, מקומן בסיכומים ולא בשאלות.

העד ממשיך:

ש. בחקירותיך במשטרה (ת/52 ו- ת/53) לא טענת מעולם שהמחשב שלך יש לו כונן נשלף

ומה שנתפס על גבי המחשב הוא לא שלך, כפי שטענת בעדותך היום. מדוע לא טענת את זה בחקירות?

ת. גם בחקירה הראשונה טענתי שאני בפעם הראשונה רואה את כל המסמכים שהציגו לי ואני לא בטוח שכל המסמכים האלה היו במחשב שלי ולא במחשב של מישהו אחר.

ש. אני אומרת לך שלא רק שלא טענת את זה אלא סירבת לתת הסבר למסמכים שהוצגו בפניך, מלבד לטעון טענה סתמית שלא מצאו שום דבר במחשב שלך. אני אומרת לך שהתחכמת ולא נתת את ההסבר, כמו שנתת היום.

<#22#>

החלטה

אין פה שאלה לכן העד לא צריך לענות.

<#23#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

הנאשם ממשיך:

ש. מדוע סירבת להסתכל במסמכים שהציגו לך בחקירה?

ת. קודם כל , לא סירבתי. ידעתי בוודאות מוחלטת שלא היו אצלי במחשב שום מסמכים שהסתכלתי עליהם כאשר החוקר הציג לי אותם ואמרתי גם שאין לי שמץ על מה שהוא מדבר.

ש. אחרי ששוחררת מהמעצר בשנת 2008, החוקרים המשיכו לבצע ביומים והקליטו שיחה בין השוטר לבין איש הקשר שזוהה על ידי החוקרים כמישהו שנשמע כמוך. אני משמיעה לך את ההקלטה. האם אתה מזהה את קולך?

ת. זה לא הקול שלי (הנאשם ענה עוד לפני שנשמעה ההקלטה).

ב"כ המאשימה:

אני מבקשת שביהמ"ש ישמע את ההקלטה ויתרשם אם זה קולו של הנאשם או לא.

<#28#>

החלטה

אני אשמע את ההקלטה, אם זה רצונה של ב"כ המאשימה, אולם אני מודיע כבר עכשיו שאינני מומחה בזיהוי קולות ואני גם כבד שמיעה. בנוסף, אני כבר לא זוכר איך נשמע קולו של הנאשם שזה עתה סיים להעיד בפניי.

<#29#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

ב"כ המאשימה:

אני משמיעה את ההקלטה.

ביהמ"ש שומע את ההקלטה ומודיע לצדדים שלאחר שמיעת ההקלטה, הוא לא מסוגל לשלול את האפשרות שקולו של הנאשם אמנם נשמע בהקלטה אבל הוא לא יכול לקבוע שזה אכן הקול שלו.

הסניגור:

אין לי חקירה חוזרת.

אלה עדיי.

ב"כ המאשימה:

ביהמ"ש קבע שהיום יישמעו גם סיכומים בע"פ. אני הכנתי כבר סיכומים בכתב ויש לי רק להוסיף כמה דברים בעקבות עדותו של הנאשם היום. אני מבינה שחברי רוצה לבקש דחייה כדי להגיש סיכומים בכתב. לאור השעה המאוחרת, אין לי התנגדות שביהמ"ש יורה על הגשת סיכומים בכתב, תוך זמן קצר.

הסניגור:

אני אכן מבקש לאפשר הגשת סיכומים בכתב. אני זקוק ללא יותר מ- 10 ימים. כדי לסבר את האוזן, אני מתכוון ל- 10 ימים מהיום ולא מהיום שהתובעת תגיש את סיכומיה. אין לי בעיה להגיש את הסיכומים 24 שעות לאחר הגשת סיכומי ב"כ המאשימה.

ב"כ המאשימה:

אני מבקשת להגיש את הסיכומים עד יום 10.10.12.

