טוען...

הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש הודעה על תחילת עב' שירות

חגי טרסי19/02/2013

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמם

אלכסנדר צסקי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד סיגל אלפר

הנאשם וב"כ – עוה"ד מירון רוזנטל

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

לאור התסקיר הגענו להסכמה כי יושתו על הנאשם 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר מותנה, פיצוי בגובה 10,000 ₪ למועצה המקומית כפר יונה, קנס בסך 200 ₪ ומבחן.

ב"כ הנאשם:

מאשר.

<#2#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה

הנאשם הודה בהתפרצות לבניין בצוותא ובגניבה בצוותא. כמו כן הורשע בעבירת גניבה בתיק נוסף. מדובר בעבירות חמורות. התיק המצורף מתייחס לעבירת התפרצות חמורה, תוך כדי תחכום ותכנון שבוצע בצוותא. לאור התסקיר שהוגש בעניינו של הנאשם המציין כי הנאשם השיג נקיון מוחלט מסמים, השתלב בבית חוסן, הציג תפקוד תקין, סיים את מרכז היום, התביעה סברה שיש להתחשב בהליך השיקום המשמעותי שעשה ולכן הגענו להסכמה. מגישה גליון הרשעות – מסומן ע/1.

בתיק זה הגענו לענישה מוסכמת כזאת בנסיבות מאוד משמעותיות ובשיקום המשמעותי שעבר הנאשם, לאור חלוף הזמן והעובדה שלנאשם אין תיקים נוספים פתוחים.

ב"כ הנאשם:

אני מבקש להצטרף לדברי חברתי. אכן אני לא מקל ראש בעבירות אותן ביצע הנאשם והודה בהם בהזדמנות הראשונה והביע חרטה. במקרה דנן אי אפשר לבוא ולומר שיש כאן אדם שכביכול מנסה להימלט מאימת הדין וללכת לטיפול אלא יש כאן הליך טיפולי שיקומי מורכב שהחל עוד הרבה לפני הגשת כתבי האישום. הן הראשון והן כתב האישום השני, מיוזמתו שלו, כנראה שהוא כבר שבע מכל נושא הסמים ומכל העבירות הנלוות לעבירות הסמים ומעיון בע/1 אפשר לראות שממש סמוך לעלייתו ארצה החל להסתבך בפלילים, ריצה מאסרים ודווקא בכלא הוא החל להשתמש בסמים ואני לא מדבר על סמים קלים אלא על הקשים ביותר והיום הוא נקי לגמרי. בנוסף לאמור בתסקיר מציג אסמכתאות לגבי טיפולו, הגמילה שעבר – מסומן ע/2. לא כל יום ביהמ"ש נתקל באדם שאזר כוחות ולקח את עצמו בידיים והצליח להתנקות מתקופה של עשרות שנים של שימוש בסמים. מרשי עובד לפרנסתו בחברת אבטחה, אל נפתחו ולא יתפתחו תיקים נוספים. אי אפשר גם להתעלם מהעובדה ששותפו לכתב האישום המצורף יצא לא כשיר לעמוד לדין ובכך לכאורה הוא נותן את הדין וגם את הפיצוי. אני מבקש לקבל את ההסדר, אנו נמצאים היום בתקופה שחל תיקון 113 ואכן תיקון זה נותן לביהמ"ש סמכות ושיקול דעת נרחב בפרט בתיקים כגון אלו שיש בהם הליך שיקומי מוצלח ואמיתי.

הנאשם:

אני כבר שנה וחצי לא משתמש בסמים ולא מתעסק בסמים. אני נורמטיבי, לא מתעסק בכלום. אני מביע חרטה ויש לי בקשה לגבי הפיצוי להפקיד בתשלומים כי מצבי הכלכלי לא טוב.

<#3#>

גזר דין

הנאשם צרף בפני את שני התיקים הפתוחים היחידים שהיו תלויים ועומדים נגדו. במקרה הראשון מדובר בכך שביום 19.10.2009 גנב על ידי מציאה ברזל ממפעל במושב אודים. במקרה שני מדובר בעבירות חמורות בהרבה של התפרצות וגניבה בצוותא, כאשר על פי עובדות כתב האישום התפרץ הנאשם ביחד עם אחר, ביום 17.11.09 למשרדי מחלקת הגביה של המועצה המקומית כפר יונה. הנאשם אבטח את כניסת הנאשם הנוסף למשרד וביחד נטלו כספת ובה מזומן בסך מעל 8,000 ₪ ושיקים בהיקף כספי ניכר. בהמשך פתחו את הכספת באמצעות דיסק חשמלי.

