טוען...

החלטה מתאריך 19/02/13 שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי19/02/2013

21412-01-10

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

מלחז גנשוילי

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד סיגל אלפר

הנאשם וב"כ – עוה"ד ויקי גולן (ממשרד עו"ד אורי בן נתן)

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

בדיון הקודם אמר הנאשם לביהמ"ש כי ילך לקצין המבחן ויעשה מה שצריך לעשות. ביהמ"ש קבע כי תינתן לנאשם הזדמנות נוספת ואחרונה. המשרד שלנו מדבר מידי שבוע עם הנאשם ויוצר קשר עם שירות המבחן. הבהרנו לו כי זוהי בהחלט ההזדמנות האחרונה ושעליו להתנקות מסמים בטרם יגיע לשירות המבחן. יצרנו קשר עם שירות המבחן ונשלחה הזמנה לפגישה עימם ביום 29.01.13. כעולה מהתסקיר הנאשם אמר לקצינת המבחן כי הוא נקי מסמים וקצינת המבחן התרשמה שמדובר בבחור שמכור לסמים ולכן הפנתה אותו להשתלב בטיפול. הנאשם הביע נכונות להשתלב בטיפול ומנמק מדוע. כנראה שיש דפוסים עבריינים שהוא רוצה לשנות שנובעים משימוש בסמים. הנאשם נרשם לטיפול בנפגעי סמים. מציגה מסמך. ניתן להרשם לטיפול רק בימי ראשון. ביום א' שלאחר הפגישה עם קצינת המבחן הוא נרשם לטיפול בנפגעי סמים. כעת הוא מטופל בראשל"צ. נרשם בטעות ברחובות. המסמך מוגש ומסומן ס/1.

כשהוא הגיע לטיפול אמרו לו שלפני שהוא נרשם לקבוצה עליו לעבור 4 בדיקות שתן. בדיקות השתן צריכות להיות בהפרשים של ימים (כל שני וחמישי). ביום ה' הקרוב יש לו עוד בדיקה ובשבוע הבא עוד שתיים. בדיקת השתן שעשה יצאה נקיה מסמים שזה תואם את מה שאמר לקצינת המבחן.

לקצינת המבחן היתה כנראה התרשמות אחרת מהעבר.

ביום א' התקשרנו לשירות מבחן כדי שיועבר אלינו התסקיר. בשיחה עם הנאשם הוא אמר שהיא תבקש דחיה בתיק. קצינת המבחן הקריאה לנו את השורות האחרונות של התסקיר ולפיהן הם יבקשו דחייה. כנראה היתה מחשבה כן לאפשר לו להשתלב בקבוצה.

בדיון הקודם ביהמ"ש נתן לנאשם הזדמנות אחרונה ונוספת ואנו מודים על כך. הנאשם הוכיח עצמו. אין טענה שלא הגיע לקצינת המבחן. הוא עשה בדיוק את מה שביקשו ממנו.

הנאשם:

אני רוצה ועושה הכל. לפני 18 ימים היתה פגישה ראשונה. הלכתי, אחרי חמישה ימים נרשמתי לטיפול, זה היה ביום הראשון. כשהייתי בפגישה אצל קצינת המבחן אמרה שצריך זמן, בין ארבעה לששה חודשים ושהיא תשלח מכתב ותבקש דחייה. הלכתי ועשיתי הכל מה שצריך. הלכתי ליחידה לסמים ואמרו שאבוא עוד שבוע. הלכתי ואמרו שאתחיל מ-18 וצריך לעשות בדיקות רצופות. אם נקי, אני נכנס לקבוצה. נתתי בדיקה ראשונה אתמול. ביום ה' צריך לתת עוד בדיקה ושבוע הבא עוד שתיים. אני מתחייב לעשות הכל ולעבור את הטיפול.

ב"כ המאשימה:

לאור דברי הנאשם וב"כ אנו נסכים לדחייה.

<#2#>

החלטה

מהתסקירים הרבים שהוגשו עד היום עולה התנהלות בעייתית מצידו של הנאשם, אשר לחובתו מספר מאסרים מותנים. לאחרונה דומה כי חל שינוי מסויים בהתנהגותו והוא מסר אתמול בדיקת שתן נקייה לאחר שנרשם לטיפול בתחילת החודש בהתאם להמלצת שירות המבחן. נטל ההוכחה על הנאשם ועליו לעשות כל מאמץ לעמוד בכל דרישות הטיפול ואם לא יעשה כן מובהר לו בזאת כי יישלח לתקופת מאסר מאחורי סורג ובריח.

לנוכח ההסכמה יידחה הדיון לקבלת תסקיר משלים ליום 20.05.13 שעה 12:00.

הנאשם מוזהר בחובת התייצבותו.

העתק יועבר לשירות המבחן.

מצופה כי הנאשם ישתלב בהליך טיפולי משמעותי כבר בתקופה הקרובה.

המזכירות תסרוק את המסמך ס/1.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ט' אדר תשע"ג, 19/02/2013 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/11/2010 פרוטוקול חגי טרסי לא זמין
08/11/2011 החלטה מתאריך 08/11/11 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי לא זמין
18/12/2012 החלטה מתאריך 18/12/12 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
19/02/2013 החלטה מתאריך 19/02/13 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
20/05/2013 החלטה מתאריך 20/05/13 שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי לא זמין