<#24#>

החלטה

אכן , כוונתי היתה כי היום יישמעו גם סיכומים בע"פ. לצערי הדבר לא הסתייע בשל העובדה שב"כ המאשימה האריכה, לטעמי שלא לצורך, בחקירתו הנגדית של הנאשם והגענו לשעה 20:20. לא יהיה זה אנושי לחייב את הצדדים לסכם בע"פ עתה וגם לא לחייב את הקלדנית להישאר עוד מספר שעות כדי להקליד את הסיכומים.

אני מורה על הגשת סיכומים בכתב. ב"כ המאשימה תגיש את סיכומיה עד לא יאוחר מיום 10.10.12, עם העתק ישירות לסניגור. הסניגור יגיש את סיכומיו עד לא יאוחר מיום 11.10.12, עם העתק ישירות לב"כ המאשימה.

מאחר שבתיק זה יש ארגזים של מוצגים ואני בטוח שלא כל המוצגים רלוונטיים לצורך ההכרעה בתיק שבפניי, אני מודיע לצדדים שאני לא אעבור על כל הררי המוצגים אלא רק על המסמכים שיוזכרו באופן מפורש בסיכומים. אני גם מבקש מהצדדים לצרף לסיכומים צילומים של כל מסמך ומסמך אותו יאזכרו בסיכומים, למעט המסמכים שהוגשו פיזית לתיק ביהמ"ש ואינם מצויים בארגזי המסמכים.

<#25#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

ב"כ המאשימה:

ביהמ"ש סימן כמוצגים את הקלסרים שבארגזי המסמכים. בטעות ציין ביהמ"ש קלסר ק/5, אחרי ק/3 ולא סימן ק/4. בפועל, על הקלסרים עצמם, ביהמ"ש סימן ק/4 ולא סימן ק/5.

<#26#>

החלטה

לאור הטעות ברישומים, אני מורה על תיקון הרישום בפרוטוקול באופן שבמקום ק/5, יצויין ק/4. מוסכם על כולם שאין מוצג שסימונו ק/5.

<#27#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ב, 13/09/2012 , שעה 20:25, במעמד הנוכחים.

משה אלטר, סגן נשיא

רונית ד./ תקוה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/05/2010 החלטה על בקשה של שינוי / הארכת מועד 24/05/10 משה אלטר לא זמין
11/10/2010 החלטה על בקשה של מאשימה 1 כללית, לרבות הודעה תגובה 11/10/10 וויליאם חאמד לא זמין
31/10/2010 החלטה מתאריך 31/10/10 שניתנה ע"י וויליאם חאמד וויליאם חאמד לא זמין
28/12/2010 החלטה מתאריך 28/12/10 שניתנה ע"י יעקב בכר יעקב בכר לא זמין
30/12/2010 החלטה מתאריך 30/12/10 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
30/12/2010 החלטה מתאריך 30/12/10 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
19/01/2011 החלטה על בקשה של כללית, לרבות הודעה תגובה 19/01/11 משה אלטר לא זמין
24/01/2011 החלטה מתאריך 24/01/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
06/02/2011 החלטה מתאריך 06/02/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
09/02/2011 החלטה מתאריך 09/02/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
01/05/2011 החלטה מתאריך 01/05/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
11/05/2011 החלטה מתאריך 11/05/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
25/05/2011 החלטה מתאריך 25/05/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
01/06/2011 החלטה מתאריך 01/06/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
01/06/2011 החלטה מתאריך 01/06/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
02/06/2011 החלטה מתאריך 02/06/11 שניתנה ע"י משה אלטר משה אלטר לא זמין
04/07/2011 שכר בטלה לעדים משה אלטר לא זמין
13/09/2012 הוראה למאשימה 1 להגיש הגשת סיכומים משה אלטר צפייה
26/06/2014 פסק דין מתאריך 26/06/14 שניתנה ע"י יגאל גריל יגאל גריל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל לילי בורישנסקי
נאשם 1 יבגני סליוטיו בנימין נהרי
נאשם 2 אלון פלד שוש חיון