לחובת הנאשם עבר פלילי הכולל מספר רב של הרשעות, בעיקר בעבירות סמים. הוא ריצה בעבר גם תקופת מאסר משמעותית. יחד עם זאת, יש לציין כי מרבית העבירות ישנות וכי העבר בתחום עבירות הרכוש אינו מכביד. יחד עם זאת, וכוונתי כאן בעיקר לכתב האישום שצורף, מדובר בעבירות חמורות ונפוצות המחייבות דרך שגרה הטלת עונשי מאסר מאחורי סורג ובריח, לווא דווקא לתקופה קצרה. הנאשם ושותפו פרצו למשרדי המועצה המקומית, גרמו נזק רב וגנבו כספת שהכילה כמות נכבדה של כספי המועצה. מדובר במעשה מתוכנן שעל מנת לבצעו אף הצטיידו בכלי פריצה מתאימים. אין ספק כי אילו נדרשתי לקבוע את מתחם העונש ההולם למעשה, הייתי קובע רף תחתון של מספר לא מבוטל של חודשי מאסר.

אלא שבסופו של יום עותרים ב"כ הצדדים בהסכמה להקל עם הנאשם ולהשית עליו עונש מאסר בעבודות שירות לצד מרכיבי ענישה נוספים. תוצאה זו נסמכת על האמור בתסקירי שירות המבחן שהוגשו בעניינו של הנאשם ואשר מצביעים על שינוי משמעותי שערך בשנים האחרונות. הנאשם, לאחר מספר שנים של שימוש בתחליף סם, הצליח להשיג ניקיון מוחלט מסמים. לאחרונה השלים טיפול במרכז יום בבית חוסן, תוך הפגנת שיתוף פעולה מלא. הצוות הטיפולי התרשם מהצלחת הטיפול ומבקש לאפשר לו להמשיך בתהליך החיובי שבו הוא נתון. המעשים עליהם הוא נותן את הדין משקפים מצבו בעבר ומאז לא נפתחו נגדו תיקים חדשים. בנסיבות אלה, ההסדר שגובש ואשר כולל גם מרכיב משמעותי של פיצוי, הולם את נסיבות המקרה וקיימת אף הצדקה מובהקת לסטות במקרה זה לקולא ממתחם העונש ההולם, משיקולי שיקום.

אשר על כן הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך 6 חודשים, אשר ירוצה בעבודות שירות במטבח הדרים באשמורת, החל מיום 5.3.13.

2. 10 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור הנאשם עבירת רכוש מסוג פשע.

3. 5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מהיום לא יעבור הנאשם עבירת רכוש מסוג עוון.

4. הנאשם יפצה את המועצה המקומית כפר יונה בסכום של 10,000 ₪ אשר יופקד בקופת ביהמ"ש ב-10 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים, החל מיום 20.3.13 ויועבר ליעדו על ידי המזכירות.

5. קנס בסך 200 ₪ או 10 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם בתוך שנה מהיום.

6. אני מעמיד את הנאשם במבחן למשך שנה ומובהר לא כי אם לא יעמוד בתנאי הצו, עשוי ביהמ"ש להתבקש לגזור את דינו מחדש.

המזכירות תסרוק את המוצגים ע/1 וע/2.

העתק יועבר לשירות המבחן.

הסכין תושמד.

זכות ערעור בתוך 45 ימים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט' אדר תשע"ג, 19/02/2013 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/05/2012 פרוטוקול חגי טרסי לא זמין
23/05/2012 החלטה על בקשה של נאשם 1 כללית, לרבות הודעה הודעה לבית המשפט הנכבד 23/05/12 חגי טרסי לא זמין
24/05/2012 החלטה על בקשה של נאשם 1 כללית, לרבות הודעה הודעה לבית המשפט הנכבד 24/05/12 חגי טרסי לא זמין
19/09/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר חגי טרסי צפייה
19/02/2013 הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש הודעה על תחילת עב' שירות חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירית בן מיור
נאשם 1 אלכסנדר צסקי מירון רוזנטל