טוען...

החלטה מתאריך 14/07/14 שניתנה ע"י ד"ר יובל ליבדרו

יובל ליבדרו14/07/2014

בפני כב' השופט ד"ר יובל ליבדרו

המאשימה:

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד הילה אליהוא-פיטוסי והמתמחה דני בקר

נגד

הנאשם:

צלאח זרד - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד הילה טל בשם עו"ד טל ארד

<#1#>

פרוטוקול

הערת בית המשפט:

בית המשפט מודיע לצדדים כי יצג בעבר את הנאשם, מטעם הסנגוריה הציבורית.

ב"כ הצדדים:

אין לנו התנגדות שמותב זה ידון בתיק שכן ממילא הגענו להסדר סגור בתיק.

ב"כ הצדדים:

בהתאם להסדר הטיעון שהוצג ביום 9.3.2014 ולאחר קבלת תסקיר שרות המבחן אשר המליץ על הארכת המאסר המותנה התלוי ועומד כנגד הנאשם מת"פ 3063/09 (שלום באר שבע), הגענו להסכמה לפיה יוארך המאסר המותנה התלוי ועומד כנגד הנאשם מת"פ 3063/09 (שלום באר שבע), צו מבחן למשך שנה וחתימה על התחייבות להימנע מביצוע עבירה.

ב"כ המאשימה:

מגיש רישום פלילי של הנאשם ואת המאסר המותנה.

ב"כ הנאשם:

מאשרת רישום פלילי ואת המאסר המותנה.

<#2#>

החלטה

הרישום הפלילי של הנאשם הוגש וסומן ת/1.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ט"ז תמוז תשע"ד, 14/07/2014 במעמד הנוכחים.

ד"ר יובל ליבדרו, שופט

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן שנבע עקב קושי ראייתי וחסך זמן שיפוטי יקר.

הנאשם נשלח לתסקיר ושרות המבחן המליץ על תוכנית טיפולית בעניינו של הנאשם. מדובר בנאשם לו רישום פליל קודם הכולל, בין היתר, עבירות מענייננו אך האחרונה משנת 2012. כמו כן, יש מאסר מותנה בגין עבירות אלו. לאור התיקון בכתב האישום, הודאת הנאשם, חלוף הזמן והמלצות שרות המבחן, רכיבי הענישה המוצעים הם סבירים בנסיבות העניין ונבקש לאמצו.

נבקש להורות על השמדת המוצג – סמים.

ב"כ הנאשם טוענת לעונש:

מצטרפת לדברי חברי. המלצתו של שרות המבחן בא על רקע בחינה דקדקנית של נסיבותיו של הנאשם של נכונותו לטיפול ושיקום, התכנסה לצורך העניין וועדה מיוחדת בעניינו שקיבלה את ההחלטה. מעבר לאמור, בנסיבות בהן תוקן כתב האישום ויש הסדר בין הצדדים ובהתאם להלכות בדבר כיבוד הסדרי טיעון, נבקש מבית המשפט לאמץ את המלצת התסקיר ולהאריך את המאסר המותנה.

הנאשם:

אני מצטער ואני הולך לטיפול עכשיו. אני רוצה ללכת לטיפול. אני בן 24. אני גר בבאר שבע. יש לי מערכת זוגית, אני הפסקתי לעבוד.

<#4#>

גזר דין

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירה של החזקת סם לצריכה עצמית, עבירה לפי סעיף 7 (א) + (ג) סיפא, לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג – 1973.

2. בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן ביום 7.9.2011 החזיק הנאשם בכיס מכנסו סם מסוכן מסוג חשיש במשקל של 0.3 גרם. בנוסף, הנאשם החזיק בחצר ביתו בסם מסוכן מסוג קנבוס במשקל של 36.10 גרם שלא לצריכה עצמית.

3. במסגרת ההסדר הוסכם כי הצדדים יעתרו לעונשים של הארכת מאסר מותנה התלוי ועומד כנגד הנאשם מת"פ 3063/09 (שלום באר שבע), צו מבחן למשך שנה וחתימה על התחייבות להימנע מביצוע עבירה וזאת בכפוף להמלצה של שרות המבחן.

4. בעניינו של הנאשם התקבל תסקיר של שרות המבחן. מהתסקיר עולה כי הנאשם כבן 24, רווק, המתגורר בבית דודתו. שרות המבחן פירט בתסקיר את נסיבותיו האישיות המורכבות של הנאשם, אשר מחמת צנעת הפרט לא אפרטן.

שרות המבחן ציין כי במהלך מאסרו הקודם של הנאשם, גילה הנאשם רצון להשתלב בהליך טיפולי של גמילה מסם. שרות המבחן ציין כי ערך בדיקה לשימוש בסם והבדיקה הייתה חיובית. שרות המבחן התרשם כי לנאשם יכולות בסיסיות טובות. שרות המבחן התרשם מרצון הנאשם להשתקם ולנוכח האמור, המליץ להאריך מאסר מותנה ולהטיל על הנאשם צו מבחן למשך שנה במסגרתו ישולב בטיפול במרכז חוסן, מקום אשר מצא את הנאשם כמתאים להשתלבות.

5. בהתחשב בהודאת הנאשם, הודאה שיש בה משום קבלת אחריות וחסכון בזמן שיפוטי; בהתחשב בגילו הצעיר של הנאשם; בהתחשב בהמלצת שרות המבחן ובעיקר בהתחשב ברצונו של הנאשם להשתקם ולשנות את אורחות חייו, אני מוצא לנכון לכבד את ההסדר. הסדר זה הינו סביר ומאזן נכונה בין האינטרס הציבורי לאינטרס האישי של הנאשם.

אציין עוד, כי מצאתי לאמץ את ההסדר גם בשים לב לעובדה שההסכמה העונשית בין הצדדים, שעמדה בבסיס ההסדר, נמצאת בגדרי מתחם העונש ההולם את האירוע מושא כתב האישום.

5. אשר על כן, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א. אני מאריך בשנתיים מהיום את המאסר המותנה בן 5 חודשים שהוטל על הנאשם במסגרת ת"פ 3063/09 (שלום באר שבע).

ב. הנאשם יחתום על התחייבות כספית על סך 5,000 ₪ שלא יעבור עבירה בניגוד לפקודת הסמים המסוכנים וזאת לתקופה של 3 שנים מהיום. אם לא תחתם ההתחייבות תוך 7 ימים, ייאסר הנאשם ליומיים.

ג. ניתן בזאת צו מבחן למשך שנה מהיום.

הנאשם ישתלב בהליך הטיפולי עליו ימליץ שרות המבחן.

הובהרה לנאשם חשיבות שיתוף הפעולה עם שרות המבחן בביצוע הצו ונפקות העדר שיתוף הפעולה.

ניתן בזאת צו להשמדת המוצג -סמים , וזאת בכפוף לחלוף תקופת הערעור.

מזכירות בית המשפט תשלח העתק גזר הדין לשרות המבחן.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט המחוזי.

<#5#>

ניתן והודע היום ט"ז תמוז תשע"ד, 14/07/2014 במעמד הנוכחים.

ד"ר יובל ליבדרו, שופט

הוקלד על ידי שרונה מימון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/11/2010 החלטה מתאריך 03/11/10 שניתנה ע"י אור אדם אור אדם לא זמין
14/07/2014 החלטה מתאריך 14/07/14 שניתנה ע"י ד"ר יובל ליבדרו יובל ליבדרו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מ.י. לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע שלמה למברגר
נאשם 1 צאלח זרד פאולה ברוש